![]() |
Citat:
|
Matte är hemskt...
|
Förhållandet, som efter problemen i somras och höstas, är återlappat - det sprack igen. Den här gången eftersom jag pga arbetslöshet tvingas flytta 45 mil, hem till Sandviken igen.
Lägenheten uppsagd, förhållandet slut... Har inga vänner hemma i Sandviken, utan alla är här i Jämtland. Men jag tvingas helt enkelt flytta pga bristen på jobb. Hur går man vidare efter något sådant? Hur går man vidare när man inte har någon att prata med, ingen att få en kram av när man mår som sämst? Hur fasen bär man sig åt? |
Citat:
|
Citat:
Men det är ändå inte som vänner... Jag vill verkligen inte låta gnällig, bortskämd eller så. Men det är helt enkelt förjävla jobbigt att lämna sin flickvän och alla sina vänner - mot sin vilja... |
Citat:
|
[quote=Sparkfot;251495]Men de försvinner väl inte bara för att du flyttar hem till Sandviken igen?[/QUOTE
45 mil är inte så kort så man bara kan åka dit hur som helst och när man flyttar långt och inte är med sina vänner är det lätt hänt att man helt tappar kontakten med varandra. Dson: Jag hoppas du kan hålla kontakten med dina vänner och din flickvän samt hitta nya vänner i Sandviken. |
[quote=TGOJ gubben;251501]
Citat:
|
Citat:
Det är ju en sak om man gör allt det där av egen, fri vilja. Inte mycket till tröst just nu kanske, men du är ju ung, och har livet framför dej, tids nog kommer nog både kärlek å jobb att "drabba" dej igen. |
Citat:
Ditt vuxenliv har knappt börjat... |
Steam är nog det värsta skitprogrammet jag varit med om!:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
|
Var tvungen att avliva min älskade hund i dag, så fruktansvärt tråkigt att förlora någon som varit med en så länge.
Känner på mig att detta kommer bli ett jävla skit år.. |
Citat:
|
PISSTRÅDEN!!?? Handlar denna tråd om urin eller något sådant. Byt namn på denna tråd nu! Mår dåligt av namnet: Pisstråden! :tumner: :mad:
|
Citat:
Motsatsen till denna tråd heter Positiva tråden och finns Här. |
Lägg ner! Den har hetat så i ca 3 år och ingen har klagat. Har du problem med det, låt bli att läsa den bara...
|
Citat:
|
Citat:
|
Låt X-lover hitta på nytt namn! Om han inte kan få fram namnet, så får tråden behälla nuvarande namnet.
|
Citat:
|
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet) |
Dataexekveringsskydd
alltid får jag DATAEXEKVERINGSSKYDD !!! :mad: :Yeah:
när jag är inne på en mapp t.ex om jag laddar ner sånger då kommer det pop-ups och säger: "Utforskaren har slutat och fungera" hela tiden och även Google Chrome kraschar också och har jag laddat ner nåt som innehåller virus? :vetej: det hände så förra året :Yeah: |
Citat:
|
Citat:
I andra trådar agerar du istället som en SJ-hatare modell värre, visserligen får du naturligtvis tycka så men du måste tänka på att det sätt du uttrycker dig på i dessa trådar inte är till din fördel. Du bör istället föra en nyanserad debatt. Att skriva "SJ suger, är inkompetenta, kan ingenting och skiter i allt" utan att ha argument och fakta till dina påståenden leder inte någonvart och gör att din trovärdighet blir istortsett obefintlig. Skriv då varför du tycker att SJ suger, att de är inkompetenta, inte kan något och skiter i allt. På vilka grunder osv. Annars placerar du dig förr eller senare i "troll" kategorin. D.v.s personer som enbart skriver för att provocera fram reaktioner hos andra. Du tror tillexempel uppenbarligen på allt media skriver. Dock verkar du sakna kunskap om hur det fungerar, att tex media väldigt ofta vinklar/kryddar till det hela för att sälja fler lösnummer och få fler läsare. Ofta genom att förvränga eller låta sakfrågan bli oemotsagd. Du verkar heltenkelt sakna all form av källkritik. Är du under 15 år kan iofs förstå detta, det kommer senare men räkna då med att få mothugg. Det du inte tänker på att det här på forumet finns en hel del sakkuniga med mångårig erfarenhet från järnvägsbranschen i form av jobb och dylikt. Jag är tillexempel en av dessa. Att då föra den ton och inställning du har just nu gör att du ses som en, ursäkta ordvalet, nolla i dessa sakfrågor. Nu kräver jag inte att man måste vara sakkunig för att få delta i en debatt inom järnvägen men däremot åtminstonde kunna bete sig som folk och kanske läsa lite fakta innan... Återkom när du istället fattar hur du bör bete dig som folk, kan föra en saklig debatt och inte helt och hållet bara sväljer allt media skriver med hull och hår. Kanske ska tillägga att vi alla säkert någongång eller flera gånger uttryckt oss illa eller klantigt, jag själv är medveten om att jag vid något tillfälle uttryckt mig lite illa. (för min del ber jag om ursäkt för dessa tillfällen) men du uttrycker speciellt som ny på forumet, väldigt provocerande och omoget. //Eric som inte är moderator på något sätt... |
skoskav
jag har fått skoskav (fick det förra året och jag bara noterade att jag fick skoskav när jag satt vid datorn), men hur länge ska jag vänta egentligen?! :mad: :vetej:
|
Citat:
Namnet stör inte mig, Vad som däremot stör mig är omröstningar av typen Er ålder?? Tror ni på gud?? Dessa frågor hör inte hemma på ett tåg-forum. |
Omröstningarna ligger ju i off-topic och där får man ju ta upp vad man vill. Ska vi förbjuda alla trådar som inte har något med tåg eller järnväg att göra?
|
Naturligtvis får man ta upp vad man vill under Off-topic. Jag vill absolut inte censurera några inlägg.
|
Citat:
|
jag hade några skor vid förra året som var gråa förra året, men sen fick jag ta andra skor som passar lite bättre fast dom är lite förstora
|
Ni kan vara försenade, inställda, ge dåligt med information, ersätta med buss, lämna en övergiven på en perrong och köra trånga, sunkiga eller trasiga tåg bäst ni vill. Jag kan till och med köpa att det händer att mindreåriga råkar bli avvisade från era tåg då och då eller att någon blir "avslängd i farten". För även om jag inte jobbar med resande så vet jag att allt inte är så jäkla lätt en strulig dag på järnvägen. Hur mycket man än sliter så kan man ändå bara leverera någonting halvtaskigt och försenat i slutändan och allt blir inte fläckfritt alla gånger.
Men när ni raderar mina prio-poäng och degraderar mig från grått-gratiskaffe-priokort till vitt-inget-gratiskaffe-priokort har ni gått över en gräns! Så nu säger jag det rätt ut: Jävla SJ! Den dagen fjärren ringer mig och säger att jag ska gå ut som hjälplok för att dra undan en SJ-haverist kommer jag att vägra, bara för det! :mad: Någon som har mail-adress till aftonbladet? Känner behov av att gråta ut! (Kan se rubriken framför mig: "Här vägras han kaffe - av SJ"...) Om någon inte skulle fatta så innehåller inlägget 90% "ironisk sarkasm" och 10% koffeinabstinens... |
Att tänka "nu ska jag bara göra klart det där, och sen sparar jag" är livsfarligt när man har med datorer att göra...
|
Man står och väntar på sin buss, och istället för den vanliga gamla stadsbussen kommer en splitter ny regionalbuss (något som absolut inte skall förekomma där), dessutom med en misstänksamt trevlig förare som välkomnar alla ombord. Bussar av nyare modell är överhuvudtaget rätt ovanliga på linjen. Hur som helst kommer det sedan fram en man (första gången jag ser det) med ett papper med kryssfrågor och en penna och säger:
"Vi på SL genomför 'slumpmässiga' stickprovskontroller i trafiken för att undersöka hur nöjda våra resenärer är. Vi ber dig därför fylla i blanketten ärligt om hur du upplever just denna resa med oss så att vi vet hur nöjda våra resenärer är." Inte undra på att SL kan stoltsera med en skyhög andel nöjda resenärer... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men du skriver som en riktig kratta, fattar nada av vad du svamlar om när det gäller skorna. Pratar du lika konstigt oxå? |
Citat:
|
Suck...
Nivån på det här forumet verkar ha sjunkit något enormt på sistone. |
Kan bara hålla med Simon, nivån på forumet har sjunkit ruskigt på sistånde. Väldigt tråkigt att se alla påhopp och all pajkastning hit och dit...
Ha lite tålamod mot dom som är yngre, kanske inte skriver så bra och kanske inte kan uttrycka sig så bra. Hjälp dom, istället för att håna dom! |
Hata är ett starkt ord. Ogilla passar bättre...(Obs! ironi!)
Annars håller jag med Simon. Nivån är riktigt låg just nu... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05. |