Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Rutt: Norrviken-Granvik (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21866)

Slash2 2008-12-27 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Ruben Radzynski
Ja, men jag har inte prövat ännu att få in dem i TRS. Jag har hört talas om DLS till TRS. (Någonting där man hittar objekt tror jag) Var hittar man det? Måste man vara registrerad?

http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php
Det enda som krävs är att du har registrerat ditt spel med en äkta produktnyckel.

Bombardier Train 2008-12-27 21:09

Finns inte DLS till TRS 06?

simhag8 2008-12-27 21:10

slash2 jag bor i rissne duvbo såg att du bor i kista nära ursvik?:D

Bombardier Train 2008-12-27 21:15

Jag kommer snart med nya bilder. Hjälp gärna till på något sätt om ni vill. (Med att söka efter objekt, tåg och nya ideer m.m)

simhag8 2008-12-27 21:18

Citat:

Jag kommer snart med nya bilder. Hjälp gärna till på något sätt om ni vill. (Med att söka efter objekt, tåg och nya ideer m.m)

när får man se

Slash2 2008-12-27 21:28

Citat:

Finns inte DLS till TRS 06?

Jodå, men adressen ligger på TRS04-delen.

Bombardier Train 2008-12-28 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av simhag8
när får man se

När jag har byggt så mycket att det är värt att titta på bilden. Nu ska jag börja bygga. Kanske blir det en bild senare i dag.

Bombardier Train 2008-12-28 10:35

2 bifogad(e) fil(er)
Jag har börjat bygga mer spår på rutten. Men nu är jag på väg till ``kanten`` av arbetsytan. Vad ska jag göra? Jag behöver mera plats för rutten. Blir arbetsytan större ju mer man bygger? Om det inte blir det kommer jag inte få plats:mad: .

Se bilderna:

vfp420b 2008-12-28 12:03

Citat:

Jag har börjat bygga mer spår på rutten. Men nu är jag på väg till ``kanten`` av arbetsytan. Vad ska jag göra? Jag behöver mera plats för rutten. Blir arbetsytan större ju mer man bygger? Om det inte blir det kommer jag inte få plats:mad: .

Se bilderna:

Du får öka de s.k baseboarden, som man hittar i menyn för landskapsbygge och trycka precis i ytterkanten av det basebordet du precis nu bygger på, så får du större arbetsyta.
Ett tips i växlarna där är att få de sneda växlarna mer rakare genom att dra ut och trixa o dona lite, finns även ett verktyg för det, kommer inte ihåg vad det heter, men vet vart det finns.

Bombardier Train 2008-12-28 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Ett tips i växlarna där är att få de sneda växlarna mer rakare genom att dra ut och trixa o dona lite, finns även ett verktyg för det, kommer inte ihåg vad det heter, men vet vart det finns.

Var finns det verktyget?

simhag8 2008-12-28 13:47

jäkligt snyggt men fixa till växlarna så blir det snyggare ;) kan hjälpa dig sen ska på hockey träning om en halv timme då kan jag visa dig

Bombardier Train 2008-12-28 15:29

2 bifogad(e) fil(er)
Va'kul att du tyckte det va' fint!:D Jag har byggt mycket i dag. Den bilden med perrongen som är tom, den stationen heter Norrvikens hamn eftersom att den första stationen heter Norrviken. Jag ska försöka bygga en sjö med en brygga vid stationen. Vet någon var man kan hitta en brygga?

ekankal 2008-12-28 17:22

3 bifogad(e) fil(er)
1: använd den här knappen för att flytta på spåren.
2: " göra spåren rak och få finare växlar.
3: " öka arbetsytan.

Daniel 2008-12-28 17:26

Citat:

Va'kul att du tyckte det va' fint!:D Jag har byggt mycket i dag. Den bilden med perrongen som är tom, den stationen heter Norrvikens hamn eftersom att den första stationen heter Norrviken. Jag ska försöka bygga en sjö med en brygga vid stationen. Vet någon var man kan hitta en brygga?

Ser ut som du har en på tok för snäv växel för ett tåg där. Lär ju inte gå att komma därifrån utan att spåra ur.

Bombardier Train 2008-12-28 21:06

Då ska jag ändra på det. Behöver jag göra en ny växel eller ska jag ``förfina`` växeln med ``förfiningsverktyget``?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:25.