Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SL Tunnelbana (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20175)

Pierre 2008-12-04 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av bönan
Ok, ska ta bort stolparna. Men tycker ni att jag ska sänka taket också?

Sänk det inte för mycket. Kolla med spårvagnen och luftledningen!

bönan 2008-12-05 15:28

Jag undrar om någon av er skulle kunna tippsa om någon bro som passar till bron mellan Bergshamra och Danderyds Sjukhus. Det finns säkert något passande på Train-sim.com, men det är en stor sida och jag vet inte riktigt vad jag ska söka på. Sökte jag på "Bridge" blev det några träffar...;)

Byggare Bob 2008-12-05 17:04

Citat:

Jag undrar om någon av er skulle kunna tippsa om någon bro som passar till bron mellan Bergshamra och Danderyds Sjukhus. Det finns säkert något passande på Train-sim.com, men det är en stor sida och jag vet inte riktigt vad jag ska söka på. Sökte jag på "Bridge" blev det några träffar...;)

provat på TheTrain.de:

http://www.zugsimulator.de/new/_cms/...27001106684325

bönan 2008-12-05 18:02

2 bifogad(e) fil(er)
Här är några bilder på bron.:) Jag använde en av broarna i "två svenska broar"-paketet på BB. Säg gärna vad ni tycker. Tunneln är den första tunnel jag någonsin har byggt. Eller, det är det första där tunneln verkligen går under jord. Övriga tunnlar jag har byggt har varit i storstadsområden och då har jag bara behövt använda hus runt öppningen.

Pierre 2008-12-05 19:03

Citat:

Här är några bilder på bron.:) Jag använde en av broarna i "två svenska broar"-paketet på BB. Säg gärna vad ni tycker. Tunneln är den första tunnel jag någonsin har byggt. Eller, det är det första där tunneln verkligen går under jord. Övriga tunnlar jag har byggt har varit i storstadsområden och då har jag bara behövt använda hus runt öppningen.

Tycker det ser riktigt bra ut. Bra jobbat!

bönan 2008-12-06 10:38

1 bifogad(e) fil(er)
Har nu byggt fram till Mörby Centrum. Visar en bild av ett C14 på väg inn i tunneln mot Bergshamra. Och så har jag en fråga: Efter de underjordiska ändstationerna fortsätter ju tunneln en bit. Jag undrar vad som "döljer" sig där inne. Är det någon typ av depo eller är det bara en bit tunnel och sedan stoppblock?

Totte 2008-12-06 12:18

Hej!
Du har lyckats bygga bra. Hur det slutar i Mörby Centrum är jag lite osäker. Troligen så fortsätter spåren med växlar så att tåget kommer till andra spåret vid plattformen.

Pierre 2008-12-06 16:54

Inte säker på detta, men troligtvis så fortsätter spåren en liten bit och sen är det stoppbockar. Mörby Centrum kanske inte var meningen att vara ändstationen från början!???? Jag tror också att växlar för att byta spår ligger före stationen och inte efter, men jag bara gissar detta...

bönan 2008-12-06 17:18

Jo, växlarna ligger före stationen, det vet jag. Det märker man när man kommer till en ändstation, att man åker genom växlar.

Micke.L 2008-12-06 17:26

Mycket fint bönan!!!

Men där vid bron på höger sida om tunnelingången mot bergshamra är det ett vattentorn.. Det är väl en bit åt höger.. jag ska se om jag hittar en bild =)

Micke.L 2008-12-06 17:32

Sök på Danderyds sjukhus på Eniro kartor och sen så drar du dig till bergsamra bron, och när du hittat dit ändrar du till utsikt. Då kan du se både vattentornet + kraftledningar =)

bönan 2008-12-06 17:51

Jag såg det rakt uppifrån och trodde att det var en oljebehållare. Ska fixa dettat.:)

Micke.L 2008-12-06 18:37

Citat:

Jag såg det rakt uppifrån och trodde att det var en oljebehållare. Ska fixa dettat.:)

jag som ofta åker över den bron ser alltid behållaren där :p

hasse15 2008-12-06 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Du har lyckats bygga bra. Hur det slutar i Mörby Centrum är jag lite osäker. Troligen så fortsätter spåren med växlar så att tåget kommer till andra spåret vid plattformen.

Spåret fortsätter en bit norr om stationen,en nergång finns vid Kyrkogårdsvägen den brukar användas av räddningstjänsten vid övningar.Tunnelmynningen syns på eniros flygbild om du förstorar upp ordentligt.Avståndet är ungefär 500-600 meter norr om T-Mörby Centrum,titta i nedre delen av parkeringen som ligger inklämd mellan E18,Gamla Landsvägen och Kyrkogårdsvägenså ser du tunnelmynningen.

Totte 2008-12-06 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av hasse15
Spåret fortsätter en bit norr om stationen,en nergång finns vid Kyrkogårdsvägen den brukar användas av räddningstjänsten vid övningar.Tunnelmynningen syns på eniros flygbild om du förstorar upp ordentligt.Avståndet är ungefär 500-600 meter norr om T-Mörby Centrum,titta i nedre delen av parkeringen som ligger inklämd mellan E18,Gamla Landsvägen och Kyrkogårdsvägenså ser du tunnelmynningen.

Precis vad jag trodde.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:58.