![]() |
Jag förstår inte vad som är problemet, det saknas en tavla! Du LAn, har gjort dussintals med tavlor, vad är problemet med just denna?
Jag skulle vilja säga att det mesta blir väldigt rätt som du gör, men om Nisse tycker att vi (du) ska skita i att tillgodose tavelsystemet med den sista(!) tavlan, ok, so be it. Men det är väldigt tråkigt att höra denna inställningen när man försöker att hjälpa till och få ett verklighetstroget system på så många plan som möjligt, men det kanske bara är jag! mvh Håkan |
Ursäkta ...
3 bifogad(e) fil(er)
... att jag totalt missuppfattat det hela. Att det var en enkel TTavla Blomsson var ute efter.
Nu hoppas jag att den bifogade duger? Radera dem från igår ! Andra bilden beskriver ungefär vad som hänt :rolleyes: |
Fråga ?
1 bifogad(e) fil(er)
Blomsson visar bild på dessa två ITavlor. Verkar som han justerat texturerna ?
Har Korvtiger fått den "Nya" texgroupen ????? |
Jag hade aldrig något tvivel...
...på att du skulle fixa knuten!
Väldigt fin tavla. Inga problem, ligger nog en del i den bilden, inte bara nu utan i tillvaron i allmänhet... Jag har gjort nya texturer på de tavlorna och även på hastighetstavlorna, dessa är skickade till korvtiger. En idé jag har är om man ska renodla texture-grupperna så att det blir enklare för de som bygger att få korrekt taveltexture? Jag har kontaktat korvtiger med detta förslag och han kommer säkert att kontakta dig LAn, så får ni i STL-gänget prata ihop er, ni äger ju trots allt objekten. Om ni tycker min idé är bra, så har jag åtagit mig att göra jobbet (har redan börjat titta på det lite i smyg). mvh Håkan |
Allt lugnt ...
... Men de texturegroups du fixat har jag bett Korvtiger skicka.
När jag och Svenolov gjorde dessa var tanken just att de skulle kunna förfinas och vidareutvecklas. Svenolov hade samma koncept för signalerna innan han avvek från scenen. Vissa tavlor utnyttjar texgroups, vissa inte. Det är rätt lätt att se i config om de gör det. Vi använde Banverkets bilaga H när vi gjorde tavlorna, där finns bra bilder på utseendet. Hoppas vi kan ro "tavelfarkosten" iland !? |
Bollen är hos er nu ...
Citat:
jag har delat texgroupen till de rombiska tavlorna så dom nu har var sin. Har skickat detta till Korvtiger så får ni bestämma vilka texturer ni vill ha i resp. texgroup. |
Bra, ska ta tag i det snarast så kanske "tavelplågan" kan få ett slut för denna gången!!
mvh Håkan |
STL 3.1 ITavla Hastighets tavla modern
STL 3.1 ITavla Hastighets tavla modern
det saknas Hastighetstavla 160 km/t med siffror denna tavla finns på många sträckor i Mälardalen och övriga sverige kan du Lennart fixa detta med hopp om positivt svar hälsningar Kenta978 |
Citat:
Signaltekniskt så är 160km/t med siffror och hastighetstavla med pil-upp/ned samma sak och kan då ersätta varandra, eftersom en sådan tavla gäller för hastigheter fr.o.m 160km/t och högre. Frågan är ju då om det merarbete som krävs är värt det för en tavla som redan finns i en annan form? Config-filerna måste ändras och även lite kodande enligt vad jag har sett! Vad tycker ni korvtiger och LAn? Bra att frågan kommer upp nu medan arbetet pågår!! mvh Håkan |
Redan gjort !
Det var redan planerat med 160 men bortglömt i "hastigheten" !
Har gått till Korvtiger. Om du skickar ett PM med din mailadress till mig så kan jag skicka dessa ändringar direkt till dig så slipper Korvtiger spela "Lantbrevbärare". |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:56. |