![]() |
Citat:
Ja, västkustbanan slutar vid Mölndal och stambanan slutar efter stora bangården (minst 35 spår i verkligheten) huuuu :eek: Går det lägga så många spår utan att få låg frames? |
Broder,
Visst känner vi igen oss, ett jättejobb har du redan gjort. Lika mycket återstår, En eloge och en hattlyftning från en gammal järnvägare som längtar efter att ge sig ut med gamla Ngt 71610, Lärje-Kornsjö(Alanbru), multade Hg2 80 axlar..... Lycka till!!! LasseJ |
Citat:
Men så länge håller jag med om att det räcker med att bygga till Mölndal och Sävenäs. Det tar ju annars extra tid att bygga ännu längre. Men vad det blir i slutändan är upp till dig. Lycka till med byggandet av Kronsjö-Göteborg:)! |
Citat:
Javisst detta känner man till:) Det är ju mängder med spår genom hela Göteborg och runtomkring, även vid Olskroken där de olika banorna går ihopa...Sen ute vid Mölndal, där ligger, om jag inte minns helt fel, spåvägen tätt intill SJ:s spår...Hur blir det där? Sen för övrigt "Keep Up The Good Work"... MVH Kenneth |
Citat:
|
Citat:
|
"Ja, västkustbanan slutar vid Mölndal och stambanan slutar efter stora bangården (minst 35 spår i verkligheten) huuuu Går det lägga så många spår utan att få låg frames?"
Kan ju fejka flertalet av spåren. Antingen måla på marktexturen eller använda dumbtracks... |
Citat:
Oki, ja det kanske är jag som inte har minnet med mej....Jag har visserligen åkt där både med tåg och spårvagn men som sagt ibland så sviker minnet en... MVH Kenneth |
Citat:
|
Citat:
|
TAck totte för ditt enorma bygge..
Hur får du reda på hur spåren går i GBG? Är lite intresserad imed att ja bygger i Locomotion |
Växer sakta men säker...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har kommit en bit med många växlar och spårbitar för att passa in. |
Citat:
Fan vad najs det ser ut :D Good work, Totte! |
Meget bra Totte. Jeg gleder meg.
Og så for du ha en riktig God Jul. |
Hei Totte fine bilder. God Jul. :D
|
Hej!
Som jag alltid har sagt på detta forum: "Keep Up The Good Work" :tumupp: :) MVH Kenneth |
Lite mer status...
1 bifogad(e) fil(er)
Här har jag gjort mycket igår och idag! Hittils 500 spårobjekt på samma tiles. Har försökt hålla ner antalet så möjligt.
|
Ser riktigt fint ut detta:) mkt imponerad!
|
Mer status...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu har jag kämpat mä spårläggningen mot Sävenäs bangård. Har gjort två st vändskivor med lokstallar. :) |
HUr vet du hur spåren går totte?
Finns det ngn karta på det här på nätet? |
Citat:
Citat:
Eniro var kartan, sa Bull... |
Ja, jag använder Enirokartan och det är mycket bra hjälp. Jag har dessutom fått hyttfilmer av Erik. Jag har även varit på en del platser och fotograferat och fått bilder av forumvänner. :)
|
Nu blev jag ännu mer imponerad :D detta ser riktigt bra ut.
|
Citat:
För det verkar som om Västra stambanan slutar vid ungefär där Sävenäs station ligger. Eller har jag helt fel? |
Äntligen!! Hemtraktens bana!!! :D:)
|
Citat:
|
Blir det nå´t slags loop där då?
Jag beundrar dig, och andra här, som orkar lägga så mycket energi och lust i ruttbyggandet. MSTS vore ganska tråkigt om inte ni fanns. :tumupp: :tumupp: Vänliga hälsningar, Uffe. |
Citat:
|
Citat:
|
Gantrys och bryggor...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Den här gången är det gantrys tur. Jag börjar använda Tjalles bryggor och gantrys. Jag autoplacerar inte, utan jag placerar dem på rätt sätt så det ser verklig ut. Här är bilden. Obs! Kolla bryggorna som träffar tråden på rätt sätt. Tåget rullar sakta genom Älvängen. |
Härligt att se att arbetet går framåt :)
|
Håller med helt och hållet, det är kul:)
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Härligt att se att du använder Tjalles "ovaler"... Ett tips, om du använder de ovaler, som är öppna i mitten, så ser det ännu mer verkligt ut. De slutna ovalerna brukar jag bara använda egentligen bara när man är utanför bryggans båda paralella balkar. Jag tycker det är ett storartat arbete du gör och kan inte låta bli att bifoga två bilder från verkligheten, infarten mot Sävenäs, ungefär i centrum av din spårplansbild. Den vänstra skivan är numera bara kontorslokaler, tyvärr... I din spårplan, ser det väldigt korrekt ut jämfört med verkligheten, man känner igen sig klockrent! Extra roligt, eftersom jag själv varit skeptisk till att ett sånt här projekt skulle vara möjligt i MSTS. Härligt att jag har fel, jag har det då o då... :p |
Citat:
I Älvängen går det ett spår på vardera sida om perrongen och ett spår till godsmagasinet som nu tyvärr är rivet. http://i28.photobucket.com/albums/c2...etilvngen2.jpg Stefan |
Citat:
Lycka till med fortsatt byggande:)! |
Till Totte
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Totte
Jag bara undrar om detta är något som du skulle vilja ha till din rutt? Gjorde denna testmålning ikväll för att se hur det blev....Jag kan fixa rätt linjenummer ochså, dessutom skall loggorna på (om det går). MVH Kenneth |
Citat:
|
Citat:
Det är ju skoj att du kommer att kunna använda dom, då har man ju inte gjort detta jobb förgäves....Kan även tala om att det kommer en ledbuss ochså i de välkända färgerna som Göteborgs Spårvägar kör med/har kört med (vet ej vad som de har nu)... Micke kommer att fixa till de lite extra med loggor ochså så de kommer att passa fint till din rutt... MVH Kenneth |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Ja som jag lovade så skulle det komma en ledbuss ochså....Nu är den färdigmålad...Nu skall den till Micke för att få loggor och lite annan puts. MVH Kenneth |
Så här långt har jag kommit...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, så här långt har jag kommit i Sävenäs stora bangård. Det blev trettio spår mot verklighet över 40 spår. Sen kommer en bangård till på sex spår mot tio, för att undvika många objekt i tilesen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:20. |