![]() |
När jag försöker använda RWacetool för att konvertera texturen till en .ace fil så får jag alltid upp felmeddelandet "Width must be a power of 2". Vet någon vad det betyder? Har även försökt göra så att bilden är en kvadrat men det hjälpte inte heller.
|
Citat:
I vissa spel/program kan man mixa olika tvåpotenser ex. 256x1024, och i vissa andra spel måste de vara kvadrater. Vet dock inte vad som gäller för Train Simulator på just den fronten, men i vilket fall som helst måste höjd och bredd vara en tvåpotens. |
Citat:
|
Hoppas allt går bra!
|
Citat:
|
|
Citat:
Det börjar bli nära till bygget av gångbryggan. Själva bryggan skall väl bli linjärobjekt och trapp-hiss huset som fastobjekt. Hoppas du har tid!:tumupp: |
Hej!
Jag har tålmodigt väntat över ett år på gångbryggorna och börjar bli nu besviken på er två.:mad: Jag funderar nu på att fråga någon annan som kan fixa dem. |
Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...550#post310550 |
Äntligen!
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Till slut lyckades jag äntligen få in mitt första objekt till TS, det tog allt sin tid men till slut gick det! :D Ska det dock vara så "komplicerat" (tänker på alla steg man gör i blueprinten, jag har följt detta klipp) eller får man in det som rutin till slut? Känns som det är himla massa grejer man behöver göra för att få in ett simpelt objekt. Har dock lite frågor: 1) Låt oss säga att jag vill göra mindre "modifikationer" på mitt objekt i Blender (3D programmet jag använder), räcker det att jag exporterar .igs filen på nytt och bara ersätter den gamla .igs filen i mappen eller behöver man gå igenom samma procedur i Blueprinten? 2) Denna stationsskylt vill jag förstås ha i fler varianter (dvs fler stationsnamn), jag har redan fixat flera texturer med de olika namnen, går det på nåt sätt att göra det som en repaint (istället för att göra det i Blender), i så fall hur? Är det så enkelt som att bara göra en ny kopia på filmappen och ersätta .ace texturfilen? :) |
Va trevligt att du lyckades klura av blueprinten! Kanske blir lite fart på Thn-bygget.:tumme_upp:
Stationsnamnskyltar har Mazz fixat åt mig, så de blev bra. Ta nå´t annat istället. |
Pendeltågsstationerna Älvängen - Göteborg
2 bifogad(e) fil(er)
Har försökt ge mig in på att bygga Pendeltågsstationerna som används på sträckan mellan Älvängen - Göteborg, nu när jag börjat åtminstone få ett litet grepp om hur processen går till från att exportera till att få in modellen genom Blueprint.
Nu till det svåra, att få till textur på modellen! Tanken är att det mittersta som lyser väldigt starkt (av nån konstig anledning) ska vara glas, enligt nätet ska man använda shadern "TexDiff" för modeller som ska vara genomskinliga, men resultatet ser ni nedan. Någon som vet hur man ska gå tillväga för att få genomskinliga fönster? |
Hej!
Jag chattade med Wase om glaset. Själva "glasrutan" måste vara ett eget objekt i objektet med "TexDiff" Alltså, du måste göra väggar, balkar mm först sen sätta in en glasruta där det ska vara glas sen sätta in en glasruta där det ska vara glas innan du kompilerar till RW |
Citat:
|
Äntligen
2 bifogad(e) fil(er)
Då var pendeltågstationshusen klar för Älvängen! :)
|
Trollhättan blir bara bättre och bättre :tumme_upp:
|
Hej marmar.
Bravo, snyggt som bara den! Lycka till med dina projeckt. Fortsatt trevlig sommar. |
Det var imponerat jobbat.
|
Snyggt jobbat!!
|
Tack marmar, för du ställde upp och vill fortsätta med fler objekt!
Supersnyggt!:tumme_upp: |
Snyggt gjort! Nu kommer högen av efterfrågningar att fyllas på! :tumme_upp:
|
Tack för alla era schyssta kommentarer! :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:18. |