![]() |
Hur går det med Texture?
|
Jag testade med att använda marktexturer lite grann vid slussen, men det behövs ju inte sen när det är underjordiskt. Nästa ovanjordiska del jag bygger blir bron vid Gärdet. Då ska jag försöka att använda många olika marktexturer.:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Här är bron mellan Bergshamra och Danderyds sjukhus.
|
Nederst på bilden är det ju rena vildmarken!;) Kul med lite variation mott alla hus...
|
Hur går det med rutten?
Du vet säkert detta (?) men... Marktexturerna finns i din rutts TERRTEX mapp. Du kan göra egna och stoppa i denna mapp, ladda ner eller ta från andra rutter (fråga isånnafall först!). Japp, det är fint med variation. Stockholms t-bana tycker jag är kanon på det sättet att det skiljer sig så mycket. Ibland under jord, ibland ovan, ibland mycket kåkar, ibland rena bondvischan... |
Bygget har stått still under ett tag, har byggt lite i Trainz och gjort andra saker. Idag fixade jag till Gullmarsplan. Jag flyttade taket, drog om Tvärbanan och satte ut kontakledning på Tvärbanan. Det såg desvärre lite konstigt ut, vid själva stationen stack kontaktledningsstolparna upp genom stationstaket. Jag får väl höja upp taket, men då blir det ett mycket stort glapp mellan tbanetågens tak och stationens tak. Vad tycker ni blir bäst? För högt i tak eller att stolparna inte får plats? Jag tycker själv att det är viktigare att stolparna får plats, men jag vill gärna höra eran åsikt också.
|
Nu har jag pysslat lite mer med rutten. Jag har byggt till Karlaplan och Tekniska Högskolan på röda linjen.
|
Tjena allihopa!
är ny här och ville bara säga: Vad kul med Sthlms tunnellbana till MSTS! :) |
ja
Citat:
|
Citat:
Rissnedepån ligger till större delen under jord, och där finns INGA pendeltåg. Undrar om du inte blandar ihop det med BRODEPÅN |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Jo, det var ALLA stolparna på hela stationsomådet. Det såg hemskt konstigt ut. Fast inne under taket kanske kontaktledningarna är fästa från taket och inte med stolpar? Jag har i alla fall bestämt mig för att höja taket. Jag visar en bild på hur det ser ut nu, så får jag se vad ni tycker sen.:)
|
Aha, så ser det ut. Ja, jag tror att kontaktledningen sitter på annat sätt på sånna ställen. Jag skulle skippat stolparna, där dom blir för långa...
|
Hej! Ta bort gantryn, tycker som Pierre. Det är likadant i Oslo S i min rutt.
|
Ok, ska ta bort stolparna. Men tycker ni att jag ska sänka taket också?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:53. |