5 bifogad(e) fil(er)
Kommentar till "spårvägarn's" kommentar http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=3:
Nää, jag har inte mixtrat med något foto :):D. Tåget står någonstans i Sverige (Trainz är väl en del av Sverige? :D:D), nämligen på den sedan länge nedlaggda Mossåsens stn, och inväntar möte med ett försenat AGA gasol-tåg. |
4 bifogad(e) fil(er)
Svar till "spårvägar'n" & Smille från http://www.e-buzz.se/forum/showpost....14&postcount=5 :
Det är en egen målning på CW-loket, har blivit några till oxå :D. |
Citat:
|
Riktigt fina bilder! Hoppas man får ta del av den äkta varan nån gång!:applad:
Håller på med en liten rutt själv men jag undrar: Är det ok att lägga upp bilder på något jag målat om lite även om jag inte har frågat konstruktören? Är sugen att visa er... |
Hej!
Självklart kan man lägga upp bilder på egna målningar! Det är själva objekten som i om-målad version inte kan läggas ut i download, utan tillstånd från skaparen. Ekankal: Fantastiskt fina lok. Hoppas som sagt att vi kan få tillgång till dessa någon gång i framtiden också. Hälsningar |
Citat:
Det var inte bara några stycken ommålningar där. Ligger allt i samma texture-grupp eller har du gjort fler, som med Lennarts G-vagnar. Sen vet i katten, om jag är blind eller inte. Ser inte av skönhets-missarna som uppstår p.g.a. mappningen. Skulle vara skönt, med ett om-mappat Rc-lok till Trainz med dina ommålningar. Eller vad säger ni, Fredrik och Janne. |
Citat:
Man har ju lärt sej en del om det här med texture-groupes, nu när man har fått äran att hjälpa till lite med STL-projekten. Teoretiskt sett skulle man nog kunna ha alla texturerna i en och samma grupp, men det blir lite tokigt, eftersom ventilernas texturer ligger i själva modellen. T.ex har jag fått göra ett eget lok till BlueX-målningarna, eftersom att dom ventilerna ska vara blå, sen så har jag fått clona & anpassa lok & ventiler så att det harmonerar till texturer med ljusa/svarta tak, osv. osv. likadant med boggierna, "skitiga" till "skitiga" lok, etc. Har väl hittat en del mappmissar som har gått att fixa till, men dom här f*rbannade ledstängerna, + dom andra detaljerna i fronten som får fel färg (och i princip "förstör" vissa lok), + en del annat småjox, så måste det till en ommappning på loket för att kunna få någon ordning på det. Kostar på mej att vara lite spydig ;), för jag kan inte riktigt förstå varför ingen "ansvarig" kan (vill?) ställa upp, och hjälpa till med att fixa det, det har ju varit på tapeten tidigare. Till GBtram, benkegbg och alla andra som frågat: Som jag har sagt tidigare, jag delar mer än gärna med mej av mina ommålningar (förutsatt att loket blir ommappat, så att man kan måla ALLA individer helt realistiskt), men det måste isåfall redas ut hur, av dom CW-ansvariga, eftersom loket är en betalvara (men givetvis inte mina texturer), och inte kan spridas vidare hur som helst. |
4 bifogad(e) fil(er)
Ser nästan ut som Veolias veckoslutståg :D.
|
Dom där sista gillade jag. Lite storstadsmiljö är alltid trevligt. :ber:
/B |
Läckert ekan!:)
|
Sorry for a reply in english can some one please tell me
if these wonderful looking locomotives are available to download Thanks Duncan |
Otroligt snyggt
Med risk att bli tjatig måste jag säga att jag är otroligt imponerad av era finfina byggen!! Ekan m.flera! :applad:
Drömmer om att kunna bygga når liknande själv! |
Citat:
Hope you understand me, just use the link if u didnt :) http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24004 Snyggt som vanligt ekan! :) (men har du inte visat bilder från den stan förut? :rolleyes:;)) |
5 bifogad(e) fil(er)
Tack allihopa för trevliga komments :).
Som en riktig kontrast till modern storstadsmiljö, en gammal Hilding, på en lika gammal landsortsbana. Jockes: Jo, jag har visat bilder från den där stan' tidigare, men vissa platser på rutten gör sej bäst på bild, så det blir lite "repriser" då och då :). |
4 bifogad(e) fil(er)
ICA har tagit upp kampen med Coop om kliMATvänlig transport.
Hmm, undrar om Ingvar Oldsberg hade ett finger med i spelet, när ICA's loggo-text gjordes? :D:D |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:28. |