Citat:
Har för mig, att jag har lite bilder på ESSO-tigern/gubbe som jag har hittat på nätet, samt Michelin-gubben som man knappt ser idag. Förresten, det var länge sedan som man såg BP-gubben. Den hade jag glömt bort. Nä ojdå, nu ramlar det bara upp en massa gamla mackar i skallen på mig. Bäst att sluta nu, annars sitter man här och rabblar upp en massa och får ingenting gjort. |
Åhh, gamla mackar! Mums!
Ekan, var finna E-typen (jag vill studera texturen). |
Citat:
kuid2:68213:29099:1 Car Jaguar e-type 01 Det är han, som har fixat väldigt mycket smått och gott att sätta ut i bakgrunden. Author: dinorius_redunicus |
Märket fanns i (minst) två verisioner
I länken finns ett foto av den typ som satt efter vägarna (vanligaste):
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...m%C3%A4rke.jpg Jag är inte så säker på hur den andra versionen såg ut men ekans variant ser inte helt fel ut . . . . |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nåväl, här är Toyota-teamet ute och tränar runt trakterna av EKANäs :D inför kommande rally. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Som vanligt många snygga bilder i den här tråden. :)
Jag har av olika skäl inte hållit på så mycket med TRS på sistonde, men jag hittade en bild på datorn som jag i alla fall inte tror att jag postat förut. Annars så får väl detta ses som en reprispostning. :o mvh .... Mats |
Citat:
Har kikat på lite mackar som man kan göra om till 50-60-tals dito. Så det är nog ingen omöjlighet att det kan komma några olika varianter frammöver. Har hittat en hel massa bra bildmaterial på nätet också, på passande nostalgiprylar, dekaler mm. -------------------------------------------- Mats: Som vanligt, hur fint som helst :). |
4 bifogad(e) fil(er)
Mer nostalgi.
Ett lokaltåg mellan Betaberg å Nästanklaraberg, med Da-lok i varje ände, och ett gäng Bo6 därimellan, passerar EKANäs. |
1 bifogad(e) fil(er)
Sista resterna av morgondiset håller precis på att tyna bort när ett X8 passerar.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Två Regina tåg står på älvängen station. Jag är inte klar med älvängen station
|
Jättesnyggt, själv har jag bara åkt för bi där 2 gånger men hur långt har du kommit på den rutten , går de från Trollhättan ner till älvängen? Dessutom gillar jag e där du har lyckas göra med luftledningarna ( hjälpledningarna mm) som inte jag lyckades med..
|
Tack!! Jag har bara byggt Älvängen och spår till Nol. Banan ska gå Älvängen-Göteborg. sen kanske jag bygger upp mot trollhättan. Det är bara att öva på att sätta ut luftledningar. Först kunde jag inte sätta ut ledningar. Men nu kan jag det.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Work In Progress. Creds ges till Marcus som påbörjade med sin stationsmodul (Se längre bak i tråden).
|
1 bifogad(e) fil(er)
Älvängen hamn börjar bli klar
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18. |