Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Screenshot Tråd TRS ... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10907)

baloo406 2010-11-17 15:57

4 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 223124)
Tackar, och tack för tipset.

Har "snöat" in på lite utländska tåg tillfälligt (skyller på dej Baloo, som visat bilder på en massa sådana ;):D).
).

Man tackar:D:D

Lägger in några bilder till då.

Rasmus96 2010-11-17 16:10

Fina bilde Baloo gilar också amrkanska tåg häftiga Amrikanarna sydamrikanerna och kanadensarna kör på sin egen still när det gäller tåg. :)

Rasmus96 2010-11-17 19:02

En fråga Ekan http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24972 Vart hittade du el ledningen som är med på bilden den ser ut som en svensk sådan. Lägger denna frågga på screen shoot tråden för då är det större chans att få svar på frågan. :)

ekankal 2010-11-17 19:35

5 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 223126)
Det där loket, har jag inte sett tidigare, vad jag minns.
På lite håll, så tycker jag, att det påminner om T46:an.
Har du kollat närmare, om det är likt T46:an?

Njae, det är väl lite för kort bl.a, men med lite färg, en omgång buffertar från Paul Hobbs, och en j*vla massa fantasi, så går hon ju att få se ut liiite som "gammla 3:an" i.a.f. :D:D.
(Org.loket finns på www.ocemy.com, åsså glömde jag att "mörklägga" på näst sista bilden, men det lyser både här å där när det är mörkt, har luckor på huven som "flaxar" otroligt verklighetstroget, mm, mm.)
-----------------
Tjusigt Baloo :).
-----------------
Rasmus: Minns inte riktigt, men jag ska kolla upp det åt dej :).

lan 2010-11-17 20:10

Du börjar väl inte gå upp i vikt, Ekan? Du har börjat syssla med stora saker har jag märkt. Fula men kraftfulla, brukar jag kalla am. tåg, men föralldel, detaljarbetet är bara att beundra!
Eller du har väl inte börjat med styrketräning?

Silverwolf 2010-11-17 20:49

Baloo du kunne ikke lage bildene litt mindre? Ikke alle har superrask bredbånd som dere i Sverige.
Ekan, det lokket minner meg ganske mye om ChME3, men dessverre har ikke Kina og Russland samme sporvidde. Men ja kinesere er en ny "stormakt" når det gjelder lokomotivbygging. Jeg er misunnellig.

Bengan 2010-11-17 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 223151)
Njae, det är väl lite för kort bl.a, men med lite färg, en omgång buffertar från Paul Hobbs, och en j*vla massa fantasi, så går hon ju att få se ut liiite som "gammla 3:an" i.a.f. :D:D.
(Org.loket finns på www.ocemy.com, åsså glömde jag att "mörklägga" på näst sista bilden, men det lyser både här å där när det är mörkt, har luckor på huven som "flaxar" otroligt verklighetstroget, mm, mm.)
-----------------
Tjusigt Baloo :).
-----------------
Rasmus: Minns inte riktigt, men jag ska kolla upp det åt dej :).

Ja, hon ser lite väl kort ut för detta. Nu när jag ser dom andra bilderna på henne. Sen sticker strålkastarna ut allt för mycket, så det behövs nog en hel del fantasi.

ekankal 2010-11-17 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 223155)
Du börjar väl inte gå upp i vikt, Ekan? Du har börjat syssla med stora saker har jag märkt. Fula men kraftfulla, brukar jag kalla am. tåg, men föralldel, detaljarbetet är bara att beundra!
Eller du har väl inte börjat med styrketräning?

Hehe, ingen fara med vikten här inte, man är ju tvungen att jaga, å hålla rätt på alla "skitgubbar" som ränner runt och kladdar på "alla" dina objekt bl.a ;):D.
Men jag kan ju erkänna, att man även diggar jänkee-tåg (stora, bullriga, långa, med mååånga vagnar, mm), men hjärtat klappar ohotat mest för svenska tåg ändå.
Sen rammlade det precis in ett nytt objekt i "verksta'n" (inte så svårt att gissa vilket, va? ;):)), så nu blir det blågult (nåja, nästan :D) för hela slanten igen :).

Bambistor 2010-11-17 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 222918)
Du behöver inte alls be om ursäkt, jag tror denna debatt har avstannat för 8 år sedan. Ville bara testa om någon kommer att väcka den till liv igen. Du har gjort en mycket realistisk ommålning och personligen skulle jag gärna se den på download!

Skulle lägga ut den om jag fick tillåtelse av skaparen :):tumupp:

Bengan 2010-11-17 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Bambistor (Inlägg 223164)

Texturen är det helt OK med, från min sida och vagnen är väl Lennarts.

Silverwolf 2010-11-17 22:19

Slik ser en regntungdag ut et sted i Huttaheitiovsk
http://i009.radikal.ru/1011/7b/43989cffed24.jpg

lan 2010-11-17 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Bambistor (Inlägg 223164)

Bambistor,
jag skulle se det som en ära om du klonar och lägger ut din snyggt målade vinter-grafitti-vagn på Download, den är "super"! Här har du fulla rättigheter! Kom igen! Jag tar hand om ev. "grafittidebatt"!

Bra jobbat:

baloo406 2010-11-17 23:23

mindre bilder

1 bifogad(e) fil(er)
silverwolf:

Jag såg det efter jag la in mina sista bilder. dom blev väldigt stora. Jag tror denna blir mer lagom.??

Bambistor 2010-11-18 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 223171)
Bambistor,
jag skulle se det som en ära om du klonar och lägger ut din snyggt målade vinter-grafitti-vagn på Download, den är "super"! Här har du fulla rättigheter! Kom igen! Jag tar hand om ev. "grafittidebatt"!

Bra jobbat:

En snabb fråga, Hur laddar jag upp vagnen? haha

Silverwolf 2010-11-18 01:33

Citat:

Ursprungligen postat av baloo406 (Inlägg 223179)
silverwolf:

Jag såg det efter jag la in mina sista bilder. dom blev väldigt stora. Jag tror denna blir mer lagom.??

Yupp, disse passer inn i skjermen min. Takk. :tumme_upp:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.