Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ett "litet"(stort) Problem... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=8810)

Basse 2005-04-06 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Stöder din nya datorn MSTS-programmet? Kolla kompatibilitet. Kanske är det felet ligger.

Jo det är den, har kört Msts på denna förut, fast jag har bytt moderkort efter en Bios crash. Men jag testade att köra Kmj3 å det funkade galant, så det är inte i datorn felet ligger.(Troligen inte)

Totte 2005-04-06 20:59

Filerna blir automatisk skrivskyddade vid bränning. Om du kopierar filerna från CDskivan till hårddisken så blir filerna inte skyddade. Jag testade själv så.

Basse 2005-04-06 21:03

Citat:

Filerna blir automatisk skrivskyddade vid bränning. Om du kopierar filerna från CDskivan till hårddisken så blir filerna inte skyddade. Jag testade själv så.

Jag tog aldrig å brände filerna på skiva, utan tog emot rutten via Hårddisk-Hårddisk. Men hela min rutt mapp är skrivskyddad, och inget vill datorn ta bort skrivskydden ifrån...

Pierre 2005-04-06 22:02

Citat:

Så funkar inte det inte hos mig. Filerna/mapparna förblir skrivskyddade tills jag tar bort skyddet. Kanske nån inställning??????

Basse: Går det inte att få bort skrivskyddet?

Testa att högerklicka på mappen, välj Egenskaper, avmarkera Skrivskydd. Sen kopierar du mappen och kollar om kopian har eller inte har skrivskydd.

Totte 2005-04-07 10:08

Pierre: Så funkar inte det inte hos mig. Filerna/mapparna förblir skrivskyddade tills jag tar bort skyddet. Kanske nån inställning??????

Kanske inställningen hos brännarprogrammet. Mitt brännarprogram heter
Easy CD Creator 5 Basis. Min inställning är: "Track-At-Once" och "Stänga sessionen Stäng inte CD-skivan".

Erich 2005-04-07 15:44

Hej Totte
Du kan fjerne skrivebeskyttelsen med Route Riter ved at bruge funktionen "Make Read/Write"

Totte 2005-04-07 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av Erich
Hej Totte
Du kan fjerne skrivebeskyttelsen med Route Riter ved at bruge funktionen "Make Read/Write"

Hoppas Basse kan lösa problemet.

Erich 2005-04-08 10:31

Ja Ups Det var en fejl, jeg mente selvfølgelig Basse

Basse 2005-05-12 14:24

Hej igen!

länge sen jag gjorde något men idag satte jag mig för att få det och funka. Så jag laddade ner Route riter och testade köra Read/write, testade sen bygga om lite och spara men, samma resultat:(
Något mer man måste göra med route riter? (är inte ett smack van att använda route riter.)

Någon som tror sig ha en lösning för gärna nämna den ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:31.