![]() |
Alltså borde det fungera jättebra för X5 som det fungerar default, efterssom det bara är ett fordon i settet som har strömavtagare. Om det sedan är där föraren sitter borde väll inte spela någon större roll.
Eller har jag missat något som gör att man måste specialskriva script för detta? |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Det skulle ju vara väldans trevligt om det gick att styra strömavtagarna separarat i ett tåg med ex.vis 2 Rc-lok.
Oftast när loken går i mult har ju det främre loket den främre phanton uppe och det bakre den bakre dito. Idag är det ju omöjligt i Trainz, då båda fäller upp "samma" phanto. |
Citat:
Citat:
EDIT: Jag vill inte förstöra denna tråd så det här specifika ämnet fortsätter här, där det en gång startades av Bengan: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...360#post197360 |
Värdefulla bilder!
3 bifogad(e) fil(er)
Jag har fått använda mig av bilder som Hans Naess varit vänlig att låta mig använda. Med lite fixande i Corel PP kan dom användas som backdrops i gmax - underlättar att få saker på rätt plats! T.ex. fronten (som ju inte är helt lätt att stuka till:
Så här ser en s.k. bedagad skönhet ut! |
Bilder på X5 skala 1:1
8 bifogad(e) fil(er)
Jag har äntligen hittat mina gamla bilder (1979?) från vagnuppställningsbangården i Göteborg. Till skillnad från bygget av X7 kan nu alla vara med och ha synpunkter!
Sista bilden kan möjligen vara nästa projekt - men det är långt dit! (delar upp på två inlägg) |
Bilder på X5 del 2
3 bifogad(e) fil(er)
fortsättning (2 bilder).
|
091122
1 bifogad(e) fil(er)
Har inte så mycket tid för X5 just nu, men gör några polygoner då och då:
|
091124 ut i Trainz-landskapet
1 bifogad(e) fil(er)
I väntan på script och hyttbilder till X7:an har jag snickrat lite till på X5:an (texturarbete och "reset X form" mest. Sen gör jag en "clone" av någon enkel byggnad och använder för att sätta ut X5 i landskapet (detta rekomenderar jag varmt - spar massa jobb senare!).
Så här såg det ut: |
wow ser jätte bra ut! :tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har rättat till dom småfel jag såg (såg ni dom med?): |
Det ser verkligen bra ut! Texturen har du fått till riktigt bra! :applad:
|
091125 Texturförfining m.m
6 bifogad(e) fil(er)
I väntan på bilderna på X7:ans hytt har jag jobbat vidare med X5 A-del. Laddar upp lite bilder så ni kan se vad som händer i verkstan. Vänstersidan har åkt till höger, ett gott råd:
"HA ALDRIG SELECT AND MOVE PÅ NÄR NI KLICKAR PÅ NÅGOT!!!!!!" (Ok, lättfixat men retligt). Bilder på X7-hytten kom just så nu får X5 vila ett tag! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29. |