Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Aerosoft BR189 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36144)

MDPhreak 2016-05-17 02:13

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 302062)
Aldrig kört något svenskt i RW, vet ej om ATC finns i rutterna eller hur väl det fungerar.

Jag kan ju dock säga att i verkligheten skiljer sig det brittiska signalsystemet väldigt mycket mot det svenska, och AWS är otroligt mycket simplare än ATC. AWS består av elektromagneter i spåret, 185 meter före varje signal, som beroende på om signalen är grön eller inte skickar olika signaler.

Svenska ATC å andra sidan är ett datorbaserat system som bygger på information från baliser i spåret, som avkodas av lokets dator och därmed ger föraren signal - och hastighetsbesked.

okej juste, det riktiga AWS ska likna PZB rätt mkt dock inget jag kan bekräfta, den förenklade AWS funktionen i TS är kanske i teorin användbar för svenska rutter i framtiden (eller om jag bygger en liten testbana) (jag har dock ingen erfarenhet av bygga i nuläget tyvärr).

smajlet 2016-05-18 02:11

Vad står DTG för något i namnet DTGs BR189 som ni nämner.
Hittar ingen nedladdnings sida där den finns.
kanske någon kan länka dit.

ADDE 2016-05-18 06:54

DTG står för Dovetail Games, de som gör train simulator 2016!

Kolla på steam, eller kolla i min länk ovan...

smajlet 2016-05-18 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 302090)
DTG står för Dovetail Games, de som gör train simulator 2016!

Kolla på steam, eller kolla i min länk ovan...

Har kollat länken, men hittar bara ommålningar.
Inte orginal modellerna.

MDPhreak 2016-05-19 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av smajlet (Inlägg 302099)
Har kollat länken, men hittar bara ommålningar.
Inte orginal modellerna.

Du har väl steam? bara söka på ''189'' i butiken så ska DTG BR189 komma upp. loket finns även med i Mannheim-Karlsruhe sträckan.

bönan 2016-05-19 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av MDPhreak (Inlägg 302077)
okej juste, det riktiga AWS ska likna PZB rätt mkt dock inget jag kan bekräfta, den förenklade AWS funktionen i TS är kanske i teorin användbar för svenska rutter i framtiden (eller om jag bygger en liten testbana) (jag har dock ingen erfarenhet av bygga i nuläget tyvärr).

AWS i TS är helt realistiskt i enlighet med det brittiska systemet. PZB fungera likartad, men kan ge fler signalbesked.

MDPhreak 2016-06-04 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 302104)
AWS i TS är helt realistiskt i enlighet med det brittiska systemet. PZB fungera likartad, men kan ge fler signalbesked.

ok, då har den förenklade funktionen inte något med riktiga aws att göra och skulle lika gärna kunna kallas vereinfacht PZB (förenklad PZB).

Fick fÖ reda på att det ska vara vR som skapade Aerosoft BR189 och även 628an för den delen, och att anledningen till att avancerade systemen saknas är att tågen skulle ingå gratis i moselrutten, därav inte helt omöjligt att 189 återkommer som ''expert-line'' lok.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:56.