Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SL Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20175)

bönan 2008-11-01 19:22

Visade rutten för några kompisar idag, jag sade inte var vi var innan. När vi åkte mot gammla stan sade en av kompisarna slussen och de två andra gammla stan. Så rutten är i alla fall så bra att man känner igen sig!:)

Dennis 2008-11-01 19:48

En grej som du inte behöver ändra men som jag märkte idag var bilbron som åker över Gamla stan. Du har byggt så att den svänger av åt vänster innan stationen men på riktigt går den över stationen och vid sista spåret svänger den.

Pierre 2008-11-02 03:17

Citat:

Ursprungligen postat av bönan
Visade rutten för några kompisar idag, jag sade inte var vi var innan. När vi åkte mot gammla stan sade en av kompisarna slussen och de två andra gammla stan. Så rutten är i alla fall så bra att man känner igen sig!:)

Mycket bra betyg tycker jag. Ja, det behövs inte mer, än man känner igen sig! Jag tycker du lyckats ordentligt bra med Slussen och Gamla stan nu. Bra jobbat Bönan!!!!!

Micke.L 2008-11-02 04:22

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Mycket bra betyg tycker jag. Ja, det behövs inte mer, än man känner igen sig! Jag tycker du lyckats ordentligt bra med Slussen och Gamla stan nu. Bra jobbat Bönan!!!!!

Håller med! Du behöver inte fixa bilvägen mer tycker jag, bara den inte gick som en bro över stationen :) Vilken linje var det du byggde på nu? Mot Fruängen eller? :)

Dennis 2008-11-02 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L
Håller med! Du behöver inte fixa bilvägen mer tycker jag, bara den inte gick som en bro över stationen :) Vilken linje var det du byggde på nu? Mot Fruängen eller? :)

Jag tror han tänkte bygga hela tunnelbanan, kanske inte blåa linjen direkt
men gröna och röda tror jag han gör färdigt främst gröna eftersom han har byggt mot Hagsätra innan.

bönan 2008-11-02 12:36

Hej! Jag kommer inom den närmaste tiden att fokusera på de underjordiska delarna. Det blir kanske en liten bit på röda linjen , kanske till Liljeholmen eller så, och så kommer jag att bygga hela city, och kanske också till Ropsten. Fast i framtiden ska jag bygga hela tunnelbanan. Jag får se vilken del jag får lust att bygga när jag är klar med det underjordiska i city.:)

Dennis 2008-11-02 12:50

Citat:

Hej! Jag kommer inom den närmaste tiden att fokusera på de underjordiska delarna. Det blir kanske en liten bit på röda linjen , kanske till Liljeholmen eller så, och så kommer jag att bygga hela city, och kanske också till Ropsten. Fast i framtiden ska jag bygga hela tunnelbanan. Jag får se vilken del jag får lust att bygga när jag är klar med det underjordiska i city.:)

Okej men vad menar du med underjordiska city? Är det Hötorget,
T-Centralen, Rådmansgatan och det eller?

bönan 2008-11-02 13:17

Med "underjordiska City" menar jag från slussen och innåt och sedan ut igen så långt linjerna är under jord. När jag är klar med det sätter jag igång med någon av de ovanjordiska delarna.

Dennis 2008-11-02 13:18

Citat:

Med "underjordiska City" menar jag från slussen och innåt och sedan ut igen så långt linjerna är under jord. När jag är klar med det sätter jag igång med någon av de ovanjordiska delarna.

Aha okej, får gärna komma med lite bilder:)

bönan 2008-11-03 18:37

I Lördags så skrev jag till SL och bad om en spårplan. Vet inte riktigt om det kom till rätt ställe, jag skickade det via SL:s hemsida och "fråga SL". Väntar fortfarande på svar.

Slash2 2008-11-03 18:52

Citat:

I Lördags så skrev jag till SL och bad om en spårplan. Vet inte riktigt om det kom till rätt ställe, jag skickade det via SL:s hemsida och "fråga SL". Väntar fortfarande på svar.

Det kan nog ta lite tid, det bollas nog från person till person innan det kommer till rätt person.

Dennis 2008-11-03 21:16

Citat:

Gjorde det också i Lördags:p

bönan 2008-11-05 20:50

Nu har jag byggt klart miljön vid Slussen-Gamla Stan. Lite finjustering ska väl kanske till och så, men det är nära nog klart. Dock så ska bron bytas ut. Jag håller på att ta backup av rutten nu. När det är klart ska jag sätta ut lite markers och så. Sedan testa att det funkar och ta en ny backup. Lite bilder kommer strax.:)

Jonmpa 2008-11-06 01:41

Det ser mycket lovande ut tycker jag. mvh Johnny Nilsson

bönan 2008-11-06 20:36

6 bifogad(e) fil(er)
Nu är området Gamla Stan-Slussen helt färdigt! Visar några bilder därifrån plus en karta över hela rutten från AE.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03.