Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vad tycker ni om det nya forumet? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=8746)

Jonatan 2005-03-28 15:34

Ball ny look, jag diggar det fett asså!

/Jonatan

Bengan 2005-03-28 18:07

Känns lite ovanligt, men man vänjer sig väl.

Tycker även att det går lite segare att öppna en sida och gå till en annan.
Kan ju bero på, att det jobbas med sidan eller att grabbarna sitter på var sin burk och kör CS på samma lina, men tidigare har inte det stört lika mycket som nu i så fall.

Annars verkar det fullt okey och dom nya funktionerna hinner man kanske lära sig till nästa byte.

Bengan

Khandon 2005-03-28 18:13

Jag tycker att forumet är riktigt bra. Det får 5 av 5 stjärnor av mig. För mig laddas sidorna snabbare nu så jag tycker det bara är positivt med bytet.

Pierre 2005-03-28 18:41

Nya forumet är kanon!

Hade problem att logga in först, men nu funkar det bra....

All heder åt dom som grejade nya forumet och full pott i betyget!

EDIT: Har bara ett problem. Jag vet inte hur man får signatur-bilden (Y1:an) att synas??????

Joel 2005-03-28 19:23

Hej!

Får instämma de andra, jag tycker att det nya forumet är snyggt och trevligt.:) Men jag har ett par problem som jag skulle vilja få hjälp med:

- Jag kan inte ta bort mina inlägg, finns det ingen sådan funktion? (Om inte, skulle admin kanske kunna ta bort mitt senaste inlägg i ämnet "Problem med Download Helper"?)
- Jag kan inte ladda upp bilder som är större än ca 30 kb, är det något fel eller ska det vara så?
- Det ser lite rörigt ut under "Ort" i min profil, det står "Vickleby, Öland, , Sweden". Kan man inte göra något system för detta så att "Sweden" alltid ligger på en egen rad eller liknande?
- Till sist har jag också stött på samma problem som Pierre i hans inlägg precis ovan, min signaturbild fungerar inte. Hur löser man detta?

Hoppas på svar från vår admin!:D

Fredrik 2005-03-28 19:42

För att få till signaturbilden kan ni antingen ladda upp en egen bild i kontrollpanelen.

Eller bara editera er nuvarande adress till bilden genom att lägga till http://www.e-buzz.net/forum/ och sedan det ni redan hade t.ex attchments2.min-bild.jpg

Pierre 2005-03-28 21:11

Tack för hjälpen Fredrik!

tjalle 2005-03-29 00:28

Hejsan, håller med de flesta att forumet har fått ett rejält lyft.

Jättefint jobbat Fredrik.

Json 2005-03-29 13:17

Jag tycker precis som alla andra att det är ett lyft.

Det ända som blivit sämre är "Aktiva trådar"

Nu ligger alla inlägg huller om buller och man får ingen överblick över det. Nä, om ni (Fredrik) fixar dit en uppdelad sånad funktion blir det toppen

Byggare Bob 2005-03-29 14:37

Forumet i sig är ett lyft, men omregistreringsprocessen är/var lite knölig.

chrisagge 2005-03-29 22:09

hepp

Jag är ännu ganska ny här, men innan i måndags kunde jag ladda hem någon fil, men nu är det stopp. Får svaret att jag måste vara inloggad, och går då givetvis till forumet för att göra det igen, men kommer inte därifrån, klickar då på länken längst ner på forumsidan och försöker om igen, med samma trista resultat. har någon lust att guida en gammal toktant i denna djungel, så att jag kan ladda hem, och inte bara behöva logga in igen, utan nerdladdning.
kramar till er alla för en i övrigt mycket intressant site.

Fredrik 2005-03-29 23:19

Sättet som fungerar för mig (och som det är tänkt att fungera) är att du har ett webbläsarfönster med forumet (detta forum) öppet och du är inloggad (Det ska alltså stå uppe till höger "Välkommen tillbaka chrisagge")

Sedan Öppnar du ett till webbläsarfönster och går till www.e-buzz.net och klickar på det du vill ladda ner.

Vad är det du försökt ladda ner som inte fungerar?

Hawk 2005-03-29 23:29

Hej:)

De va snyggt mä blå text på ditt namn, kan du fixa de till alla;)

Olaf Lindström 2005-03-29 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk
Hej:)

De va snyggt mä blå text på ditt namn, kan du fixa de till alla;)

Kul ide, ett forum fullt med admins!:p;)
Närå, förstår vad du menar Hawk!

Själv så vill jag inte ha det, det skär sig med den ljusa forumfärgen!;)

Hawk 2005-03-29 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av vr98olli
Kul ide, ett forum fullt med admins!:p;)
Närå, förstår vad du menar Hawk!

Själv så vill jag inte ha det, det skär sig med den ljusa forumfärgen!;)

Ja gillar blåa bokstäver :p

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:20.