![]() |
Hi Totte,
thanks for the reply. With the Trollhättan route I am experiencing a strange problem I have never seen before (with other routes). I've set up a train (NSB EL18 + 5 Passengercars) that runs non-stop from Oslo to Ski (and further). The activity editor calculates an arrival time of 16:22 when the train leaves Oslo at 16:03, when running this train in MSTS (w/o any AI traffic) it seems to be the right time. However when I run this train in the Activity Editor, the train arrives in Ski at 17:40. It does not depend on the type of train, it also happens with BM69 and BM72 EMUs for example. A second issue: MSTS crashes whenever I exit it after running the Trollhättan route Any of ideas what causes the two problems? Christian |
Kan någon svara rukka74:s inlägg?
Jag kan inte så bra engelska. Jag får ofta be min fru med engelskan. |
Citat:
Would German be an option? Or shall I try to write it again in simpler words? Just let me know Christian |
Hej!
Ja, det är problem med act. Säkraste placeringen av tåg är spåren 5-7 i Oslo. Spåren 1-4 blir det rundgång tillbaka genom Oslo till Sandvika. Jag har gjort förändringar i Oslo Ö för att få bort rundgång åt Trollhattan_2. Det andra orsaken om kraschen vid avslut är också act. med att göra. Att det tar lång uppehållstid i Oslo har jag gjort så i RE platform antal passagerare. |
Rukka74 Translated text:
German: He! Ja es gibt ein Problem mit einer Tat. Der safeist Platz, zum des Zugs zu setzen ist an auf Schiene 5-7 auf Olso Station, Schiene 1-4 werden gebildet, also kann das locomotiv Richtung zurück zu Olso zutreffendes Sandvika ändern. Ich bin som änderungen auf Olso gebildet worden, Ö, zum der Schienen für LocoUmlenkung an trollhattan_2 zu überspringen. Das andere Unrecht könnte sein, wenn der Abbruch, wenn du das Spiel beendest, Paar mit der Tat ist. Der Grund, warum du warten mußt, also, am plattform in Oslo ist dich sehnst, weil ich „bezüglich des plattform Passagiers“ gebildet habe (ich bin nicht sicher, was er ment mit dem). Ich hoffe dich understad besser jetzt. English: Hey! Yes there is a problem with an act. The safeist place to put the train on is on track 5-7 on Olso station, Track 1-4 are made so the locomotiv can change direction back to Olso true Sandvika. I've been made som changes on Olso Ö to skip the tracks for loco direction change to trollhattan_2. The other wrong could be if the crash when you are ending the game is couple with the act. The reason why you have to wait so long at the plattform in oslo is because i've made "Re plattform passenger"(I'm not sure what he ment with that). I hope you understad better now:) |
Tack Sparkfot för engelskan!
|
Hei Totte och Sparkfot,
tusen tack för svarar och översättning! :) I will place the train to start on track 5-7 and see what happens. Christian |
Citat:
|
Fortsatt spårbygge...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har jobbat länge med spårplaceringen, så här långt är det nu. |
Citat:
Lycka till i fortsättningen! :tumupp: |
Hi again
changing to track 5-7 in Oslo did not solve the problem. In fact same happens with "Trainguide_Oslo-Kornsjoe". Maybe some of you guys can verify: 1. Open the "Trainguide_Oslo-Kornsjoe" activity in the Activity Editor 2. According to time table the train should reach Oslo at 11:09 and Ski at 11:29 3. Run the activity in the Activity Editor and check when the train is in Oslo and Ski, in my case it's at 11:19 and 12:13. Can you confirm that? Regards Christian |
Citat:
|
Citat:
Well the clock in AE has always been slower than in the game. So that is nothing to be worried about. /Magnus |
Citat:
Never seen such a huge difference. Christian |
There is a "workaround" for this, since AE sometimes in a route calculates times in 2different ways.
First of all : In AE click Tools -> Verify Starting state. Now you can recalculate all trains (both AI-trains and player train) in the "Traffic pattern" and in the "Player" timetable... Remember to only "Save" the activity , not "compute and save", since you have already computed all times... |
Upptäkte utländskt downloadsida, kolla!
http://www.trensim.com/panorama/inde...ruega&sbutt=Ir |
Känn Dig stolt Totte!!
Din rutt förtjänar verkligen att spridas över jorden! (Liksom Meråkerbanan) MSTS = Det billigaste sättet att åka tåg utan att lämna fåtöljen! Hälsar Lasse J |
Hej! Jag har lagt ut mer spår till Älvängen. Knappt 3 mil kvar till Göteborg.
Men det är problem med att skapa path för att testköra rutten. Efter avslutad körning får jag don´t send igen. Jag har felsökt på många olika sätt, kört rebuild flera gånger, klickat på spåren och sparat till sista spår. Skapat path många gånger. Inget hjälpte. http://www.ani3.dk/smiles04/smiles4/37.gif |
Har du någon gamal aktivitet med "Broken Path" i kan det vara det som spökar. Testa att radera den isåfall. Inklusive alla "Broken Path".
/Magnus |
Citat:
|
Hej!
Rutten är löst nu! Jag hade bara skapat path utan act. Det löstes genom att skapa act. varje gång jag lagt spåren. Och jag har lagt ut spåren fram till Bohus! Härligt! |
Bra att du fick till det!
Glöm inte att visa oss bygg-bilder... Jo, angående att skapa Path utan att göra en aktivitet. Skulle du kunna förklara, hur man gör det? Jag vet inte hur man gör! Jag har jämt skapat en enkel aktivitet och sen tagit bort allt i mapparna ACTIVITIES, SERVICES och TRAFFIC... |
Citat:
Jättekul, Totte att det funkar! Din rutt är heltrevlig! |
Nu till Bohus...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag lyckades lägga spåren till Bohus och raffinaderi. Där är mycket industrispår. Mot Lilla Edet fortsätter jag snart. |
Nu finns min rutt i Holländsk downloadsida.
http://www.treinpunt.nl/index.php?na...ate=1165087760 |
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, jag har äntligen nått fram till första växeln i Göteborg. Det blir nog väldigt mycket jobb där med växlarna m.m. Jag tog fyra bilder, två första är i Bohus med raffinaderi. Jag har placerat objekten 7PANY_pier1 för att kinna bygga raffinaderi där. Tredje bilden är Surte. Fjärde är första växeln till Göteborg. Ja, vi får se hur mycket jag hinner med bygget. Vindkraft andvänder jag som km-punkter, de skall bort sedan när rutten blir färdig. Sedan finns det kvar att lägga spåren till Mellerud, Herrljunga, Uddevalla och Lilla Edet. |
Snyggt Totte..
Du kan inte släppa en version med bara spår och signaler plus lite plattformar utan hus och träd i början?? |
Citat:
Jag väntar hellre på en klar rutt. Vilket arbete du lägger ner Totte! Det är fantastiskt. :) |
Därför att då hackar det inte så mkt..
|
Citat:
|
Citat:
Då kan du ju ladda hem Mazz "GDSJ-rutt", där finns bara spår vägar och plattformar. Den rutten är byggd för att dom som vill sätta ut hus träd mm själva.;) Förstår helt enkelt inte hur du resonerar, en rutt utan landskap !!!!! :confused: |
Citat:
Tack alla för stöd! :D |
Citat:
Fan vad du är bäst Totte :D Längtar tills detta arbete blir färdigt!!!! |
Jag tycker också att det är väl värt att vänta tills rutten är färdig. Ingen mening med att försöka stressa fram nå´t. Det brukar aldrig bli bra. Kom ihåg att, den som väntar på något gott, väntar alltid för länge. Skämt åsido, vi får tålas tills skaparen av den här rutten tycker att den är färdig.VI kan ju inte göra den bättre, eller ???
mvh Uffe. ;) |
Hei Totte
Dette ser jeg fram til du blir ferdig. Det er helt topp. Bruk den tiden du trenger. Det gjør jeg med min rute VBSR. Se http://www.trainsim.no/forum/showthr...t=2451&page=30 |
Jo helt klart är det bäst så men det hackar ngt enormt vissa ggr och så..
|
Citat:
|
Känns igen i Göteborg...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har lagt mer spår och byggt lite med broar. Visst känner ni till spåren. :) |
Hur långt ska du sedan bygga på Västra stambanan, Västkustbanan?
Eller det är kanske inte bestämt än? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:53. |