Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bilder - Tvärbanan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28899)

Bombardier Train 2011-03-02 20:09

Gick inte det heller. Förstår bara inte hur det kan bli såhär helt plötsligt... :rolleyes:

Totte 2011-03-02 20:19

Kan du komprimera world-mappen och lägga upp här, så kan jag kolla vad som är felet.

Bombardier Train 2011-03-02 20:26

Tack för att du ägnar tid. :)

Totte 2011-03-02 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231380)
Tack för att du ägnar tid. :)

Nu har jag tagit emot. Du kan nu ta bort uppläggningen.

Totte 2011-03-02 20:38

Jag hittar inga skillnader, det är som ska vara så. Du får nog ta backup, tyvärr. Hoppas att du gjorde backup nyligen.

Bombardier Train 2011-03-02 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 231382)
Jag hittar inga skillnader, det är som ska vara så. Du får nog ta backup, tyvärr. Hoppas att du gjorde backup nyligen.

Men om det är som de ska, varför blir det då fel? :vetej:

Totte 2011-03-02 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231385)
Men om det är som de ska, varför blir det då fel? :vetej:

Det kan var mappen Tiles som inte kommer överens med World. Har du backup?

Bombardier Train 2011-03-02 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 231386)
Det kan var mappen Tiles som inte kommer överens med World. Har du backup?

Jag la in en äldre tiles till Tvärbane-mappen, men det funkade inte. Så därför la jag in en äldre Tvärbana som fungerade på en annan MSTS-installation än den som jag vanligtvis använder. Förstår inte att det är olika.
Hoppas verkligen det går att lösa.

Totte 2011-03-02 22:10

Då vet jag inte hur jag kan lösa. Ett råd, använd backupen och bygg vidare. Det fick jag göra ett antal gånger.

Bombardier Train 2011-03-02 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 231391)
Då vet jag inte hur jag kan lösa. Ett råd, använd backupen och bygg vidare. Det fick jag göra ett antal gånger.

Det konstiga är att jag la in en backup just, som jag vet har fungerat. Men ändå så saknas det objekt på ca. 2 tiles på samma ställe, det är ett genomgående fel.
Och när jag startar så står det att MSTS inte kunde ladda Carspawner på en viss tile.

Totte 2011-03-02 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231395)
Det konstiga är att jag la in en backup just, som jag vet har fungerat. Men ändå så saknas det objekt på ca. 2 tiles på samma ställe, det är ett genomgående fel.
Och när jag startar så står det att MSTS inte kunde ladda Carspawner på en viss tile.

Jag menar du ska använda hel backup som du säger ha funkat bra och kasta bort den gamla och jobba vidare.

Pierre 2011-03-03 05:57

Depån blev bra tycker jag!

Angående att det fattas objekt, vägar och spår i vissa tiles, har du haft nån krasch? Det där har hänt mig några gånger också, men då har jag lagt in en backup av rutten och fortsatt byggt...

När du tar backup, så tar du väl backup på hela ruttmappen? Och du testar att köra hela rutten innan du tar backup?

josu 2011-03-03 07:21

Håller med Pierre om vagnhallen, den är perfekt!!!:tumme_upp:

Bombardier Train 2011-03-03 09:20

Jag tar alltid backup på hela rutten, och det här problemet med att det saknas objekt har börjat för några dagar sedan, mycket konstigt att inte backuperna heller funkar, och att dem helt plötsligt funkar i en annan installation.

Tack för att ni gillar Brommadepån! Vill ni att den ska finnas till nedladdning också, eller bara ingå i rutten? För om den finns för nedladdning kan ju fler använda den, i fantasirutter eller verklighetsrutter. :)

Totte 2011-03-03 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231428)
helt plötsligt funkar i en annan installation.

:)

Annan installation?? I samma dator eller?

Bombardier Train 2011-03-03 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 231431)
Annan installation?? I samma dator eller?

Ja, precis.

Totte 2011-03-03 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231447)
Ja, precis.

Är det två MSTS installationer du har i samma hårdisk? Om ja, varför då?

Bombardier Train 2011-03-03 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 231449)
Är det två MSTS installationer du har i samma hårdisk? Om ja, varför då?

För att man ska kunna göra tester i en annan version. Och om man har många rutter i en kan det krascha. :)

Totte 2011-03-03 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231461)
För att man ska kunna göra tester i en annan version. Och om man har många rutter i en kan det krascha. :)

Hur blir det med win-system? Kanske blir den förvirrad vilken MSTS skall användas.

Bombardier Train 2011-03-03 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 231486)
Hur blir det med win-system? Kanske blir den förvirrad vilken MSTS skall användas.

Det tror jag inte, för det är flera som har gjort som jag. :)

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...7830&highlight

Totte 2011-03-03 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231497)
Det tror jag inte, för det är flera som har gjort som jag. :)

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...7830&highlight

Men, du skrev ju att en av funkar bra och den andra inte.

Totte 2011-03-03 22:20

1 bifogad(e) fil(er)
Jag gör så för undvika krasch p.g.a. för många rutter, skapade jag mapp som heter 00.
Jag flyttar rutten när jag vill köra till Routesmappen och tvärtom med.
Så jag vet inte varför måste man ha två installationer.

Bombardier Train 2011-03-04 09:55

Får nog bygga upp Trekanten - Årstadal igen, för jag lyckas inte återskapa objekten. :rolleyes:

Men jag ska prova att lägga in en backup igen.

bönan 2011-03-04 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231515)
Får nog bygga upp Trekanten - Årstadal igen, för jag lyckas inte återskapa objekten. :rolleyes:

Men jag ska prova att lägga in en backup igen.

Hej! Jag tycker att du ska ta bort den installationen av MSTS som inte fungerar, det måste ju vara något fel på den. Sen tar du tillbaka en backup som fungerar och bygger vidare i en fungerande MSTS-installation. Om du bygger vidare på en korrupt fil, kan det gå riktigt illa med rutten. Lycka till!:)

PS: Jag har 7 olika MSTS - installationer, för att hålla isär rutter och tåg från olika länder, och det har inte varit några problem.:)

Bombardier Train 2011-03-04 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 231520)
Hej! Jag tycker att du ska ta bort den installationen av MSTS som inte fungerar, det måste ju vara något fel på den. Sen tar du tillbaka en backup som fungerar och bygger vidare i en fungerande MSTS-installation. Om du bygger vidare på en korrupt fil, kan det gå riktigt illa med rutten. Lycka till!:)

PS: Jag har 7 olika MSTS - installationer, för att hålla isär rutter och tåg från olika länder, och det har inte varit några problem.:)

Ja, ska installera ytterliggare en MSTS installation så hoppas vi att det fungerar. :)

Bombardier Train 2011-03-05 15:23

1 bifogad(e) fil(er)
Installerade en till MSTS-installation men det fungerade inte.
Det jag undrar över mest är att i min huvudinstallation ser rutten i RE ut som den ska, men när man ska köra den kraschar det vid "Skapar användarinterface"..., så det är därför jag har fler installationer.
Ett annat problem är att om man t.ex. kopierar ruttmappen som ligger i huvudinstallationen och klistrar in den i den andra installationen så ser rutten inte lika dan ut, trots att jag ersätter filer osv. T.ex. objekt som inte finns i huvudinstallationen syns och tvärt om. + att det saknas objekt i två tiles.

Ibland får jag också detta felmeddelande om det är till hjälp:
Bifogad fil 41002

Totte 2011-03-05 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 231616)
Installerade en till MSTS-installation men det fungerade inte.
Det jag undrar över mest är att i min huvudinstallation ser rutten i RE ut som den ska, men när man ska köra den kraschar det vid "Skapar användarinterface"..., så det är därför jag har fler installationer.
Ett annat problem är att om man t.ex. kopierar ruttmappen som ligger i huvudinstallationen och klistrar in den i den andra installationen så ser rutten inte lika dan ut, trots att jag ersätter filer osv. T.ex. objekt som inte finns i huvudinstallationen syns och tvärt om. + att det saknas objekt i två tiles.

Ibland får jag också detta felmeddelande om det är till hjälp:
Bifogad fil 41002

Kan vara konflikt mellan olika installationer. Du bygger väl rutten i huvudinstallationen? Om ja, avinstallera andra! Flytta undan rutterna till säkert ställe och låt dem vara där. Du kan senare flytta rutten du vill köra till huvudinst.

micke321 2011-03-05 21:41

Sen kan det vara så att du får en massa strul eftersom du redan lagt till carspawner. Det ska man undvika tills man är helt klar med en rutt. Så att man inte får en massa strul med att car spawnern inte har vägar att gå på.

Totte 2011-03-05 21:53

Ja, Det är riktigt som micke skrev om. Enligt felmeddelande ska du klicka ja och spara. Kan komma fler felm. Sen när det är klart att placera ut på nytt carspawner igen efter du är klar med rutten.

Bombardier Train 2011-03-06 20:06

Har lyckats med lösa det nu! Troligtvis var det något problem med installationen, för jag gjorde en ren ominstallation och la in rutten och provade med ett original-tåg. Tack för all hjälp! :):grin:

Nu återstår det att installera allt annat också. :)

Läs gärna på ruttens hemsida: www.tvarbanan-msts.skysurfen.nu

Totte 2011-03-06 22:02

Grattis! Det är bara fortsätta bygga och framförallt backuppa.

josu 2011-03-07 18:47

Det står på hemsidan att rutten kommer ut under V. 9...
Något stämmer inte i och med att det är vecka 10 ;)
Men det får ju ta den tid det tar:tumme_upp::grin:

Bombardier Train 2011-03-07 20:37

Ja, det stämmer, men jag fick ju problem. Men den kommer så snart som möjligt. :)

Pierre 2011-03-08 05:25

Kolla först att allt fungerar ordentligt och att du är nöjd med den, innan släpp! Kanske skicka den till nån för testning, 4 ögon ser mer än 2...

josu 2011-03-08 07:12

Håller med Pierre! Men det får ju ta den tid det tar för jag vet att alla här längtar, eller hur :drool:
Men det har ju knasat så jag har all förståelse...

Bombardier Train 2011-03-09 20:13

Nu finns en första beta av rutten släppt. http://www.tvarbanan-msts.skysurfen.nu/?page_id=62

Lycka till och hoppas ni får det roligt med rutten! :) Kommentera gärna! :grin:

Totte 2011-03-09 21:14

Hej!
Har försökt ladda hem tre gånger. Filen blev ogiltig eller korrupt.

jaj69 2011-03-09 21:34

Hej jag har samma problem filen ska vara över 300mb men är inte större än 10mb när den kommer ner.

jaj69

Totte 2011-03-10 22:12

Fortfarande nedladdningsproblem.

Bombardier Train 2011-03-11 16:31

Det var inte bra, ska försöka lösa det... :)

Edit: Nu ska det fungera. Ladda ner igen. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:19.