Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

ekankal 2008-09-27 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Ett enkelt godståg på "Väståbanan" jag för tillfället håller på med... :)Tyvärr inte så väldigt bra bildkvalité. Min dator är inte den snabbaste och är lite för långsam för TRS2006 egentligen, så ska man ha gräs och buskar som ekankal visar så får jag köra ett bildspel istället!:D

:tumupp: Snyggt. Det är nästan mer prestation att få till något snyggt med knappa resurser, själv sitter jag med nästan ny dator och då går det ju ganska lätt att vräka på och göra detaljerat. Tycker att dina (och förövrigt alla andras också) bilder på den här tråden håller hög klass. Och sen... skaparglädjen är den sanna glädjen. MVH. ekankal

Dson 2008-09-27 23:48

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av ekankal
:tumupp: Snyggt. Det är nästan mer prestation att få till något snyggt med knappa resurser, själv sitter jag med nästan ny dator och då går det ju ganska lätt att vräka på och göra detaljerat. Tycker att dina (och förövrigt alla andras också) bilder på den här tråden håller hög klass. Och sen... skaparglädjen är den sanna glädjen. MVH. ekankal

Det har du kanske rätt i. Det går ju bevisligen att få snyggt ändå. Marktexturer är underskattade, tycker jag...:)
Tackar så mycket för berömmet och instämmer med att de andra bilder man ser här i tråden också håller hög klass! Snyggt allihopa - fortsätt med era alster! :tumupp:
Skickar med en till bild, denna gången på bron över Västån.

Kristian 2008-09-29 20:58

1 bifogad(e) fil(er)
Min första bild från TRS06. Jag installerade det för att prova de nya vägskydden. Riktigt häftiga.:)

vfp420b 2008-09-29 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian
Min första bild från TRS06. Jag installerade det för att prova de nya vägskydden. Riktigt häftiga.:)

Nämen Krille.. Har du börjat köra TRS2006.. Det var väl inte en dag försent?! :D ;)
Riktigt fin vy iaf är det!

Kristian 2008-09-29 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Nämen Krille.. Har du börjat köra TRS2006.. Det var väl inte en dag försent?! :D ;)
Riktigt fin vy iaf är det!

Endast tillfälligt.;) Ordinarie simulator är TRS2004. Tackar.

Dson 2008-10-03 22:01

1 bifogad(e) fil(er)
Min första nattbild från TRS:p
En nattlig vy över Väståbanans bro över Småbysjön... Elektrifieringsarbete pågår, kontaktledning uppsatt. Hjälpkraft och återledning väntar fortfarande på att sättas upp.
Därefter påbörjas ytterligare en kilometers byggande av Väståbanan med landskap...:)

Daniel 2008-10-04 02:42

Lite TRS-Bilder från mig.

http://www.danielhubinette.se/bilder...Untitled-4.jpg

http://www.danielhubinette.se/bilder...Untitled-3.jpg

Antepante 2008-10-04 17:39

:) Fint vad heter gräset du använder??

Slash2 2008-10-04 17:40

http://i107.photobucket.com/albums/m...Screen_086.jpg

Connex utmanartåg strax sydost om Skete C. Connex kör i Unionsexpressens spår och satsar på exklusiv restaurangvagn, i detta fall en gammal Orientexpressenvagn som rustats upp för att klara 160 km/h.

Sparkfot 2008-10-04 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Slash2
http://i107.photobucket.com/albums/m...Screen_086.jpg

Connex utmanartåg strax sydost om Skete C. Connex kör i Unionsexpressens spår och satsar på exklusiv restaurangvagn, i detta fall en gammal Orientexpressenvagn som rustats upp för att klara 160 km/h.

Connex finns ju inte längre!;)

ekankal 2008-10-04 18:35

5 bifogad(e) fil(er)
Mycket fina bilder ovan. Heter väl Veolia numer, dock med samma målning på vagnar och lok. Här kommer några bilder på ett timmertåg, eller det heter väl skogsråvarutransportförflyttning nuförtiden :confused: . MVH. ekankal.

Slash2 2008-10-04 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Connex finns ju inte längre!;)

Nä, men i brist på Veoliamärkta lok och vagnar drar jag mig några år bakåt.;)

Slash2 2008-10-04 22:17

Kristian 2008-10-04 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Slash2

Är det trådlösa elloket uppfunnet?:D
Snyggt!

Slash2 2008-10-04 22:40

Citat:

Snyggt!

Möjligt;) Jag har dock valt att vänta med elektrifieringen av mina pågående byggen efter en liten hint om vad som väntar.

vicke 2008-10-04 23:24

Citat:

Snyggt!

Det trådlösa elloket har funnits länge. Men då blir det väl akumulator (fråga mig inte hur det stavas) lok väl?

Kristian 2008-10-04 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av vicke
Det trådlösa elloket har funnits länge. Men då blir det väl akumulator (fråga mig inte hur det stavas) lok väl?

Kallas för ackumulatorlok, ja. Eller batterilok om man så vill. Det var inte fråga om ett sådant nu.

alex 2008-10-05 19:46

2 bifogad(e) fil(er)
Två bilder från min rutt som jag håller på och bygga.

Dson 2008-10-05 19:56

Riktigt riktigt snyggt!:tumupp:

alex 2008-10-05 21:21

1 bifogad(e) fil(er)
Tack så mycket! :)
Här är en bild till.

ekankal 2008-10-05 22:10

5 bifogad(e) fil(er)
Snyggt alex :tumupp: . Skickar några själv.

Andreas 2008-10-05 23:46

Ser snyggt ut när han står där och fiskar och där inte finns vatten :)

ekankal 2008-10-06 00:20

2 bifogad(e) fil(er)
Han är på väg till vattnet :D . 1409 i trafik. MVH. ekankal

theSnuFFer 2008-10-06 23:28

Citat:

Han är på väg till vattnet :D . 1409 i trafik. MVH. ekankal

Herregud - Du har verkligen satt ribban högt med dina bilder! GRYMT SNYGGA!!! :tumupp:
Fråga: Har du något knep för att placera ut gräs och träd för att få det att se så snyggt och verkligt ut? Eller kör du bara copy/paste längs med spåret? Jag menar - det måste vara ett lika stort jobb att bara placera gräs och träd som att bygga resten av banan?!... :confused:

//TheSnuFFer

ekankal 2008-10-07 02:00

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av theSnuFFer
Herregud - Du har verkligen satt ribban högt med dina bilder! GRYMT SNYGGA!!! :tumupp:
Fråga: Har du något knep för att placera ut gräs och träd för att få det att se så snyggt och verkligt ut? Eller kör du bara copy/paste längs med spåret? Jag menar - det måste vara ett lika stort jobb att bara placera gräs och träd som att bygga resten av banan?!... :confused:

//TheSnuFFer

Hej. Största kruxet tycker jag har varit att hitta snygga "grönsaker". När man väl har gjort det så har jag satt ut allt för hand, (evighetsgöra) men vill man ha det snyggt och följsamt till både järnväg, vägar, terräng m.m är det enda sättet tycker jag. Sen bör man ju ha marktexturer som passar till alla "grönsakerna" också. MVH. ekankal.

korvtiger 2008-10-07 17:20

Kan säga att Jag också kör på "handmade" konceptet. Visst är det lite krångligare, men det blir mycket snyggare och det blir inte enformigt. Jag tycker själv att det inte är så jobbigt, man placerar bara ut lite av träden, flyttar runt lite, byter ut vissa och fyller i hål. Sedan har man mer buskage och låga träd närmast järnvägen och en 60-80 meter in i skogarna så tar man och sätter ut backdrops så att man inte ser himlen rakt igenom träden. Och om man som jag inte har tillgång till dls (måtte fixa det någon dag) och har dåligt om bra backdrops så kan man bara göra en markhöjning bakom skogen med trädens höjd och sedan lägga på lite "trädiga" texturer därpå.

http://i469.photobucket.com/albums/r...iger/bana1.jpg
Bild 1: Här ser vi min bana lite från ovan och vi ser att det inte är så fasligt mycket träd

http://i469.photobucket.com/albums/r...iger/bana2.jpg
Bild 2: Samma bild men ur "tågperspektiv". Rätt snyggt va?
Och detta ställe är inte heller så väldetaljerat som dom andra för att det mest kommer bli ai-tåg som kör där, därav så lite buskar och grejjer i närheten av spåret

ekankal 2008-10-08 00:29

3 bifogad(e) fil(er)
Det är inte direkt jobbigt, däremot tidskrävande men kul, då man ser resultatet på en gång. Här kommer några bilder till (man börjar väl bli tjatig snart :o ). MVH. ekankal

Dson 2008-10-08 06:33

Helt enkelt bara förjävla vackert...:tumupp:

CGD 2008-10-08 13:29

Snyggt ekankal, otroligt snyggt. Är det säkert att du tagit "Print Scren" eller har du målat små tavlor.:)
Tänk om jag hade kunnat få till något som var hälften så snyggt. Det är iallafall kul att se dina bilder.

ekankal 2008-10-08 19:51

1 bifogad(e) fil(er)
Tackar. Måste dock skicka en del av berömet vidare till alla kreatörer av Trainzprylar inte minst alla våra svenska "gubbar" Tomas, MatsS, Bengan + ALLA andra, som gör Trainz till vad det är för oss svenskar inte minst. Trots allt har jag ju bara placerat ut grejorna som DOM har snickrat ihop. Skickar med en till bild, p.g.a tillfällig lokbrist kör Veolia godståg idag. MVH. ekankal

Bengan 2008-10-08 21:22

8 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Tackar. Måste dock skicka en del av berömet vidare till alla kreatörer av Trainzprylar inte minst alla våra svenska "gubbar" Tomas, MatsS, Bengan + ALLA andra, som gör Trainz till vad det är för oss svenskar inte minst. Trots allt har jag ju bara placerat ut grejorna som DOM har snickrat ihop. Skickar med en till bild, p.g.a tillfällig lokbrist kör Veolia godståg idag. MVH. ekankal

Tackar.

Bidrar med några bilder. Från din bana som jag har laddat ner. Inte lika mycket grönsaker på sidan om, som på dina bilder. Har du lagt till gräs och annat efter uppladdningen eller är det bara jag som har slarvat med att ladda hem allt?

ekankal 2008-10-08 21:38

Hej. Dom senaste bilderna jag har postat är från min nya bana som jag håller på att bygga så du har inte missat något. Motfråga: vart hittar man flisvagnarna på dina bilder ? Blir alldeles till sej i trasorna när man ser sådana nostalgivagnar. När jag ändå frågar, har du kommit nån vart med shimmsvagnarna ? MVH. ekankal. PS. Höll på glömma, fina bilder.

Bengan 2008-10-08 22:00

Shimmsvagnarna har det blivit stillestånd med. Fick göra ominstallation på TRS2006, sen har jag inte hittat dom igen. Hade glömt att göra en cdp-fil utav dom. Men jag har dom i någon gammal mapp för TRS2004, så jag får väl försöka leta rätt på dom igen.

Flisvagnarna är MatsH:s vagnar som betavagnar. Tror inte dom blev färdiga för nedladdning. Har för mig, att han fick en krasch på burken eller med Gmax. När han höll på med dom och tappade lusten. Vet inte om han har kvar cdp-filerna.
Själv har jag sparat cdp-filerna som jag fick utav honom. Även om vagnarna inte tar nån last, så tycker jag att dom är för fina. För att jag ska göra mig av med dom.

Han kanske är snäll och lägger upp dom för nedladdning, fast han inte själv var nöjd.

Antepante 2008-10-09 12:29

http://i527.photobucket.com/albums/c...ain/TGOJ-1.jpg
Här kommer en

ekankal 2008-10-09 15:18

3 bifogad(e) fil(er)
Varit och lagt i båten i sjön (lite sent på året kanske) sen korvlunch på korvmojjen vid järnvägsstationen. MVH. ekankal

vfp420b 2008-10-09 16:22

Mycket härliga bilder och väldigt fint byggt enkankal! Uppskattas väldigt mycket här! :) Längtar tills man får köra på denna del! :)

ekankal 2008-10-10 06:56

8 bifogad(e) fil(er)
Tjatar på er ett gäng bilder till. MVH. ekankal

Antepante 2008-10-10 08:43

Fråga

Vart hittade du den grilkiosken?
Bra bilder;D

Bengan 2008-10-10 11:51

Citat:

Tjatar på er ett gäng bilder till. MVH. ekankal

Du får gärna tjata på, med mer bilder. Dom håller toppenkvalité. Tror nog, att dom är dom enda hittills, som har slagit MatsH:s tidigare bilder.

Så det är vid telegrillen, som byns motorburna ungdomar håller till. Det är nästan, som om man får vårkänslorna tillbaka och vill plocka ut cabben igen och själv bli en motorburen ungdom igen, trots ålderns höst.

ekankal 2008-10-10 13:09

5 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Du får gärna tjata på, med mer bilder. Dom håller toppenkvalité. Tror nog, att dom är dom enda hittills, som har slagit MatsH:s tidigare bilder.

Så det är vid telegrillen, som byns motorburna ungdomar håller till. Det är nästan, som om man får vårkänslorna tillbaka och vill plocka ut cabben igen och själv bli en motorburen ungdom igen, trots ålderns höst.

Tjena. Tackar, tackar. Är själv gammal "raggare" som haft ett antal jänkecabbar, så jag blev därför lite impad av Chev BelAir Cab-57 på bilderna så jag måste bara skicka några till + en annan favorit hos mej Ma-loket. Diggar gammla bruna SJ lok överlag, blev därför glad när jag såg bilder på ett Da som fortfarande är i tjänst (kolla på #Tågbilder-Dagens Da-Två gammla kämpar#). MVH. ekankal. PS. Korvmojjen heter "Swedish grillbar", har för mej att den finns på någon av Sv. Tåg skivorna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:13.