Men är det inte Claude Geremiah Greegrass som är ute med cadden? :drool:
Funderar på det lilla loket som påminner om T44, var får man tag på sådana? Har T44 men skulle vilja ha dom i mindre storlekar också, V5 finns det väl ett som heter bl.a.? |
4 bifogad(e) fil(er)
lite bilder
|
Citat:
|
Såg ni stoppbockarna? Dom är så låg så man tror överdelen på dom skyms av loket, men tittar man på dom/den till vänster ser man att dom inte är högre än så.
|
5 bifogad(e) fil(er)
Har börjat bygga på kanske lite annorlunda projekt, nämnligen spårvagnar i Lettlands huvudstad Riga. Men kanske är det ändå naturligt för mig som är född och levt där i 13 år.
Här ser ni några första bilder av banan och linjen Nr6, som för övrigt är min barndoms linje, har åkt den tiotusen gånger. Jag bygger efter kartan och avstånd stämmer nästan till 100. Hus är dock svårare, har jo inte exakt samma hus som i verkligheten, men försöker så gott det går. Stilen är i alla fall rätt. Första målet är att bygga klart linje 6 som är 8 km lång och har 21 hållplatser. Och sedan hoppa på nästa linjen, som ligger närmast. När jag är klar med första, så kommer jag att göra en film och lägga upp den på yuotube, så håll utkik. Och om intresset finns så kommer jag dela banan med er med största glädjen :grin: Under tiden kan du läsa mer om spårvagnar i Riga. Kan vara roligt att veta hur det fungerar där, och om ni besöker staden någon gång så kommer ni veta hur man tar sig runt där i spårvagnar. http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28702 Spårvagnar på bilder har benämning Tatra T6M och är tillverkade av Skoda Bifogad fil 39251 Bifogad fil 39252 Bifogad fil 39253 Bifogad fil 39254 Bifogad fil 39255 |
Heh Tatra fra Russland og i Moskvafarger, i Riga? Interresant. Resten av skjermbildene skal jeg ei kommentere. De lever ikke opp til mine standarter.
|
Citat:
Du har precis avslutat ditt inlägg (som i mina ögon, är en ända lång dryg kommentar) med en riktigt dryg kommentar om att bilderna inte är bra nog för dej. Och i meningen före, så skriver du, att det är just det du inte ska göra, kommentera bilderna!!?? Och vadå din standard? Du som bara visar upp andras bilder, är det som är "din standard"? Ska man kritisera andra, så ska man komma med konstruktiv kritik. Hur ska "Varis" t.ex, veta vad det är som inte håller nog "hög standard"? Om man bara pratar i nattmössan, och är dryg (precis som du), ska man bara ge f*n i att posta sådana inlägg istället. Då slipper dessutom sådana som jag, bli förbannad och irriterad. ---------------------- Varis: Ser inga som helst fel på dina bilder. Sen spelar det ingen roll om spårvagnarna hade varit från Indien heller ;):). |
Citat:
Vad är där för fel på dom bilderna. Jag tycker dom ser mycket bra faktiskt. Är det inte lite det som är tjusningen med Trainz. Man kan i princip bygga vad man är intresserad av. Sen om det inte blir till 100% som i verkligheten, så vadå. Den banan jag håller på. Har jag en T43:a som går och växlar i BNSFs färger. De du. |
HTML-kod:
En viktig påpekning! Du får INTE visa bilder som innehåller klotter |
Citat:
|
Snygga bilder allihopa. :tumme_upp: :tumme_upp: :tumme_upp:
__________________________ Varis: Inget fel på dina bilder och sedan tycker jag att man aldrig ska gnälla när rutten inte ens är klar. Snyggt. Skulle gärna vilja ladda ner den när den är klar. :tumme_upp: :) |
Citat:
|
:)Ekan vart finner man maskros gräs mm
|
Citat:
:godnatt: |
[quote]Ursprungligen postat av Henrik L
En viktig påpekning! Du får INTE visa bilder som innehåller klotter![quote] Ursprungligen postat av Bambistor Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:05. |