![]() |
Ojojoj vad vi var griniga idag. Kan du inte ta en diskussion gör du nog bäst i att avregistrera dig. Kalla mig gärna besserwisser men gör det i så fall på sakliga grunder. Kan du inte ta att det finns folk med en annan åsikt än din så är inte det mitt problem.
|
En julklapp till alla messersmittar och glada laxar
Jag har nu varit nere i källaren och lyckats hitta mina MSTS skivor!
Jag tänkte nåväl jag kan väll prova om det fungerar eller ej på Windows 7 64bit ultimate :applad:Döm om min förvåning !!!!!:applad: det fungerade!!!!!! jag bara laddade in programmet, gjorde en uppdatering med servicepacket inge fix eller trix i något kopatiblitetsläge. Det funkade! Enda grejen är att de saker man vill installera med en exe fil (Tex vissa av mina gammla alster) så måste det programmet köras i administratörsläge. Ni som vet bäst och kan allt kan sluta läsa nu, för ni har ju allt klart för er redan!!! för oss andra gör så här. 1. högerklicka på exefilen 2. välj egenskaper 3. klicka på fliken kompalibitet 4. klicka i rutan kör det här programmet som en administratör 5. klicka på OK 6. kör exe filen 7. kan vara bra att kolla att uppackningen sker i rätt bibliotek 8. Om frågan om programmet är rätt installerat svara ja sedan är det bara att tuta och köra :Skvaller:God Hjul och gott nytt år på er alla såväl griniga gubbar, stötiga småglin & alla andra dönickar,nördar och muppar:Skvaller: |
Ja du, jag tänker inte säga något mer än att jag vet det slutgiltiga svaret i frågan, MEN jag tänker säga att svaret finns mycker närmre än vad du tror, en google sökning borde vara nog.
|
|
Ja där kom den!
|
Citat:
Varför har du då Besservisser som signatur..? Är du ingen "sådan" så ändra på din signatur, så det slipper uppstå missförstånd...;) Tack för alla givande svar angående MSTS/Win7 Home Premium:rolleyes: Till pussgurkan tackar jag för din test och god julhälsning"God Hjul och gott nytt år på er alla såväl griniga gubbar, stötiga småglin & alla andra dönickar,nördar och muppar ", den va skön, men du har ju trots allt Ultimatum, det handlar ju fortfarande om Home. Själv är jag grinig gubbe, man bli ofta de på ålderns höst;) och tar inte illa upp:Fnissa: GOD JUL igen http://msts.pointclark.net/msts/christmas-window1.gif |
Citat:
|
reply
jo som Totte påpekade på annan plats så anger Microsoft att MSTS skall vara kompatibel med windows 7 både 32bit och 64bit alla versioner?
men det är ju bäst att prova. däremot har jag märkt att rutt och concisteditor måste köras som administratör för att fungera |
Citat:
Om du inte tycker om min ton så gör det ingenting, jag tycker inte om din. :applad: |
Citat:
2:Okej, kul för dig, men jag har faktiskt inte sagt något om din ton, eller hur ? Så varför har du fått för dig att jag inte gillar din ton ? jag bryr mig inte ett dugg om din ton, då vi faktiskt sitter vid internet och kommunicerar så är det mycket som försvinner på vägen, för allt jag vet kan du lida av något slags handikapp, därför låter jag bli att hoppa på andra, hoppas du lär dig att du kanske också ska tänka på vad du postar före du postar det. för så vitt du vet kanske det sitter någon med ett svåra problem på andra sidan, Nu får du ha det så bra tills vi hörs i en annan tråd för jag öppnar inte denna tråd något med då dess syfte är tjänat. |
Citat:
Fredrik har hänvisat till den sidan ett antal gånger, men jag ger inte en spänn för vad det står där. Klart dom skriver att sina EGNA spel funkar på typ sina egna OS inkl. Win7 Home Det som är så underligt är att det skall vara stört omöjligt att få någon att verkligen testa, så man får fakta från verkligheten! Sedan tycker jag att du skall be Vicent om ursäkt Jag är uttråkad av hela den här diskussionen |
Ganska urspårat så vi stänger här!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31. |