![]() |
Wow!!!
Det är det enda som behöver sägas!
|
Tack för ett "Wow" ...
8 bifogad(e) fil(er)
... och nu i värmen kan man ju sitta vid PCn med ACn på och bygga lite till:
Det finns nu en interior till vagnen så man kan "Åla" sig runt inuti den och lÅtsas klippa biljetter eller nåt :confused: Själva vagnen är väl tämligen klar, men lite finslip återstår väl ! En bunt bilder så länge: |
Hoppar man in i "hytten" ...
8 bifogad(e) fil(er)
... hamnar man på främre plattformen och mötes av en liten instruktion.
Sedan är det bara att Åla sig fram i 17 steg. Några av stegen visas på bilderna: |
Svårt att finna ord, men måste hålla med om att Wow säger väldigt mycket.
Ser helt klart, kanonfint ut. |
Snyggt lan inte riktigt hängt med på ditt bygge när jag suttit och pillat ihop motortrallan men grymt bra jobbat :tumme_upp:
|
Tack, det värmer ...
3 bifogad(e) fil(er)
... i sommarhettan :D
Ägnat mig att texturegroupen och gjort en blå variant (lär ha varit originalfärgen innan SJ "brunade" till allt under 30-talet. Det blev även en blekt, omärkt brunvaiant som ni kan använda som underlag vid komplettering av texturegroupen (t.ex. gulmålad BV personalvagn, eller uppmärkt med modernare typsnitt eller vad ni vill): |
Fullständigt otroligt!!!
Nu har det ju varit fotboll i teve vilket gjort att jag inte suttit vid datorn på kvällarna, men så snart man vänder ryggen till klipper LAn till!
Fantastiskt bygge. Så snart den kommer in i downloaden blir det till att köra. Bo13 var ju vanlig i Stockholm när jag flyttade hit 1069. Tack för ett - som det ser ut - fantastiskt bygge! Vill du ha fler utmaningar? Jag är ju sjukt intresserad av postvagnar så de gamla nitade varianterna DF020 etcetera kunde kanske vara något för dig att sätta gaddarna i? |
Banverket ...
1 bifogad(e) fil(er)
... måste i vanlig ordning förbereda sig inför vintern. Rac_hammer håller på att leverera en rälsgående Scania och jag vill ju också bidra på mitt sätt.
En Ombyggd BV Co13 som konferensvagn där "hela" BV kan tillbringa vintern och konferera om hur man skall attackera snökaos och isbildning - i väntan på islossning och vår :grin: Är detta den svenska modellen att lösa akuta problem - eller har jag missuppfattat nåt :rolleyes::confused: |
Här förslag på en mer historisk värdefull vagn.
Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nisse |
Snart klar ...
2 bifogad(e) fil(er)
...det ser ut som det blir en SJ Co13 med 4 olika texturer (den senaste på bilderna är väl i dess livs slut, rostig, risig och bestulen på alla emaljskyltar).
Den fiktiva BV-varianten blir en egen KUID med egen (tom) texgroup. Den har fått lite egen inredning, fönsterfärger osv.: |
Underbart LAn
Kan knappt bärga mig tills de är uppladdade. Hade tänkt stänga datorn för kvällen, men jag håller den igång ett par timmar till för att se om det händer något under kvällen.
|
Uppladdad !!!
... hoppas allt funkar, annars posta i den här tråden !
|
1 bifogad(e) fil(er)
Grinden på ena sidan av vagnen är förskjuten vid övergångsbryggan.
. |
Uppdatering finns ...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:32. |