Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

marmar 2010-06-09 16:41

4 bifogad(e) fil(er)
Fint Alex!
Fler bilder från mig:D

benkegbg 2010-06-09 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 212273)
Tackar :).

Minns inte riktigt vart jag hittade träden (adressen i conf. funkar inte), hittar bara en länk med nerladdning direkt
http://www.2shared.com/file/6424845/...VoytasLas.html.

CDP-filen, som är ca 4.5 MB, innehåller author "Voytas" träd (las) både som lösa obj, splines och bakgrunder.

Hej!
Tyvärr så fungerar inte länken. Den har blivit stulen på något sätt. Hamnar på servern "2 shared" men sedan blir det stopp. Klickar man på själva filen "Download" så kommer det upp reklam för något spel och/eller att man ska ladda ner ett driver program för hårddisken. Sökte på själva filen "Voytaslas.cdp" och fick upp två träffar. Men det var också länk till något helt annat.
Svårt att få det att fungera, tyvärr....

Själv har jag något som heter "Borovice" fast jag kommer inte ihåg från vilken plats den är nedladdad. Polsk sida tror jag.
Sedan har vi allt från JVC som kan nås på DLS. JVC(M)Trees Pine till exempel. Söker man på ordet "pine" på DLS så kommer många träffar upp.
Hälsningar

ekankal 2010-06-09 22:13

5 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 212305)
Hej!
Tyvärr så fungerar inte länken. Den har blivit stulen på något sätt. Hamnar på servern "2 shared" men sedan blir det stopp. Klickar man på själva filen "Download" så kommer det upp reklam för något spel och/eller att man ska ladda ner ett driver program för hårddisken. Sökte på själva filen "Voytaslas.cdp" och fick upp två träffar. Men det var också länk till något helt annat.
Svårt att få det att fungera, tyvärr....

Hmm, ska se om jag kan komma på vart jag hittade dom, om ingen annan känner igen dom, och kanske har bättre minne än mej ;):D (provade tyvärr aldrig om länken fungerade själv).
-------------------
alex: Skitsnyggt :).
-------------------
GC Rc4 1319 med blandat godståg passerar ett väggbygge.

Dson 2010-06-09 22:44

Som vanligt, Ekan, förbannat snyggt där!:)

Angående filen så är det en lurig sida, men nästan längst ner finns en liten rad som heter "Save file to your PC: Click here", där själva Click Here är en länk till filen. Klicka på "Click here" så borde du kunna få hem filen:)

alex 2010-06-10 01:23

Tack så mycket för era kommentarer ekan, marmar och henrik! :)

Och ekan, lika snyggt som alltid.:) :tumme_upp:

En bild:
http://i924.photobucket.com/albums/a...0-03-29-48.jpg

benkegbg 2010-06-10 07:03

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 212319)
Som vanligt, Ekan, förbannat snyggt där!:)

Angående filen så är det en lurig sida, men nästan längst ner finns en liten rad som heter "Save file to your PC: Click here", där själva Click Here är en länk till filen. Klicka på "Click here" så borde du kunna få hem filen:)

Tack Dson. Ja, det var lurigt, men nu fungerar det. :vinka:
Hälsningar

gubben50 2010-06-10 17:34

hej! här kommer en från mig sen till er andra syngga bilder
mvh
gubben50
---------
John

ekankal 2010-06-10 23:46

3 bifogad(e) fil(er)
Snyggt alex & John.
----------------------

Tunnelbana ovan jord.

Bombardier Train 2010-06-11 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 212396)
Snyggt alex & John.
----------------------

Tunnelbana ovan jord.

Snyggt, synd bara att den inte får släppas. Hade ju varit roligt med något som liknade C13. :)

ekankal 2010-06-11 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 212410)
Snyggt, synd bara att den inte får släppas. Hade ju varit roligt med något som liknade C13. :)

Jag kan ju göra ett försök och maila "alterr" och höra om tillstånd, om intresse finns.

Tåget går att måla ännu mer likt C13 isf, nu har jag bara bytt färg på det (är mörkblått & grönt org), och målat dit den vita randen, och lite annat småjox.
Synd bara att det är en sidodörr förmycket.

PS. Det är inte gjort på X2:ans (eller vems det nu var) ommålning, det här är en ommålning av orginalet.

Bombardier Train 2010-06-11 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 212413)
Jag kan ju göra ett försök och maila "alterr" och höra om tillstånd, om intresse finns.

Tåget går att måla ännu mer likt C13 isf, nu har jag bara bytt färg på det (är mörkblått & grönt org), och målat dit den vita randen, och lite annat småjox.
Synd bara att det är en sidodörr förmycket.

PS. Det är inte gjort på X2:ans (eller vems det nu var) ommålning, det här är en ommålning av orginalet.

Okej, ja du kan prova. Jag håller på och gör en egen version av originalet.

ekankal 2010-06-11 16:26

4 bifogad(e) fil(er)
Har "lekt" lite mer med tunnelbanetåget, har blivit lite mer "C20"-blått, och bytt ut lite rysk text på rutorna bl.a.

Fredrik1996 2010-06-11 16:53

Läckert:tumme_upp:

Fredrik1996 2010-06-11 21:39

4 bifogad(e) fil(er)
Hejsan. Lite bilder från mig när jag kör ganska fort med ett shinesisk tåg i TS2010.

Fredrik1996 2010-06-12 00:59

2 bifogad(e) fil(er)
Hehe. Jag är på gott humör. Hittade två bilder till som jag ville visa upp. hmmm brand. Det var något nytt.
Kommentera gärna.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.