![]() |
Nu har jag laddat ner provversionen av 3ds studio Max, för att det tydligen är lättare att exportera sin modell då.
Nu när jag har installerat alla plugins så väljer jag att exportera modellen som Igs-fil, men när jag sedan har gjort det så blir filen någon xlo-fil. Vad har gått snett? Hoppas någon vet. |
När jag läste på UKtrainsims forum så står det att pluginset inte fungerar för provversionen.
"Is max registered - (30 day trial copys will not alow exporting to .igs format)" Skitdåligt! Jag blir galen! Ska jag aldrig få min modell till .igs!? Kan någon som kan detta exportera min modell som .igs? T.ex Kenny, som jag vet kan. Skicka ett PM till mig i så fall. |
1 bifogad(e) fil(er)
Har börjat arbeta på den här modellen igen, gick bättre att exportera till .igs nu när den nya exporteraren har släppts. Gick via Blender om någon undrar.
Dock har jag nu problem när jag ska importera .igs-filen till Blueprint-editorn. Har fyllt i all information, men när jag klickar på exportera så får jag följande error. Bifogad fil 37755 Gissar att det beror på hur jag har mappat i Blender, det är inte lätt det så det blev nog fel. Hoppas någon kan förklara hur man gör det ordentligt. Har ni något annat förslag på vad som kan ha gått fel? Tack på förhand! :) |
1 bifogad(e) fil(er)
En fråga om Blender: Det objekt som är texturerat på "arbetsplattan" i Blender, blir det även texturerat i RW då?
För jag provade att rendera, och då ser man bara vissa delar av objektet texturerat. Vad innebär egentligen att man renderar? :) EDIT: Såhär ser modellen ut i Blender, hoppas den blir så i RW också. Bifogad fil 37778 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:36. |