Citat:
|
Riktigt riktigt snyggt där ekan! :applad: Dom dära blommorna man ser på bild 3, vart har du fått tag på dom? :)
|
Citat:
Mycket fina bilder Ekan! |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
"Blomstren" (på bilden här också) heter "Al trava 32", finns här http://trainzup.com/?cat=12 (längst ner på sidan). ------------------- henke327: "Skönhetsfelet" beror den här gången på lokets panto, som inte når upp riktigt. Der ser värre ut än vad det är på bilden. Annars kan det vara problem när man använder lösa ktl-ledningar, om man t.ex höjer eller sänker spåren, och sedan använder smoth-verktyget för att gämna ut marken under, då vill gärna rälsen sväva en bit ovanför marken, och när man sedan sänker den till rätt nivå, så kan kontaktledningarna antingen ha följt med marken ner/upp, eller blivit kvar på "för låg/hög höjd", så man får vara observant på det när man bygger. På vissa av banorna som ingår i TS2009, har man missat?? att justera det, där svävar rälsen löjligt högt, och ktl-ledningarna ligger på tok för lågt eller högt. Konstigt att Auran inte klarar av att fixa sådana "inbyggda fel", så att man slipper alla dessa efterjusteringar. |
Vad gör jag för fel?
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack för tipset om vägskylten. Jag har försökt ändra den men det fungerar av någon anledning inte. Tidigare ändringar av objekt har fungerat, men icke denna. Vad gör jag för fel? Hälsningar Bengt EDIT: Kanske jag inte skall ändra namnet på .im-filen, eller? EDIT igen: Har det att gör med å ä ö? |
Citat:
|
Citat:
Man ska undvika å,ä och ö i configen (undantaget "usernamn") samt ändra namnet på im.filen. Även om man clonar ett objekt, så kan orginalnamnet på im.filen ligga gömmt i databasen och spöka, om man ändrar detsamma på clonan. ------------------------- EDIT: SO, kan ju hålla med om fria händer, men när man använder just smoth-verktyget vill man ju inte ha en svävande räls som "bieffeket", vill man ha den svävande av någon anledning är det ju bara att höja den efter eget behag utan att det påverkar marken. |
5 bifogad(e) fil(er)
Rc6 1418 passerar Örkeltuna stn med bl.a en svart WL4 sovvagn som skall levereras till downloads innom kort :).
|
Citat:
Tänkte lite på de med uppdateringar av vagnar.. jag vet typ inget om 3D å sånt men de finns inga planer att förbättra vagnarna? Så som att göra fönsterrutorna genomskinliga och kanske göra dörrarna animerade.... speciellt på X11-x12: orna..... |
3 bifogad(e) fil(er)
TV4 på genomresa :).
|
Ekan. Ursnygga bilder.:tumme_upp:¨hehehehehe roligt att Bygglov ville visas på bilden.
|
Citat:
|
Henke327:inget illa menat men jag vet inte men jag tror att det blir rätt många bilder men jag kan ha fel.
Ekan: Har en fråga till dig också. Ta inte illa upp nu bara. Är det inte väldigt hackigt i spelet när du kör. Om inte får du jätte gärna förklara hur du gjorde. Undrar bara. |
Citat:
|
jaså var det så du menade. Då vad ett missförstånd från mitt förra inlägg. Tar tillbaka det.:grin:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36. |