![]() |
Några bilder
3 bifogad(e) fil(er)
Då tar vi några nya bilder. tack för kommentarerna på föregående bilder.
1. På bangården 2. Utfart från bangården 3. På Gammla linjen/ Bibanan Just nu pågår spårläggningen på "Gamla linjen" Det är en kortare enkelspårig bit som utgår från Bangården och sträcker sig c.a 1-2 mil innan den återvänder till huvudlinjen. Anledningen att den finns är att den går via en stad som missan av huvudlinjen. Så sakta men säkert byggs rutten på. Kvar att göra när "Gamla linjen" är färdig är ett c.a 2 mil långt fyrspår i andra änden till ruttens huvudstation. /Magnus |
Hej!
Tycker du gör ett strålande jobb med denna rutt som inte är den enklaste att bygga om. Jag vet eftersom jag testat ett antal ggr. Lycka till med det fortsatta arbetet:tumupp: MVH Kenneth |
Bra gjort! :tumupp: :tumupp:
|
Gyrmt! imponerande,
|
2 bifogad(e) fil(er)
Tack för alla komentarer på de förra bilderna.
Här kommer två nya från det område jag bygger på just nu. /Magnus |
3 bifogad(e) fil(er)
Ytterligare lite bilder. Arbetet går långsamt framåt men ändå framåt.
/Magnus |
4 bifogad(e) fil(er)
Några nya bilder från "Gamla Linjen" numera degraderad från huvudlinje till bibana.
1. Påväg ut på "gamla linjen". 2. En f.d station där tågen numera endast stannar för möte. 3. Vidare längs linjen. /Magnus |
Tummen upp :tumupp: Snyggt.
|
Tackar:)
/Magnus |
Citat:
Tycker du har lyckats förträffligt med ombyggnad av denna rutt:tumupp: Keep up the good work!!! MVH Kenneth |
Lite nyfiken på hur det går med denna rutten:) ? Ser bra ut hitills.
|
Hej!
Det går frammåt. Jag har börjat på sista spårläggnings ettapen med c.a 15-20 km fyrspår in till en större stad. Håller just nu på att bygga en större rangerbangård. Bilder kommer i nästa vecka. Jag har besök i helgen och lär inte hinna bygga något förän tidigast söndag. Kul att du är intresserad. /Magnus |
Hej
Roligt att det går framåt:) Själv håller jag på rätt mycket med min rutt men det går långsamt... MVH Kenneth |
Låter kanon, tack för den infon:)
|
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu kommer lite bilder som jag lovat. Anledningen till att det tagit tid är att rutten helt plötsligt satte sig på tvären vid testkörning och vägrade passera en tile-gräns. Det tog några dagar att klura ut vad felet berodde på. Helt säker är jag inte men antingen berodde det på att jag hade ett antal spår om slutade med en växel (röd pinne sist) eller så var det ett gäng dynamiska spår som låg kvar från orginalruttens spårläggning. Nåja nu fungerar det iallafall. :D En sträck närmast storsaden blir fyrspårig. Här kommer några bilder från denna sträcka. Den ligger delvis i orginalrutens sträckning dock kraftigt uträtatad. Minsta kurvradie 2000 m för att tillåta 200 Km/h. Alla orginalbyggnader på bilderna skall dock bort och nytt landskap skall byggas. På den sista bilden avgrenas ett dubbelspår mot en större rangerbangård (det i mitten) denna är just nu uder uppbyggnad. Jag lägger avsiktligt denna bangård Ca 1 tile bort från huvudlinjen för att man skall slippa placera ut godsvagnar på denna vid varje aktivitet. /Magnus |
Citat:
Ditt bekymmer som du nämnde är tveklöst röd pinne sist vilket är en situation som RE godkänner, men inte simulatorn. :) |
Citat:
Bra, då vet jag vad det berodde på. /Magnus |
Trevlig bygge du visade! Skönt att du hittade felet. :) Jag själv råkade ut för några gånger.
|
Snyggt:) Really like it!
|
Hej
Detta ser ju kanon ut....Som jag sagt innan så har jag varit och rotat i denna rutten men gav upp eftersom den gav mej en massa problem hela tiden...Man kunde fixa till ett problem men nästa gång man startade up så var det ett nytt problem... Men du tycks ha övervunnit dessa:) En fråga, är alla originalspår borta nu eller? MVH Kenneth PS Sen att du rullar runt med skånska tåg gläder en sann skåning. DS |
Citat:
Jo jag har ju blivit utlokaliserad till Skåne sen tre år tillbaka så man får väll vara lojal mot sin nya landsdel. :rolleyes: Totte och AndyDaMan tack för glada tillrop! /Magnus |
Citat:
Jo det fanns originalspåren kvar men det var på den tiden då man knappt visste vad SR och X-tracks var för något...Hade det varit idag så hade man rensat rutten från det. MVH Kenneth |
2 bifogad(e) fil(er)
Nu har bygget tagit ytterligare några rälslängder och växelspann vidare. Så långt att jag börjat bygga på slutastationen. Men innan dess tågen kommer dit skall en förortstation i tunnel passeras den syns på bild 1. Sen skulle man hitta en lämplig slutstation också, den är mistänkt lik en station i Zürich vad nu det kan bero på.:rolleyes:
/Magnus |
1 bifogad(e) fil(er)
Inget ovanligt, bara en ny skärmdump. Landskapet kring stationen har förändrats ganska mycket.
/Magnus |
Hei fine bilder. Dette ser veldig bra ut.:D
|
Vilken bra ruttbygge du har gjort! :tumupp:
|
4 bifogad(e) fil(er)
Tack för komentarerna det värmer alltid och gör att man blir motiverad att fortsätta.
Några nya bilder. Stadslandskapet växer som synes sakta men säkert fram. /Magnus |
Trevligt med fyra spår ut ur staden. Det börjar ju kännas lite som Sthlm;). Men det är ju bra, så kan man senare köra både pendeltåg och fjärrtåg på rutten.
|
3 bifogad(e) fil(er)
Ytterligare några dumpar. Denna gången från pendeltågsdepån.
/Magnus |
Hei fine bilder. Dette ser jo riktig bra ut.:D
|
Perfekt!
Du MAngnus du var verkligen lyckats med det här det är ju toppen undrar var man får Pågatåget ifrån!.:tumupp:
|
Hej Ice_Tobbe.
Här får du en länk till det frågar efter: http://msts.pointclark.net/e-buzz/fi.../repaints.html X11 Pågatåg. |
Hej Magnus!
Hur går det med fina rutten? :) |
Citat:
Lycka till med din egen rutt, är djupt imponerad av hur väl man känner igen sig utefter banan. /Magnus |
3 bifogad(e) fil(er)
Ytterligare några tiles har blivit färdigbyggda sedan senaste uppdateringen. Nu är det mest förortsmiljöer runt banan.
Över till ett helt annat ämne. Med anledningen av KRS planerade släpp den 5 oktober har det framställts farhågor om att all MSTS utvekling skulle avstanna. MBJ kommer inte att avstanna p.g.a detta utan jag kommer att fortsätta att bygga på rutten och förhoppningsvis finns det någon kvar som är intresserad av den när den är klar. Annars har jag själv en rutt som jag vill köra på ett tag. En del kanske frågar sig hur jag kan vara så säker på att jag inte kommer gå över till KRS. Svaret är enkelt. Min nuvarande dator uppfyller inte systemkraven och jag har inga planer på att skaffa en annan under det närmaste året. Dessutom behöver det utvecklas en del objekt innan jag skall se att jag har något intresse att byta simulator. Därför kommer MBJ fortsätta at utvecklas. /Magnus |
Härligt, Magnus.
Bra skrivet! Jag håller med dig om att MSTS lever vidare trots den är gammal. Gammal kärlek rostar aldrig. Har aldrig tänkt på att KRS kräver tyngre dator. Bra byggd förresten! |
Hej. Mycket trevliga bilder.
Bara en annan fråga. Hur har du fått Track Monitor att bli genomskinlig. Den är ju alltid ivägen var man än placerar den? Hälsningar Olle M |
Citat:
/Magnus |
2 bifogad(e) fil(er)
Två nya bilder från bygget som fortskrider så sakta. Fyrspåret fortsäter ut på landet.
/Magnus |
Härligt att du fortsätter med bygget. Själv bygger jag Bäckefors samhälle. Lycka till i fortsättningen. Leve MSTS!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:00. |