6 bifogad(e) fil(er)
Det heter "Banhof Klangen". Ska ruska lite på träskallen och se om jag kan komma ihåg vart man hittar det, ifall igen annan känner igen det och vet. Så det får bli lite fler bilder istället bl.a från jvg-bron över den numera rikskända Ingemarälven (eller var det nån j*vla slalomåkare som blev känd kanske???). MVH. Ekan
|
http://i107.photobucket.com/albums/m...Screen_097.jpg Regionaltåg från Hackberga till Fiskeborg C på Skete C. |
7 bifogad(e) fil(er)
Snyggt Slash :tumupp: . Du verkar ha en j*vla förmåga att fota när det står snygga brudar på perongerna. (mycket snyggare en Dson. F*n, det här börjar ju likna rena mobbningen) Är det verkligen tågen du är ute efter :D :D ? Själv gnetar jag på med min inlandsbana som nu har nått ner till skogsbevuxna marker. Vart lite äldre bilder när Y7'orna och blå/röd/vita T43'or fortfarande var i trafik. MVH. Ekankal
|
Citat:
|
Citat:
|
Men vafa....:( vad är detta för mobbing nu då!?;)
Slash, så sjukt snyggt gjort alltså. Och då menar jag inte tjejerna. Fast dom var grymt sexiga! Grrr!:D Båda två, grymt snyggt gjort!:tumupp::tumupp: |
Citat:
|
Grymt Snyggt ekankal!! :tumupp: :tumupp: Får snart lust att installera Trainz igen, när man ser dessa härliga bilder :)
|
riktigt snyggt ekankal, jag bara häpnar varje gång jag ser dina bilder, du verkar bygga riktigt flitigt :)
/Tomas |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
En Y7a i skogen.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Nu har även stambanan hittat ner från kalfjällen. MVH. Ekan
|
Men droool! Snyggt! Jag får börja sätta fart med byggandet så man kan få upp lite screens också.
Tänk om dygnet hade haft 26 timmar!?:D |
Mycket snyggt byggt! Gillar verkligen dina byggen! :)
Får jag som glömsk fråga, vart har du laddat ner den röda Desiro-motorvagnen som man ser på fjärde bilden uppifrån i första inlägget på denna sida? Jag vet att jag har haft den i spelet innan min dator kraschade i somras, men nu minns jag inte alls vart jag laddade ner den. |
Citat:
|
Tackar. Det blåa Desiro finns här http://www.trainz.ro/dl_dmu.html och det röda finns här http://www.auran.com/TRS2004/DLS_pac...setPackID=8863. Janne...Vissa klarar av att spika plank, andra bara slår sej på tummen och får njuta av färdigbyggt ;) .Now what I mean? MVH. Ekan
|
6 bifogad(e) fil(er)
Dags igendå. Fick en tågbiljett i dag, så bygget har stannat upp tillfälligt. Blev ju tvungen att provåka min egen bana som vanlig tågresenär. MVH. Ekan.
|
Stiligt, det ser dock lite tomt ut i vagnen... Ingen rusningstrafik kan man säga :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Som banbyggare har man ju vissa fördelar, te x åka ostört i egen vagn + att man fick en ny laptop som klarar av att filma tåget man åker i realtid :) .
|
Ja det är inte illa :) En sån laptop skulle jag också vilka ha när jag är ute och åker. Vart får man tag på sånna? Blocket? :confused:
|
Citat:
|
Fick du inte titta in hos farbror lokförare? :D Så du kunde se hur banan såg ut från hytten ;) Mycket snyggt f.ö! :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ett vättertåg inväntar mötande tåg.
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
EDIT: Nöjd nu, Tobbe? ;) |
4 bifogad(e) fil(er)
Men hur var det nu? Hade man inte börjat att exprimentera lite med trådlöst på din bana Daniel ? :D :D Skämt åsido, mycket granna bilder. Det finns mycket som är grannt i Trainz, t o m lastbilar. MEN... det är väl inte D..n som står och knappar på biltelefon va ? Ja, han tillhör väl inte det grannaste på bild. Nää, nu ska jag sluta och terra. MVH. Ekan
|
Jag vettekatten vad du gör uppe, Ekankal, men du är bannemig förbjudet morgonpigg! Gå å lägg dä fö tusan..!;)
Nej, men skämt åsido. Du måste ha någon supertalang för det här med Trainz, eller så har du inget liv (;)), vilket vet jag inte, men hur som helst så lyckas du med förbannat snygga bilder. Ruggigt snyggt alltså!:tumupp: |
Det hära var riktigt snyggt ! Du är ju typ gjord för att bara bygga i trainz :D
En fråga bara? är det rörliga bilar?? en en gång riktigt snyggt...:tumupp: |
Lite blandade bilder från Norrköping-Södertälje
5 bifogad(e) fil(er)
Hej, jag har ju lovat att visa lite bilder från min bana. Som ni ser är den inte klar men jag bygger så ofta jag hinner och kan. Landskapet är det sista jag kommer att göra, därför ser det ut som det gör. :)
Bild 1. Vi passerar godsbangården i Norrköping. Bild 2. Påväg in i Katrineholm. Till höger fortsätter västra stambanan och triangelspåret syns i bakgrunden. Bild 3. Flen passeras, spåret från Oxelösund till Eskilstuna ses i bakgrunden. Bild 4. Framme i Södertälje Syd. Bild 5. I södertälje Hamn påväg ned mot Södertälje Cenrum. EDIT: Som ni märker är jag ingen klippa på Photoshop så bilderna blir stora, sorry :( |
Snyggt byggt Henke! :) Men är inte spåret mer kurvigare samt större plattform med tak vid Södertälje Syd övre om jag inte minns allt för fel.. ;)
|
Ruggigt snyggt det där! Vilket jobb!:D
Bron du använt vid Södertälje Syd, vad heter den?*sätter på gloria* |
Snygga bilder allihopa :)
Men ekan, hur åker man som passagerare? Och vem kör tåget? :P |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Mer kurvigt förstår jag inte, kolla bild 2. Igelstabron svänger, är det så du menar? Dson, bron heter Lekbrug Approach 2T. Finns i 2,3 eller 4 spår. Jag bygger Södertälje Syd ovanpå den bron. Blir ganska ok, bästa lösningen jag kunde hitta iaf. Hör av er om ni hittar mer konstigheter på mina bilder, tanken är ju att det ska efterlikna verkligheten så mkt det går. |
Snyggt och bra jobbat Henke :tumupp: . Det där ser verkligen ut att kunna bli något. MVH. Ekan
|
Hur lägger man upp bilder här?
Jag tänkte lägga ut på min bana :) |
8 bifogad(e) fil(er)
"Arkivbilder" på några riktiga skönheter. Dg, Ds & Du. "Våran" Jannes betor. Börjar bli en fin sammling träkorgar. Hoppas att bilderna gör att loken kommer till sin rätt. Nu har man ännu en anledning att vara uppe halva nätterna och köra (svenska) tåg. Och ska någon berömas här så är det Janne. Synd att man inte kan maila smörgåstårtor, "di svenske" kreatörerna har gjort sej förtjänt av ett lastbilslass var minst. Sealpower.... Skulle vara en höjdare att kunna hänga på din vagn efter något av dom här loken :) . MVH. Ekan. Också det vanliga PS'et: Plattformen är såklart Tomas. Seriöst nog "Korven" he he.
|
Citat:
|
Citat:
|
Fy f*n, va snyggt.
Jag saknar ord. Denna miljö och din förmåga (ekan), att få till landskapet runt omkring. Är som gjorda för dessa vackra vädrade lok av Janne. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45. |