Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Stockholms pendeltågslinjer (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28703)

Pierre 2011-01-10 23:56

En liten update...

Har inte så mycket att visa än, då jag nästan bara lägger spår. Jag har nu lagt spår från Stockholm C till Västerhaninge och kommer fortsätta till Nynäshamn innan jag fortsätter från Älvsjö till Södertälje. Bilder kommer så fort det finns nått att visa!

Pierre 2011-01-23 11:05

1 bifogad(e) fil(er)
Bygget har inte avstannat, det går sakta men säkert vidare. Har lagt spår nu från Stockholm C till Nynäshamn och från Älvsjö till Södertälje (C, Hamn och Syd)...

Grödingebanan mellan Flemingsberg och Södertälje Syd är precis påbörjad och nu tvekar jag lite vilka spår jag ska välja där???? På bilden har jag använt SADs betongspår och tycker det ser bra ut. Men det kanske är bättre att använda samma spår över hela rutten? Vad tycker ni?

bönan 2011-01-23 11:08

Nej, tycker det passar bra med betongspåren på Grödingebanan och andra spår på de andra linjerna. Lycka till!:)

Pierre 2011-01-27 13:16

1 bifogad(e) fil(er)
Äntligen är allt spår utlagt på södra delen. Nu har man kommit till Gnesta...hmmm ja det som ska föreställa Gnesta iallafall...

Micke.L 2011-01-27 17:56

Ser snyggt ut :tumupp:

gubben50 2011-01-27 21:04

Ser snyggt ut:Yeah:

X10rules 2011-01-29 20:47

Ska du bygga spår längs hela Stockholmsområdet? lyckas du blir jag imponerad, så detta kommer jag helt klart att bevaka. :)

Pierre 2011-01-29 21:57

1 bifogad(e) fil(er)
Tack, kul att ni följer bygget och gillar det!

Mina planer är att bygga alla Stockholms pendeltågslinjer. Det är tre stycken, J35 (Bålsta-Nynäshamn), J36 (Märsta-Södertälje C) och J37 (Södertälje C-Gnesta). Det är 20 mil, förutom ind. spår och bangårdar.

Jag har nu lagt spår på hela södra delen från Stockholm C till Nynäshamn och till Gnesta, samt Grödingebanan från Flemingsberg till Södertälje syd övre. Det kommer inte bli exakt som i verkligheten, men jag hoppas man känner igen sig!? Lägger spår och sätter ut perronger m.m. först, så det kommer ta sin tid innan det är dags för landskap och detaljer.

Har en fråga: Vilka pendeltågsstationer använder perrongtak av Töreboda modellen? Tyvärr hittar jag inget tak av nyare modell (som är 4,5 m brett), så dom får vara utan tak så länge.

Bilden förställer bangårdarna i Årsta...

bönan 2011-01-29 22:37

Ser väldigt snyggt ut!:tumme_upp:

nejmeg 2011-01-31 22:13

Så ska det se ut Pierre, blir spännande att se hur det utvecklar sig :)

Totte 2011-01-31 22:51

Bravo, Pierre! Ska bli intressant att få köra.
http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/00020408.gif

Pierre 2011-02-18 22:40

1 bifogad(e) fil(er)
Tack alla!

Jag har döpt om rutten till Sveriges Järnvägar, eftersom man kanske vill fortsätta sen när pendeltågslinjerna är klara. Och jag har även bestämt mig att bygga ända till Uppsala (inkl. Arlanda banan (håller på med Arlanda nu!)) i första versionen. Gjorde även en laddbild...

Pierre 2011-02-24 10:16

1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag lagt klart spåren till Uppsala och gett mig in på sista sträckan i min rutt. Det är Sundbyberg - Bålsta...

Kan ta en liten bildfråga också, vad ska detta föreställa?

Totte 2011-02-24 11:12

Solvalla! Där åkte jag varje dag med pendeltåget mot Bålsta, då jag jobbade.
Väldigt spännande att följa utveckligen!

Pierre 2011-02-25 08:43

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 230765)
Solvalla! Där åkte jag varje dag med pendeltåget mot Bålsta, då jag jobbade.
Väldigt spännande att följa utveckligen!

Rätt svar!

Jag har byggt till Nynäshamn, Gnesta och Uppsala och till Jakobsberg (på väg mot Bålsta) nu. Grödingebanan (Flemingsberg - Södertälje syd) och Arlandabanan (inkl. dom 3 stationerna på Arlanda) är också med. Det tråkiga är att det mest är spår, gantrys och perronger i rutten och allt landskapsarbete samt detaljeringen är kvar.

Kul att ni följer utvecklingen, hoppas bara jag inte lessnar...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.