![]() |
Citat:
Hoppas nu bara att Sigma fullföljer sin fina spårvagn:) |
Jag är osäker på vilka hus det ska vara, var jag ska hitta liknande (kanske jag har sånna i rutten redan????) och var dom ska stå. Bästa för mig vore en studieresa med kameran. Då kunde man knäppa lite texturer också! Få se om jag kan göra en sån i sommar!?
|
Hej
Laddat ner problemfritt! Bra jobbat med en trevlig rutt. Kommer att köra mer och ge feed-back om jag hittar något knepigt. ScaleRail Track System var också bra mycket bättre än MSTS orginal. Hur gör man för att använda det till andra rutter? Går det? Måste man installera ScaleRail före rutterna? MVH Svenne |
Citat:
Är en rutt byggd med originalspår, så är dock förutsättningarna goda att konvertera den till ScalRail, givet att man använder sig av Dyn-tracks-ersättaren. Såvitt jag vet, så finns inget annat sätt än att bit för bit ersätta spåren i RouteRiter. Det spelar ingen roll i vilken ordning du installerar rutt eller ScaleRail, men det fungerar förståss inte förrän båda är på plats. Texturer för ScaleRail ska dock in i ruttens texture-mapp. |
Tack för snabbt svar.
Är själv inte någon användare av route riter så det är väl bara att ta det lungt då och kolla upp löpande förbättringar. MVH Svenne |
Felmeddelande.
Får upp att man inte hittar SR_1tStr_w_100m.s. Var finner man denna fil. |
Citat:
Har du installerat ScaleRail? Om ja, installera om ScaleRail är nog bäst. :) |
Hm..jag kom på de sen också..
|
Allt gick bra att köra tills jag testade att köra en aktivitet då en massa felmeddelande dök upp.
Följande filer gick inte att hitta; - yellowBuffer1.ace - AcleanTrack1.ace - AcleanTrack2.ace samt "Shape failed to load Dummybuffer2.s" |
Citat:
Just nu i betaversionen går det bara att göra aktiviteter med årstiden "summer", har jag märkt, så prova det istället. |
Gäller detta även natt?
|
Jag har bara provat aktiviteter på dagtid, men det är egentligen bara att testa i "Explore Route". Kraschar det så är inga nattexturer inlagda, gäller likaså årstider.
Men det fixar nog Pierre till Alphaversionen :) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47. |