![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
O en grej går det att på något sett att få bälgen gå ut mot ej stl uppdaterade vagnar så att r3:an bild:1 får bälgen mot sig som på bild:2? |
Ja, det går att göra, men är lite klurigt. Om man skapar en dummy-bälg, alltså en osynlig, animerad mesh som du använder som bälg på vulst-vagnen. Då kommer den att tro att den har en animerad bälg och andra bälgvagnar med riktig dragspelsbälg kommer att fälla ut sina bälgar mot den.
|
Citat:
|
Förhoppningsvis lär du dig något på vägen! :)
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Har ett problem jag ej kan lösa med mina erfarenheter.
Så jag undrar hur jag får boggien i rätt höjd? |
Det vanliga svaret: genom att justera attachments, vilket antingen kräver att du har tillgång till originalmeshen, eller att du kan fixa det med attachment-maker. :)
|
Eller så klonar du boggien, och lägger till position i config filen.
I exemplet nedan är boggien sänkt 55cm (-0.55), men du får väl testa dej fram hur mycket den behöver sänkas i ditt fall. Man kan även använda sej av det här tillägget om man behöver flytta någonting i sidled (första 0'an), eller framåt/bakåt (andra 0'an). Funkar på det mesta, typ scenery objekts, panthos, etc. etc., inte bara på boggies alltså. Kod:
mesh-table |
Smart Ekan!
Har hållit på med content-creation så länge att denna taggen inte var uppfunnen när jag började... :D |
Påpekade jag tidigare i Roberts tråd om pantograferna... :rolleyes:
mvh Håkan |
Tack så mycket Ekan!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nu när jag submitade grejerna till NSB vagnarna som kom detta felet upp på boggie & vagn, har desutom inte rört configen.
|
Citat:
|
Verkade som att några andra haft samma fel på Aurans forum. Hittade ingen löning på det. Mitt förslag är att köra en Rebuild Database och se om det hjälper.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:50. |