![]() |
Hej
Tack! Film,nej du får vänta tills jag släpper rutten;)(kommer om några veckor;)) en bild på Olsta i Rensätra. Observera ica butiken i det närmsta röda huset. |
Rensätra utvecklas snabbt och planer blir att jag släpper den efter helgen :)
Bild 1. Mitt i Rensätra stad Bild 2. En bild från Norra station i Rensätra Bild 3. Busshållplatserna vid Norra station (observera Korum i bakgrunden) Bild 4. Hamnen och Rensätra datacenter Bild 5. Ett barn inspekterar ett containertåg från lekplatsen i bostadsområdet i Olsta. |
Litet test med de nya stolparna.
Var ganska enkelt och blev bra :tumupp: |
Citat:
MVH Kenneth |
Ställer samma frågor.
Ser inga barn alls vid lekplatsen och det ser fult ut med bara en grå textur på "computer house"-huset. |
Kanske får jag edita min post lite,läs den nu.
Jo,jag tror jag ska måla om det bättre :D |
Citat:
|
Tre bilder
Nu släpper jag en första verision för att ni ska få provköra banan. Fortfarande lite småpill som träd,signaler,höjdskillnader mm kvar att fixa. :D |
Hej.
mycket fint |
Tack,håller nu på med att byta ut kontaktledningen mot st2005 material:D
|
Håller på med elledningen mest nu,en liten bild (tar väldigt lång tid men resultat blir bra!:tumupp: )
|
Nu är det elektrifierat med nya stolpar mellan Rensätra C - Holmsta.
Testade att bygga en 2t bro med stolparna också. Denna verision kommer att bli en för alla som har St2005 Bild 1. testet med bron Bild 2. Nattbild från Holmsta station Bild 3. Tidig morgon i Rensätra Bild 4. En X12'a på Ormhagen station Bild 5. Öde på Holmsta station efter att RKJ express just lämnat stationen |
Tidig morgon i Kolköping.
Finn ett fel |
Citat:
|
!!!
Citat:
Gör en snyggare. |
Olaf,det bra att du hade en iaktagelse. Tycker att de ska vara mera blandad färg istället,som ska bli realistiskt. Fast det ser en aning konstig ut att ha en blå färg från ett annat program. Snygga bilder från nöjesfältet iaf:tumupp:
|
Tack,tyvärr gör jag ingen ny textur nu pga olika privata anledningar.
Obs ,fel bild på sista,ska ändra det |
Hej.
snygga bilder |
Citat:
|
Hej
Tänkte att åslinjen skulle bli klar. Nya området,Ås (obs inte så stort,endast det som syns på bilden:D ) Åslinjen: >Kolköping----Areholmbruk C----Ås< |
Ni får gärna skriva ifall något är snyggt i miljön eller om något ser konstigt ut eller inte stämmer. ;)
( kan säga att hela linjen mellan Rensätra C och Kolköping C är byggd med nya luftledningsstolpar nu) |
Arvid: Ta bilderna på stationen som exempel. Där har du stolparna precis vid perrongkanten.
Varför inte bara sätta en stolpe mellan spåren i stället...så slipper du ett fult fenomen. |
Citat:
Kommer snart att bygga om hela Kolköping med nya stolpar;) |
Men egentligen...
Vad hindrar dig från att göra så direkt från början egentligen? |
Citat:
|
En liten film
http://rapidshare.de/files/6950216/RKJ_1.wmv.html |
Växtligheten utökar på banan och snart är de nya luftledningen på båda linjerna
|
Hej.
mycket snyggt arvid:tumupp: |
Tack,bygget av träd kommer att utöka över hela banan
|
Vad skyddar det bullerplanket för? Träden lär ju knappast klaga på bullernivån iallafall...;)
|
Citat:
|
Lite nya bilder.(ursäkta att en bild överstiger 100kb med 3kb:o
Nu är catenary arbetet snart klart och trädarbetet pågår. har även fixat lite med en portal. Bild 1.Ett portal-drivet tåg kommer ut från portalen på väg mot Kolköping. Bild 2.Övergången vid Högdalen Bild 3.En övergång vid ?:o? Bild 4.En liten trevlig skogsbild Bild 5.Passargerare missar Kolköpingståget men spelar ej större roll,ett nytt kommer 4 min senare. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32. |