Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

X2an 2010-09-20 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Silverwolf (Inlägg 218287)
Sporet er foreløpig offline, da vårt forum ble angrepet. Og sporene som er lette har foreløpig ikke veksler. Men jeg ble enig med skaperen at han skal lage en EU versjon av dem. Når alt er ferdig og oppegående, så poster jeg en link.

Okej, tack!

lan 2010-09-20 17:11

"Så det kan bli..."

2 bifogad(e) fil(er)
Vår käre Åssbon hade precis uppnått högsta pinnen på karriärstegen och blivit lokförare och tilldelats ett av de nya J-loken (1338) när hela hans värld rasade! Vad hände, jo, p.g.a. sin ringa längd (150 cm) - undre fönsterkarmarna på J-loket låg på 165 cm) var det svårt att se trafikchefen som viftade stopp på spåret framför loket. Vi skall inte fördjupa oss i denna tragik men påföljden blev att Åssbon rasade ner många pinnhål på stegen och utnämndes till 3: retardationstekniker på sopvagn 45. Bilderna visar Åssbon i sin nya arbetsmiljö. Betrakta hans arbetsställning som skall förhindra fler "katastrofer" och betrakta blomlådan som han fått i tröst av Beda och som han, trots arbetskamraternas tråkningar, kärleksfullt monterat på dörren. Ser han ändå inte lite lycklig, och lite stolt, ut i sin nya roll?

Silverwolf 2010-09-20 17:28

Min første skjermbilde. Banen er en liten AC test jeg har. Chs8 er i rute til "places unknown" ved en liten platform.
http://ib1.keep4u.ru/s/2010/09/20/db...c1bd167527.jpg

stickanw 2010-09-20 23:00

Kalkvagnar

Lan jag tycker att killens hållning snarare pekar på utedass än Bromshytt, Är han nödig?

lan 2010-09-20 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av stickanw (Inlägg 218384)
Lan jag tycker att killens hållning snarare pekar på utedass än Bromshytt, Är han nödig?

Möjligen, efter allt han gått igenom!

Silverwolf 2010-09-20 23:52

2M62 med godslok, ikke min bilde. Og Lan, den fyren ser virkelig ut som han sitter i en utedass ;)
http://s48.radikal.ru/i121/1009/b6/a41984dc24f8.jpg

ekankal 2010-09-21 14:46

7 bifogad(e) fil(er)
Lennart: Hade det varit 70-tal, hade du kunnat ge Åssbon sådana där underbart "snygga" platådojjor ala' ABBA.
Då hade han "avancerat" flera pinnhål, bara genom att sätta på sej dojjorna :D:D.
----------------------
Veterantåget, med dubbla J:n i spetsen, och ett G & ett F(v) närmast efter, är ute och luftar en hel radda "nitar" av alla de slag.
Några "herrar" i väst med jänkejärn, tror att dom kallas "rägers", fick nys om det, så dom drog i väg till mötesspåret (där t.o.m X2 vackert får vänta på att sina äldre kollegor har tuffat förbi) för att få sej en titt.
Hummm, är inte en av "herrarna" väldigt lik Bengan?
Men hans Buick är väl inte en 50-talare? ;):D:D.

stickanw 2010-09-21 15:26

Tågmöte + raggarträff

# 3742
Ekan. Vilken underbar miljöbild du har fått till. Nytt och gammalt från fyra epoker. Tänk om det dessutom hade varit vagnar med dragspel i stället för gummivulsten hade allt varit perfekt.

rapid94 2010-09-21 15:55

2 bifogad(e) fil(er)
Super snyggt Ekan :tumupp:
--------------------------------------------------------------------------

Läger upp ett par bilder på när ET420 sedemera X420 under testkörningarna 2001.

Rasmus96 2010-09-21 16:54

Vart kan man hitta X420 och finns den i SL färgsättning. håller på att bygga stockholms pendeltågs linjer och är just nu på Stockholms Central och behöver det tåget. någon som vill hjälpa mig med detta bygge jag använder google earth så det ska se så riktigt ut som möjligt och någon som vil hjälpa mig att göra saker och sådant vill att det ska se så verkligt ut som möjligt. Vill ha tåget X420 till trinz. :drool:

rapid94 2010-09-21 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 218427)
Vart kan man hitta X420 och finns den i SL färgsättning. håller på att bygga stockholms pendeltågs linjer och är just nu på Stockholms Central och behöver det tåget. någon som vill hjälpa mig med detta bygge jag använder google earth så det ska se så riktigt ut som möjligt och någon som vil hjälpa mig att göra saker och sådant vill att det ska se så verkligt ut som möjligt. Vill ha tåget X420 till trinz. :drool:

ET420 finns här http://www.trainzdepot.net/infusions...d.php?did=1649

vad jag vet så finns de inte i SL målningen än, men håller dock på lite med en. :)

Bengan 2010-09-21 17:12

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 218427)

Har en halvgjord ommålning på henne, sen några år tillbaka. Men jag ledsnade, då jag hade lite småproblem med henne. Kanske jag någon gång i framtiden, orkar göra henne klar (om det går).

Bengan 2010-09-21 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av rapid94 (Inlägg 218428)
ET420 finns här http://www.trainzdepot.net/infusions...d.php?did=1649

vad jag vet så finns de inte i SL målningen än, men håller dock på lite med en. :)

Missade att du hade hunnit klämma in ett inlägg här emellan.
Om du har lust rapid94, så kan du skicka ett PM till mig med mailadress.
Så kan jag skicka över det som jag har gjort, så kan du få avsluta kladdet. Om du orkar.

Bengan 2010-09-21 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 218418)
Lennart: Hade det varit 70-tal, hade du kunnat ge Åssbon sådana där underbart "snygga" platådojjor ala' ABBA.
Då hade han "avancerat" flera pinnhål, bara genom att sätta på sej dojjorna :D:D.
----------------------
Veterantåget, med dubbla J:n i spetsen, och ett G & ett F(v) närmast efter, är ute och luftar en hel radda "nitar" av alla de slag.
Några "herrar" i väst med jänkejärn, tror att dom kallas "rägers", fick nys om det, så dom drog i väg till mötesspåret (där t.o.m X2 vackert får vänta på att sina äldre kollegor har tuffat förbi) för att få sej en titt.
Hummm, är inte en av "herrarna" väldigt lik Bengan?
Men hans Buick är väl inte en 50-talare? ;):D:D.

Näe, det kan inte vara jag. Då X2 är med på bild, så är det ju inte från mina unga år. Då påminde man lite grann om en stående Coca-Cola flaska med midja. När X2: kom in i bilden, så var Cola-flaskan mer liggandes. Numera så står flaskan upp och ner, och midjan påminner om en öltunna.

ekankal 2010-09-21 19:31

8 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 218440)
Näe, det kan inte vara jag. Då X2 är med på bild, så är det ju inte från mina unga år. Då påminde man lite grann om en stående Coca-Cola flaska med midja. När X2: kom in i bilden, så var Cola-flaskan mer liggandes. Numera så står flaskan upp och ner, och midjan påminner om en öltunna.

Känner igen den beskrivningen på något vis.
Kanske beror lite på att man som ung och aktiv (och inte helt rumsren alla gånger ;):D) "räger" hade en viss förkärlek till tunnans innehåll.
På äldre dar är man väl inte fullt så aktiv, vad det gäller att röra på dököttet i.a.f., så dom klunkar man tar ur "tunnan" nuförtiden hjälper nog bara till att öka på midjemåttet (eller så är det måttbandet som krymper :D:D).
------------------------------
Stickanw: Tack för trevliga kommentarer :).
Tack och lov så har vi ju Korven, vars vagnar som är på G är försedda med dom enda dragspel som man (förhoppningsvis) kanske kan hantera ;):D.
------------------------------
Veterantåget blir mottaget av bl.a räddningstjänsten vid ett uppehåll.
Dock bara för att få hjälp med att släcka törsten, innan resan fortsätter.
Ordningsmakten är nog bara med p.g.a. ren nyfikenhet :D.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52.