![]() |
Citat:
Några förslag på taggar (kategorier). ånglok diesellok ellok motorvagnar godsvagnar personvagnar byggnader villor hyreshus höghus banor scenarier etc. etc. Observera att man kan ha flera taggar i ett och samma ämne. T.ex: byggnader, villor |
Skönt att ha dig tillbaka Svenolov ...
2 bifogad(e) fil(er)
... nu kommer det att hända saker här!
Jag satt och tittade i Content Manger vilka kategorier dom har, och även på deras tag "Minimum Build" och fick vissa tankar! Är detta något vi kan använda tro? Gjorde lite halvtaskiga översättningar som jag bifogar så kan vi spåna vidare: Citat:
|
Dom 4 frågetecknen...
...skulle jag översätta såhär:
fixed track=(översättning=fast spår). Jag tror att det är spår som du lägger ut som objekt för att få en speciell kurvradie för t.ex. spårvagnsrutter(eller så) Ground Brush=Färg till marken scenery=saker att sätta runt spåret session=skulle jag översätta till Händelse, du sätter ut lok och vagnar. Samt skriver om du ska göra. T.ex om du ska växla vagnar, vilken ordning vagnarna ska vara i. Hoppas att detta hjälpte:) |
Citat:
fixed track = räls, spår Ground Brush = mark, terräng scenery = landskap, natur session = sessioner Vi behöver väl inte börja diskutera och definiera taggars namn i nuläget? Då kommer vi aldrig till skott. Sunt förnuft är det som gäller. Blir det fel så går det alltid att ändra. Och när du skriver in en tagg så får du automatiskt förslag på redan befintliga taggar. Det är bättre om alla som har laddat upp objekt (egna trådar) skriver in sina taggar (efter eget huvud). Det har tillkommet inlägg efter att mitt förslag togs upp, men ingen har hittills gjort sig besvär att anamma saken ännu. EDIT: Lennart, sen finns det taggar som du tog upp som bör undvikas. T.ex. splines är inget bra sökord, det kan ju vara nästan vad som helst. Åter igen, se det från användarens synvinkel. |
Bengan, vad glad jag blir! Ser att du har fattat vad jag menar. Fortsätt så, och alla ni andra också. Då kommer forumet att bli sökbart.
Då har vi bara en fråga kvar. Filernas storlek? Men den frågan måste vi nog ta upp med Fredrik. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Blir ungefär 10 sidor mindre till en början. Men jag tar dom bit för bit och lägger till, eventuellt nya taggar på dom som har blivit gjorda. Behöver få en liten överblick först, på allt som är uppladdat. EDIT: Det här med taggar längst ner. Är det nått nytt som har blivit inlagt eller har det funnits hela tiden? Har aldrig tänkt på det tidigare. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag hittar inget Redigera Taggar längst ned i mina inlägg i Download ?????
Hemsk Ledsen, men har gör jag ???? Citat:
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jaha,
hit kommer jag och sen då???? Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Sök/Taggsökning/motorvagnar.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:20. |