Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mitt nyår -[bilder]- (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21933)

Micke.L 2009-01-06 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Kan man inte ha angivet säkerhetsavstånd skall man ge fan i grejorna!!! Så är det bara. Har hänt en jäkla massa olyckor bara för att man inte kan respektera vad tillverkarna föreskriver.
Tänk om militären skulle säga: "Vi kunde inte ha det avståndet som gäller eftersom där stod en massa skit i vägen" Vilket jäkla liv det skulle bli...

Vi har ju haft säkerhetsavstånd!? På förpackningen stod det 15m, vi stod över 15m ifrån. Men vi att stå 20-30m ifrån hade vi inte kunnat eftersom trädgården inte var tillräckligt stor.. Så vi hade ju angivet säkerhetsavstånd.. :cool:

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Jag hoppas verkligen att du får göra lumpen och lära dej respekt för dynamit och annat dunder. Jag tycker du verkligen skulle behöva det..

1. Det var inte jag som var ansvarig för fyrverkerierna - jag är ju minderårig. Så att börja klanka ned på att jag behöver göra lumpen är ju fel. Jag har bara sagt precis vad som hände, sen att folk får för sig att det är jag som helt plötsligt är ansvarig för att vår låda exploderade är ju också fel.
2. Jag kommer inte att göra lumpen. Varför väljer jag att hålla för mig själv.

Schulz 2009-01-07 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
Precis som dom andra säger är det ju lika onödigt med sprit som fyrverkerier... Man kan ju skänka pengarna till välgörenhet istället? Om man inte har lust att smälla av.

Jag sa inte någonting om sprit. Man kan få många öl i Puttgarden för ett paket dynamitskit. Visst förbrukas det även som mat görs, men det avnjuts ju på ett bättre sätt än att riskera att få tummen eller livet bortsprängt. Kan ju påpeka att de båda i kombination (alkohol+bomber) inte lär vara en hit.

Den som tycker om öl och vin kan ju som sagt avnjuta något på obegränsad tid, medans fyrverkerier varar lika länge som en Porsche 911 accelererar från 60 till 95 km/h. Och lika ofta som att se T44 dra ett X. ;)

Olaf Lindström 2009-01-07 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Jag sa inte någonting om sprit. Man kan få många öl i Puttgarden för ett paket dynamitskit. Visst förbrukas det även som mat görs, men det avnjuts ju på ett bättre sätt än att riskera att få tummen eller livet bortsprängt. Kan ju påpeka att de båda i kombination (alkohol+bomber) inte lär vara en hit.

Den som tycker om öl och vin kan ju som sagt avnjuta något på obegränsad tid, medans fyrverkerier varar lika länge som en Porsche 911 accelererar från 60 till 95 km/h. Och lika ofta som att se T44 dra ett X. ;)

Det känns som att du är lite på hal is, det handlar ju helt och hållet om personlig uppfattning. Någonting får mig att tro att du skulle få IOGT-NTO mot dig om du hävdade att öl är nödvändigt ont på nyår.

En sak är iallafall säker, ölen skadar garanterat kroppen, fyrverkerierna skadar dig inte om du inte handskas fel med dem.

Micke.L 2009-01-07 15:00

Fyrverkerier kan ju skada om det är fel på produkten. Men om produkten är som den ska och man gör som det står på förpackningen, så skadar fyrverkerier inte :) Beror som sagt på hur man handskas med dessa.

Schulz 2009-01-07 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Det känns som att du är lite på hal is, det handlar ju helt och hållet om personlig uppfattning. Någonting får mig att tro att du skulle få IOGT-NTO mot dig om du hävdade att öl är nödvändigt ont på nyår.

En sak är iallafall säker, ölen skadar garanterat kroppen, fyrverkerierna skadar dig inte om du inte handskas fel med dem.

Du utsätter ju inte andra för den risken när du dricker alkohol. Alkohol utsätter ju den enskilde individen, alltså t.ex. mig själv för en risk (vid överdrift). Vilket inte fyrverkerier gör om man handskas fel med dem i sällskap. Men alkohol och fyrverkerier hör ju absolut inte ihop, därför tycker jag personligen nyårsafton skall avnjutas med något gott i förtärningsväg och avböja uppskjutning av raketer och "bomber". För att följa traditionens väg lite grann. Och traditionen är ju att fira in det nya året, och det kan man göra utan raketer faktiskt. Det är ett gott initiativ av diverse handlare att helt utesluta fyrverkerier ur sortimentet mellan jul och nyår.

Olaf Lindström 2009-01-07 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Du utsätter ju inte andra för den risken när du dricker alkohol. Alkohol utsätter ju den enskilde individen, alltså t.ex. mig själv för en risk (vid överdrift). Vilket inte fyrverkerier gör om man handskas fel med dem i sällskap. Men alkohol och fyrverkerier hör ju absolut inte ihop, därför tycker jag personligen nyårsafton skall avnjutas med något gott i förtärningsväg och avböja uppskjutning av raketer och "bomber". För att följa traditionens väg lite grann. Och traditionen är ju att fira in det nya året, och det kan man göra utan raketer faktiskt. Det är ett gott initiativ av diverse handlare att helt utesluta fyrverkerier ur sortimentet mellan jul och nyår.

Jag vet inte om vi ska fortsätta en sån här diskussion, dels för att ursprungsinlägget inte handlar om alkohol vs. fyrverkerier, dels för at det känns som att vi inte kommer någonvart.;)

Argumenten är ju fortfarande personlig uppfattning, vad för tradition säger att man vid nyår ska förtära alkohol t.ex? Nåja, om du vill fortsätta så skapa en separat tråd eller ta det via pm med mig.:)

Schulz 2009-01-07 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Jag vet inte om vi ska fortsätta en sån här diskussion, dels för att ursprungsinlägget inte handlar om alkohol vs. fyrverkerier, dels för at det känns som att vi inte kommer någonvart.;)

Argumenten är ju fortfarande personlig uppfattning, vad för tradition säger att man vid nyår ska förtära alkohol t.ex? Nåja, om du vill fortsätta så skapa en separat tråd eller ta det via pm med mig.:)

Nej, det är stopp här. Eftersom det inte kommer leda någon vart, om någon diskussion överhuvudtaget gör det rent allmänt ändå. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:17.