Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

ekankal 2008-10-19 13:06

6 bifogad(e) fil(er)
Det heter "Banhof Klangen". Ska ruska lite på träskallen och se om jag kan komma ihåg vart man hittar det, ifall igen annan känner igen det och vet. Så det får bli lite fler bilder istället bl.a från jvg-bron över den numera rikskända Ingemarälven (eller var det nån j*vla slalomåkare som blev känd kanske???). MVH. Ekan

Slash2 2008-10-19 20:56

http://i107.photobucket.com/albums/m...Screen_097.jpg
Regionaltåg från Hackberga till Fiskeborg C på Skete C.

ekankal 2008-10-19 21:59

7 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Slash :tumupp: . Du verkar ha en j*vla förmåga att fota när det står snygga brudar på perongerna. (mycket snyggare en Dson. F*n, det här börjar ju likna rena mobbningen) Är det verkligen tågen du är ute efter :D :D ? Själv gnetar jag på med min inlandsbana som nu har nått ner till skogsbevuxna marker. Vart lite äldre bilder när Y7'orna och blå/röd/vita T43'or fortfarande var i trafik. MVH. Ekankal

Slash2 2008-10-19 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal
Snyggt Slash :tumupp: . Du verkar ha en j*vla förmåga att fota när det står snygga brudar på perongerna. (mycket snyggare en Dson. F*n, det här börjar ju likna rena mobbningen) Är det verkligen tågen du är ute efter :D :D ? l

Brudarna står ju ivägen för inv.numret!:mad: :mad: :tumner: :tumner: :cool:

ekankal 2008-10-19 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Slash2
Brudarna står ju ivägen för inv.numret!:mad: :mad: :tumner: :tumner: :cool:

Just därför jag undrade :D .

Dson 2008-10-19 22:35

Men vafa....:( vad är detta för mobbing nu då!?;)

Slash, så sjukt snyggt gjort alltså. Och då menar jag inte tjejerna. Fast dom var grymt sexiga! Grrr!:D

Båda två, grymt snyggt gjort!:tumupp::tumupp:

ekankal 2008-10-19 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
underbart snyggt! och är det Tgojs TMZ lok mitt öga skådar i fjärran?? :D

Hej. Tackar. Hade missat ditt inlägg helt. Nej, det är ett Polskt dieselmonster på besök därav all rök. Polackerna är ju bra på att förpesta luften, syns ju här om inte annat. MVH. Ekan

Henrik L 2008-10-19 22:58

Grymt Snyggt ekankal!! :tumupp: :tumupp: Får snart lust att installera Trainz igen, när man ser dessa härliga bilder :)

Tomas 2008-10-19 23:09

riktigt snyggt ekankal, jag bara häpnar varje gång jag ser dina bilder, du verkar bygga riktigt flitigt :)

/Tomas

ekankal 2008-10-19 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Tomas
riktigt snyggt ekankal, jag bara häpnar varje gång jag ser dina bilder, du verkar bygga riktigt flitigt :)

/Tomas

Man tackar. Kan passa på att säga att klockspelet ringer igen, du vet vad jag menar :tumupp: , storartat.

Daniel 2008-10-20 00:08

1 bifogad(e) fil(er)
En Y7a i skogen.

ekankal 2008-10-20 06:15

2 bifogad(e) fil(er)
Nu har även stambanan hittat ner från kalfjällen. MVH. Ekan

Dson 2008-10-20 06:51

Men droool! Snyggt! Jag får börja sätta fart med byggandet så man kan få upp lite screens också.

Tänk om dygnet hade haft 26 timmar!?:D

vfp420b 2008-10-20 13:27

Mycket snyggt byggt! Gillar verkligen dina byggen! :)

Får jag som glömsk fråga, vart har du laddat ner den röda Desiro-motorvagnen som man ser på fjärde bilden uppifrån i första inlägget på denna sida? Jag vet att jag har haft den i spelet innan min dator kraschade i somras, men nu minns jag inte alls vart jag laddade ner den.

Janne 2008-10-20 13:48

Citat:

Det heter "Banhof Klangen". Ska ruska lite på träskallen och se om jag kan komma ihåg vart man hittar det, ifall igen annan känner igen det och vet. Så det får bli lite fler bilder istället bl.a från jvg-bron över den numera rikskända Ingemarälven (eller var det nån j*vla slalomåkare som blev känd kanske???). MVH. Ekan

Hur f*n bär du dig åt egentligen? ;) Om jag kunde åstadkomma 1/10 av det du gör skulle jag vara överlycklig. Nej, jag får nöja mig med att skruva fast plank och sniffa på SJ RÖD92. :D

ekankal 2008-10-20 18:37

Tackar. Det blåa Desiro finns här http://www.trainz.ro/dl_dmu.html och det röda finns här http://www.auran.com/TRS2004/DLS_pac...setPackID=8863. Janne...Vissa klarar av att spika plank, andra bara slår sej på tummen och får njuta av färdigbyggt ;) .Now what I mean? MVH. Ekan

ekankal 2008-10-20 23:23

6 bifogad(e) fil(er)
Dags igendå. Fick en tågbiljett i dag, så bygget har stannat upp tillfälligt. Blev ju tvungen att provåka min egen bana som vanlig tågresenär. MVH. Ekan.

henke327 2008-10-20 23:36

Stiligt, det ser dock lite tomt ut i vagnen... Ingen rusningstrafik kan man säga :)

ekankal 2008-10-21 00:16

1 bifogad(e) fil(er)
Som banbyggare har man ju vissa fördelar, te x åka ostört i egen vagn + att man fick en ny laptop som klarar av att filma tåget man åker i realtid :) .

henke327 2008-10-21 01:23

Ja det är inte illa :) En sån laptop skulle jag också vilka ha när jag är ute och åker. Vart får man tag på sånna? Blocket? :confused:

ekankal 2008-10-21 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av henke327
Ja det är inte illa :) En sån laptop skulle jag också vilka ha när jag är ute och åker. Vart får man tag på sånna? Blocket? :confused:

Säljs bara i Trainzland änsålänge :D .

vfp420b 2008-10-21 16:28

Fick du inte titta in hos farbror lokförare? :D Så du kunde se hur banan såg ut från hytten ;) Mycket snyggt f.ö! :)

Daniel 2008-10-22 00:48

1 bifogad(e) fil(er)
Ett vättertåg inväntar mötande tåg.

vfp420b 2008-10-22 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel
Ett vättertåg inväntar mötande tåg.

Ser inget påskjutande diesellok heller ;) Annars så kan man ju undra vad "X"14-et går på om det inte finns nån kräm ovanför.. ;)

Daniel 2008-10-22 01:01

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Ser inget påskjutande diesellok heller ;) Annars så kan man ju undra vad "X"14-et går på om det inte finns nån kräm ovanför.. ;)

Mjo, var ute och testade att allt gick som det skulle på min bana, men kontaktledning kommer! :D

EDIT: Nöjd nu, Tobbe? ;)

ekankal 2008-10-22 05:15

4 bifogad(e) fil(er)
Men hur var det nu? Hade man inte börjat att exprimentera lite med trådlöst på din bana Daniel ? :D :D Skämt åsido, mycket granna bilder. Det finns mycket som är grannt i Trainz, t o m lastbilar. MEN... det är väl inte D..n som står och knappar på biltelefon va ? Ja, han tillhör väl inte det grannaste på bild. Nää, nu ska jag sluta och terra. MVH. Ekan

Dson 2008-10-22 06:39

Jag vettekatten vad du gör uppe, Ekankal, men du är bannemig förbjudet morgonpigg! Gå å lägg dä fö tusan..!;)

Nej, men skämt åsido. Du måste ha någon supertalang för det här med Trainz, eller så har du inget liv (;)), vilket vet jag inte, men hur som helst så lyckas du med förbannat snygga bilder. Ruggigt snyggt alltså!:tumupp:

Antepante 2008-10-22 08:41

Det hära var riktigt snyggt ! Du är ju typ gjord för att bara bygga i trainz :D
En fråga bara? är det rörliga bilar?? en en gång riktigt snyggt...:tumupp:

henke327 2008-10-22 13:46

Lite blandade bilder från Norrköping-Södertälje

5 bifogad(e) fil(er)
Hej, jag har ju lovat att visa lite bilder från min bana. Som ni ser är den inte klar men jag bygger så ofta jag hinner och kan. Landskapet är det sista jag kommer att göra, därför ser det ut som det gör. :)

Bild 1. Vi passerar godsbangården i Norrköping.

Bild 2. Påväg in i Katrineholm. Till höger fortsätter västra stambanan och triangelspåret syns i bakgrunden.

Bild 3. Flen passeras, spåret från Oxelösund till Eskilstuna ses i bakgrunden.

Bild 4. Framme i Södertälje Syd.

Bild 5. I södertälje Hamn påväg ned mot Södertälje Cenrum.

EDIT: Som ni märker är jag ingen klippa på Photoshop så bilderna blir stora, sorry :(

vfp420b 2008-10-22 20:26

Snyggt byggt Henke! :) Men är inte spåret mer kurvigare samt större plattform med tak vid Södertälje Syd övre om jag inte minns allt för fel.. ;)

Dson 2008-10-22 20:38

Ruggigt snyggt det där! Vilket jobb!:D

Bron du använt vid Södertälje Syd, vad heter den?*sätter på gloria*

Andreas 2008-10-22 23:05

Snygga bilder allihopa :)
Men ekan, hur åker man som passagerare?
Och vem kör tåget? :P

ekankal 2008-10-23 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas
Snygga bilder allihopa :)
Men ekan, hur åker man som passagerare?
Och vem kör tåget? :P

Klicka på vagnen, sen 1, alltså på samma sätt som ett lok (förutsatt att vagnen har den funktionen) om det var det du menade.

henke327 2008-10-23 00:40

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Snyggt byggt Henke! :) Men är inte spåret mer kurvigare samt större plattform med tak vid Södertälje Syd övre om jag inte minns allt för fel.. ;)

Inte minns du fel inte :) Anledningen till att det blev små plattformar är att bron var för smal (se bild 1 så förstår du). Taken har inte kommit än, men det ska. Det är jättebra att du kommenterar för jag vet inte hur det ser ut på alla stationer :tumupp:

Mer kurvigt förstår jag inte, kolla bild 2. Igelstabron svänger, är det så du menar?

Dson, bron heter Lekbrug Approach 2T. Finns i 2,3 eller 4 spår. Jag bygger Södertälje Syd ovanpå den bron. Blir ganska ok, bästa lösningen jag kunde hitta iaf.

Hör av er om ni hittar mer konstigheter på mina bilder, tanken är ju att det ska efterlikna verkligheten så mkt det går.

ekankal 2008-10-23 12:57

Snyggt och bra jobbat Henke :tumupp: . Det där ser verkligen ut att kunna bli något. MVH. Ekan

Andreas 2008-10-23 20:10

Hur lägger man upp bilder här?

Jag tänkte lägga ut på min bana :)

ekankal 2008-10-24 03:17

8 bifogad(e) fil(er)
"Arkivbilder" på några riktiga skönheter. Dg, Ds & Du. "Våran" Jannes betor. Börjar bli en fin sammling träkorgar. Hoppas att bilderna gör att loken kommer till sin rätt. Nu har man ännu en anledning att vara uppe halva nätterna och köra (svenska) tåg. Och ska någon berömas här så är det Janne. Synd att man inte kan maila smörgåstårtor, "di svenske" kreatörerna har gjort sej förtjänt av ett lastbilslass var minst. Sealpower.... Skulle vara en höjdare att kunna hänga på din vagn efter något av dom här loken :) . MVH. Ekan. Också det vanliga PS'et: Plattformen är såklart Tomas. Seriöst nog "Korven" he he.

juhis 2008-10-24 06:40

Citat:

"Arkivbilder" på några riktiga skönheter. Dg, Ds & Du. "Våran" Jannes betor. Börjar bli en fin sammling träkorgar. Hoppas att bilderna gör att loken kommer till sin rätt. Nu har man ännu en anledning att vara uppe halva nätterna och köra (svenska) tåg. Och ska någon berömas här så är det Janne. Synd att man inte kan maila smörgåstårtor, "di svenske" kreatörerna har gjort sej förtjänt av ett lastbilslass var minst. Sealpower.... Skulle vara en höjdare att kunna hänga på din vagn efter något av dom här loken :) . MVH. Ekan. Också det vanliga PS'et: Plattformen är såklart Tomas. Seriöst nog "Korven" he he.

ekankal, where I can find Dg locomotive?:confused:

Janne 2008-10-24 08:29

Citat:

Ursprungligen postat av juhis
ekankal, where I can find Dg locomotive?:confused:

You can't. As ekankal mentioned these are in an early beta stage. They will be released when they are finished. Bear in mind, Christmas is not far away and if you have been good to your mother and having eaten your spinnach every day Santa Claus may pay you a visit (or STW's homepage more accurately).

Bengan 2008-10-24 09:00

Fy f*n, va snyggt.
Jag saknar ord.
Denna miljö och din förmåga (ekan), att få till landskapet runt omkring. Är som gjorda för dessa vackra vädrade lok av Janne.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45.