![]() |
Såg att denna ommålning (ace-filerna) ska vara till den första X2000 modellen. Finns det ingen grålle till kinesernas modell?
|
2 bifogad(e) fil(er)
Gör ett försök att måla en grålle. Det är kinesernas modell med öppningsbara dörrar och tåget som följer med KMJ (Hawks ommålning). Om den släpps eller inte beror på vad Hawk säger och om jag får tag i loggorna! Någon som har loggorna?
|
Hej Pierre!
Jag har skickat en logo till din hotmailadress. Vet inte ifall det är den du söker men det var något jag hittade på nätet för att tag sedan. mvh .... Mats |
Tackar Mats!
Ska den kromade loggan vara på loket (fram och under sidofönstren) bara? Enligt dom bilder jag sett, så verkar det vara en vit logga på resten (manövervagnen och vagnarna)... Stämmer det? Sen undrar jag över bistron!? Har bara hittat en bild på den och den hjälpte inte mycket... Nån som har bilder på den? |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Har kommit längre på Grålle (tack för bra bilder, Olaf!)...
|
Citat:
|
Är det bara min skärm eller är inte den gråa färgen lite ljus?
|
Citat:
Att färgen sen inte gör sig i spel(något bättre i verkligheten där de reflekteras mot allt) men inte så extremt snyggt något av de kanske!;) |
Kan inte någon ta itur med X2 caben oxå? Den saknar jue bara spakar vilket jag tycker är konstigt iaf, borde inte vara så svårt att trycka dit 2 st.
Fin fin ommålning oxå Pierre!:tumupp: |
Roligt ni gillar den!
Att hitta rätt nyans kan vara svårt och den stämmer säkert inte, men jag gjorde så bra jag kunde... Nu är det "bara" inredningen och att döpa om filerna och sen höra med Hawk. Även om hytten är ok, så skulle det vara kul med en hytt med fungerande spakar! Kanske nästa projekt för Lokförarn!? |
1 bifogad(e) fil(er)
Har inget nytt att berätta om Grålle-målningen, men försöker mig också på en Dagens industri målning...
|
det var jättesnyggt
|
Glöm inte pilen Pierre.;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag ett Grålle omdöpt och klart, men jag fick inte till inredningen...
Installationen har jag gjort så man måste ladda ner Hawk´s SJ X2000 Version 5 med bistrovagn (kommer med KMJ) först och installera, om man inte redan har den!? Som bonus måla jag också ett Dagens Industri X2-drivenhet... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:06. |