![]() |
Konstigt! Ska testa MSTS.
|
MSTS är ur funktion numera.:mad: Har även prövat andra aktiviteter och andra rutter med.
Det betyder att jag i fortsättning kör med Open Rails! |
Hej!
Kanske det blir för mycket för MSTS när man passerar Göteborg. Som sagt kör även jag OpenRails på denna rutt nu. Hälsar Anders |
Det är inget fel på min rutt, utan det är själva MSTS som börjar bli med åldern.
Grafikmotorn är för låg och har inte tillräckligt kraft att dra tunga rutter. Därför är Open Rails stora räddningen. |
Problemet är alla objekt i Göteborg. MSTS klarar inte att hantera alla saker att ladda... Or hanterar det bättre.
|
Inte heller Köpenhamn på DK2000!
|
Samt, av någon mystisk MSTS-anledning, Rosersberg i Stockholmsrutten...
|
Tror det är så att det blir för många tunga polygon objekt och då kan inte MSTS hantera det på ett bra sätt. Det är inte gjort för stora rutter :)
|
Jovisst, grejjen med Rosersberg är att det mest är en åker, lite hus och lite träd... MSTS works in mysterious ways... :D;)
|
Citat:
Lite träd? Det är ju mycket träd (ganska hög polys) du placerade. 2 tiles 1981 och 1723 objekt. Det är mycket. Min rutt i Gbg C är på 1722 och Sävenäs 1486. Övriga tiles runt om Gbg under 1500. Det är Gbg och Sävenäs som MSTS krånglar. |
Jasså, är det så mycket? Andra har mer koll än jag själv, hahaha! :rolleyes: Kanske borde ersätta en del träd med objekt som innehåller fler träd för att få ner antalet! :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:08. |