När jag sitter här och tittar på dina bilder ekan så blir jag fortfarande förvånad att du kan bygga så mycket och snyggt, göra repaint och andra saker, plus vagnen som du visade där ja.:):rolleyes: rent ut sagt ursnyggt.;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Svar från http://www.e-buzz.se/forum/showpost....16&postcount=4 :
"Vagnarna" finns här http://www.railworks.it/download/ind...nloads.dl_date , och används antagligen till att köra div. "skrot" efter en dressin t.ex. |
Det är makalösa bilder ni visar. Jämför dessa med första sidan och se vilken utveckling vi har sett de senaste åren. :)
|
4 bifogad(e) fil(er)
Lite bilder från en av mina banor.
|
Gatunamnsskyltar?
Hej!
Sticker in en liten fråga utan att skapa ny tråd. Ekankal och alla ni andra som bygger så snyggt och detaljerat. Kanske någon kan ge tips på var man finner gatunamnsskyltar som passar. Jag hittar på DLS, men de är typ engelska eller amerikanska, inte det utseende vi har i Sverige. EDIT: Har nu hittat något som kan passa ; "GS Street name WOP" var namnet. Hälsningar |
1 bifogad(e) fil(er)
En bild på mitt bygge.
|
|
1 bifogad(e) fil(er)
Anys2: Mycket snyggt byggt, kul att se att det är fler å fler som använder Tomas fina luftledningsgrejjor :) (fast det kanske du har gjort länge ;)).
Är det JK's animerade växlar du har användt? -------------- Bambistor: Mkt fina ommålningar :). Du som är i målningstagen, om du vill göra Da-loket ännu "lite finare", använd boggietexturerna från Dm-loket, och måla om den boggien Du;) har användt, till en lite mera tidsenlig variant. Glömm inte alpha-lagret i.s.f, så att du får oönskade "ekrar". |
Bambistor: HUR! lyckades du måla om rc-loket. Jag har försökt hela tiden och misslyckats.
Ekan: Snyggt! |
Citat:
|
|
5 bifogad(e) fil(er)
Bambistor: Ser att du tog hela boggien från Dm-loket (blir ett hjul/en axel förmycket då ;)).
Tänkte att du skulle ta boggien som är på Du-loket på bilderna här, och måla om den med texturerna från Dm-boggien, så blir den som på Da-loket på min förra bild, fast med din egen målning. :) |
Snygga bilder anys2!!:drool:
Vad använder du för spår? Snyggt Ekankal och Bambistor Andreas :applad::applad: |
1 bifogad(e) fil(er)
Här passerar Ekans flott målade T 43 Dalslands kanal vid Köpmannebro - Vänern till vänster, kanal-och sjösystemegt till höger. Banan Mellerud-Åmål.
Nisse Blid |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02. |