Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   En halvtaskig bild från ett stopp av vätskeavlägsningstekniska orsaker [Bild] (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17796)

Marcus Gustavsson 2007-11-27 13:38

Fin bild måste jag säga, men jag tycker mer om scania, trevliga att åka o riktigt bekväma säten i dom :)

Schulz 2007-11-27 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av v10
Fin bild måste jag säga, men jag tycker mer om scania, trevliga att åka o riktigt bekväma säten i dom :)

Vi kan nog lägga ner argumentationen om vilken "truck" som är störst, bäst och vackrast. :cool:

Vad jag kan ge denna tråd något bra är att bilden är fin och att vägen är väl bekant i mina ögon. Vackert område med tät skog för att senare öppnas upp och "bergslätter" når fram till synfältet. Vacker utsikt från Vallåsens topp också.

Marcus Gustavsson 2007-11-27 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Vi kan nog lägga ner argumentationen om vilken "truck" som är störst, bäst och vackrast. :cool:

Vad jag kan ge denna tråd något bra är att bilden är fin och att vägen är väl bekant i mina ögon. Vackert område med tät skog för att senare öppnas upp och "bergslätter" når fram till synfältet. Vacker utsikt från Vallåsens topp också.

jag sa bara att dom e sköna att åka i, jag har alldrig åkt volvo dom kan vara lika sköa, har jag sagt något annat kanske ?

Schulz 2007-11-27 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av v10
jag sa bara att dom e sköna att åka i, jag har alldrig åkt volvo dom kan vara lika sköa, har jag sagt något annat kanske ?

Jag syftade på trådens innehåll generellt sett. Inte enbart ditt inlägg.

Jared 2007-11-27 21:44

Jag har visserligen aldrig åkt Volvos bussar eller lastbilar, men jag har åkt en av Scanias senaste expressbussmodeller. Jag vet ej om detta gäller alla nya större fordon eller endast Scanias eller bara den modellen... Men hur som helst så åkte jag med en Scania Irizar (buss) mellan Sthlm och Lkpg.

När vi kom till Norrköping la datorboxern av och bussens motor och allt stannade upp vid ett trafikljus. Chaffuörn vred om tänningen fem till sex gånger innan bussen startade igen och då fick vi stå där ocg varva upp motorn innan vi kunde fortsätta... Det är en anledning till att jag inte gillar Scania men som sagt så vet jag inte om detta gäller alla tunga fordon eller om det bara är deras nya bussmodell som beter sig på detta sett...

Daniel 2007-11-27 22:41

Snygg bild! :)

simonbertilsson 2007-11-28 23:06

Tack Daniel och alla andra.

Ugglan: Menar du verkligen att du aldrig åkt med en Volvobuss? Det låter ju väldigt udda... Det är mig veterligen det vanligaste fabrikatet på busschassin i Sverige.
Du säger förresten i ett tidigare inlägg att
"Ah! Volvo, och det säger allt".
Hur var det egentligen på den fronten? :cool:

Jared 2007-11-29 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Tack Daniel och alla andra.

Ugglan: Menar du verkligen att du aldrig åkt med en Volvobuss? Det låter ju väldigt udda... Det är mig veterligen det vanligaste fabrikatet på busschassin i Sverige.
Du säger förresten i ett tidigare inlägg att
"Ah! Volvo, och det säger allt".
Hur var det egentligen på den fronten? :cool:

Ojdå, en miss av mig... Volvobuss åker jag dagligen men volvolastbil eller lastbil överhuvudtaget har jag aldrig åkt. Jag menar att det är fina grejjer... Tycker om Volvos utseènde ända sen vi köpte våran Volvo 245 som nu är skrotad:(. Det är väl därför jag håller om Volvo... Sedan spelar andra saker in i varför jag gillar Volvo... Jag går i fordonsskola med bl.a transport som inriktning och där går jag, och det finns en kille i klassen som snackar om Scania 24/7 däfför vill ag reta honom lite det är väl mest därför... Men som sagt volvo har jag tyckt om längre än så.

Schulz 2007-11-29 23:46

Simon, kör du på heltid eller är det extraknäck?

simonbertilsson 2007-11-29 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Simon, kör du på heltid eller är det extraknäck?

Heltid. Jag har dock inte fasta rundor, utan hoppar in där jag behövs. Främst på en restauranggrossist i nordostskåne och södra halland + då och då skånemejerier i malmö, löddeköpinge och kävlinge.

Cörran 2007-11-30 23:11

tycker om både volvo och scania, men måste ändå säga att jag föredrar scania...gärna min egen :)

Fast stabil och volvo....nja, hör de ihop? :) Vet många som tycker att nyare volvo slingrar sig på vägarna...även med tvilling boggie och bladfjädring.

Körde själv en FH i ett par veckor istället för min scania. Det var då en tridem med hel luft...och där fick man allt hålla tungan rätt i mun när man fick möte me andra långtradare på smala vägar. Den var överallt.

Har några filmer på youtube där jag kör, lite smakprov :)

http://www.youtube.com/watch?v=_Efbn...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=pngQ6...eature=related

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00.