Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Spårbygge nån som lyckas? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17378)

Pierre 2007-10-21 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Det verkar ju svårt för er att testbygga rutten på bra sätt. Jag tror problemet är manualen på svenska saknas. Jag själv kan inte testbygga rutten pga. engelskan. Tyvärr!
MSTS är faktiskt underbar att bygga, skapa aktívitet och köra tack vare svenskan. :)
Jag körde KRS tyska rutten och la märke till lutningarna. Vid horisintal lägen blir plötslig uppför lutning istället för mjuk uppför.

Visst vore det bra med svenska istället för engelskan, då jag också har lite problem. Men när jag börja med MSTS fanns ingen översättning och knappt några guider heller (var testa, testa, testa som gällde). Nu finns ju redan några guider här på forumet till KRS, stort tack för dom!

En bättre svensk manual till spelet borde varit med. Den som följde med var knappt starthjälp...

Affe 2007-10-21 22:18

Är devtool nästan som TSM!

Json 2007-10-21 22:51

Nej, som jag förstått det är DevTools "Content Creation Guide" på Auranspråk.

Nightflight 2008-01-13 02:39

En bugg i tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'

Hej,

Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret.

Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'.

/Nightflight

KMW 2008-01-13 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Nightflight
Hej,

Jag har konstaterat att det inte går att göra en enkel växel med den tyska rälsen 'Track DE Conc Clean'. Det blir hela tiden en stoppbock där det nya spåret sammanfaller med det gamla spåret.

Däremot går det perfekt med den engelska rälsen 'Track Bath Wood New'.

/Nightflight

Nejdå, det går med den tyska också.
Använder den på min lilla testbana där jag kollar signaler.
Får du en stoppbock kan det vara nödvändigt plocka fram svetsen (weld).

/Anders

Erich 2008-01-27 17:42

1 bifogad(e) fil(er)
Det er skam muligt, og slet ikke så svært at bygge noget godt i KRS

KMW 2008-01-29 12:53

Ser snyggt ut Erich!
Håller fortfarande på och gräver ned mig i att få fram signaler, skyltar mm innan jag börjar lägga spår.
Kommer bl.a. behöva kilometerstolpar som tar fyra siffror.

/Anders

Bombardier Train 2009-01-23 14:57

Jag undrar hur man tar bort elkabeln ovanför spåret när man lägger ut räls. För jag vill inte ha eltåg på rutten som jag bygger.

Mazz 2009-01-24 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av KMW
Ser snyggt ut Erich!
Håller fortfarande på och gräver ned mig i att få fram signaler, skyltar mm innan jag börjar lägga spår.
Kommer bl.a. behöva kilometerstolpar som tar fyra siffror.

/Anders

Låter spännande Anders, med signaler och skyltar på gång... Det skulle ju vara ett lyft för svenskt Rail Simulator, om sånt kunde komma på plats... Hur går "grävandet"? Bilder kanske? :foto:

Fredrik 2009-01-24 12:46

Mazz, du kanske glömde att vi är i 2009 nu och inte 2008. Tråden är med andra ord ett år snart. Det har inte postats något så vid detta laget borde Anders kommit till Kina med grävandet :grin:

Skämt åsido, det blev nog inget med tanke på vad som skett med visst vore det ett jättelyft, speciellt med tanke på nyheterna om TS-2. Anders, lys upp vår vardag i dessa dystra tider...

Lite off-topic - Anders, jag skulle verkligen behöva lite hjälp med Yo1an. Satt ett antal timmar igår utan att lyckas få in den. Börjar om idag och försöker få in den som en simpel vagn... blueprint hit och blueprint dit...:vetej:

Mazz 2009-01-24 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Mazz, du kanske glömde att vi är i 2009 nu och inte 2008. Tråden är med andra ord ett år snart. Det har inte postats något så vid detta laget borde Anders kommit till Kina med grävandet :grin:

Oj, va pinsamt... :grin: Skumögd igen... Dessutom är det kanske lite OT i den här tråden... Jaja, nu är frågan ställd iallafall :visslar:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:37.