![]() |
Alpha och Tranz har ju aldrig varit några vidare bra polare, hade liknande problem med "blödande" kanter när jag byggde mitt smalspårspaket vill jag minnas. Har för mig att jag löste det med att lägga till följande tagg i configen till spåren:
uncached_alphas 1 Testa det och se om det hjälper! Sedan så håller jag nog med Jocke att de ser lite ljusa ut, men framförallt att de har en på tok för hög färgmättnad. Färgerna som du fick till i inlägg #9 är bra, så sikta åt det hållet! :) |
Håller med korvtiger. Färgerna på framförallt barrträd kan vara lite dystrare (=diskretare) och inte lysa så starkt. För egen del tycker jag att den färgsättning som Jarmo Puntanen har på sina träd, väl överensstämmer med den nordiska naturen.
|
Tack Korvtiger men ...
3 bifogad(e) fil(er)
... detta gäller inte scenery-objects (bild1)
Om man däremot i texture.txt-filen lägger in taggen "AlphaHint=masked" så förvinner fenomenet men även transparensen! "AlphaHint=semitransparent" hjälper inte !? Gjort på AL och Alm. Bloody undocumented Trainz-zhit :mad: |
Trädeländet...
1 bifogad(e) fil(er)
... ändade med ett antal träd av tviveläktig kvalitet, men de har fördelen att se hyfsade ut på nära håll utan att vara polygonstinna och med lite sänkning och vridning går det att få till hyfsade trädansamlingar och uppblandade med andra "forestala statyer" blir det rätt bra. Träden har svenska namn - Al,Alm,Ask,Björk,Bok,Ek,Gran,Lind,Tall och är 20 m höga. Det mindre heter samma med tillägg 10m, t,ex Bok 10m och har lite annan form och färg.
Laddar upp dom och sen glömmer jag mitt äventyr i storskogen :grin: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46. |