![]() |
Ja, det är Nockebybanan jag använder som C20. Jag har målat om den och modifierat eng-filen. Sen finns det ju ingen M-enhet(mittvagn), men jag ska se om jag kan ta något från ett annat tåg. Det allra bästa vore ju såklart om någon 3d-byggare ville bygga en riktig C20, men det verkar ju inte som om någon i dagsläget gör det.
|
Citat:
|
Snygg rutt. Jag testade på att bygga lite men fick bara en massa felmeddelande när jag valde spår och vägar!!!
Jag själv använde Nockebybanans vagnar som T-bana förrut, dom passa/passar utmärkt. |
Citat:
|
Jag har hittat en sida där man kan ladda ner Rotterdams tunnelbana och tåg till den. Jag tänkte att man kanske kunde göra en repaint av något av de tågen och ha som C20. OBS! Tågen där kräver MSTS Bin. Sedan får man väl göra en ny cabview som liknar C20:s. Om man nu har rättigheter att göra en repaint, det villl säga. Länk till sidan är www.retmetro.nl.
|
Citat:
|
Rutten kräver Xtracks och det har jag inte installerat för tillfället. Men tågen kan jag visa. I dag kommer jag inte att hinna men kolla i morgon, då ska bilder finnas.
|
Sedan ska jag fråga en sak om MSTS Bin. Sedan jag installerade det(version 1.7) får jag extremt låga fps i Route editor, men bara i min rutt. Vad beror detta på? Går det att lösa? Annars får jag väl avinstallera MSTS Bin igen.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer bilder på ett av Rotterdams Tunnelbanetåg. Rotterdams tunnelbanetåg kan köra på linjer som har vanlig "tunnelbaneelskena", men också linjer med kontaktledning, så de har strömmavtagare. Tåget jag visar på bild är RET typ RSG3. Det var den enda C20-liknande av vagnarna som hade en mittenhet. Strömavtagarn, som sitter på mittvagen borde väl inte vara alltför svår att ta bort i ett 3D-byggprogram. Jag kan inte säga om det är lagligt att göra en repaint eftersom den enda readme:n var på Hollänska, ett språk jag inte är så hemma på.
|
Jo, dendär funkar ju absolut. En liten "ombyggnad" och en ommålning skulle ju vara toppen! Med ombyggnad menar jag bara att man kan ta bort pantografen :p
|
Ja, jag tyckte också att den var ganska lik C20. Strömavtagaren kan jag inte ta bort eftersom jag inte har något sådant program. Repaint kan jag i nödfall göra, men det blir nog bäst om någon duktigare person gör det. Jag kan däremot fixa en cabview. Den cabview som följde med detta tåg var fin men inte ett dugg lik C20:s. Om någon har lust att göra dessa ändringar på tåget så kan ni väl tala om det för mig på något sätt. Min e-post är i alla fall boeing@speedmail.se. Ni får gärna skicka andra frågor om rutten dit också.
|
Nu har jag föresten ett tips :D Du bygger på röda linjen just nu, eller?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Norsbor...banestation%29 Sen går du längst ner på sidan, så ser du alla stationer som finns på Röda Linjen. Då kan du välja den station du ska bygga, för oftast står det eller så kan du se på bilder om den är över eller under gjord. Det är ofta en bild på perrongen också! Lycka till |
Jag bygger gröna linjen nu(har byggt till Stureby och fortsätter söderut), men när jag ska bygga röda linjen kan den där sidan vara bra. Finns det något liknande för överiga linjer också?
|
Citat:
Här har du för gröna linjen http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85k...banestation%29 Och här är för blåa linjen http://sv.wikipedia.org/wiki/Kungstr...banestation%29 Lycka till! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03. |