![]() |
Men snälla, rara!
Fattar du inte vad som står i mitt inlägg?? EDIT: http://www.e-buzz.net/forum/showpost...postcount=1119 //Lars S |
C20
1 bifogad(e) fil(er)
JA ag festå vad du skriv men jag se inge knapp gjord en bild med en pil visar hur jag menar jag festå inte vad det för fel påmitt hytt när jag inte se kupébelysningen knappen skriv svar sen se jag bara halva panel för hytt belysnings knapp
|
Citat:
Jag och flera andra har svarat dig och förklarat hur du ska göra!! Om du inte fattar nu kommer du aldrig att fatta!! //Lars S |
Perra53 gör precis som jag skriver:
Du ser detta http://web.telia.com/~u24315066/Bild1.jpg Tryck knappen Å eller ´ (en gång) så du flyttar dig till vänster då skall du se detta http://web.telia.com/~u24315066/Bild2.jpg Och zoomar du in så ser du detta (med scrollhjulet på musen om du har ett sådant) http://web.telia.com/~u24315066/Bild3.jpg Knappen "Tåg" tänder belysningen inne i tåget (knappen till höger alltså) Men det fungerar inte om du inte har startat upp tåget först. Hoppas du lyckas nu!!! Hälsar Bengt |
belysning
jag se bara knappen för hytt belysningen och inte för kupe belysnings kanppen se jag ej och en fråga krävs det någon servicepacket för det ska funger eller ...
jag använde rmig av trainz dvd spelar det någon roll vilken version av trainx 2006 men ha ... |
Men snälla nånn!
A: Om du ser hyttbelysningsbrytaren men inte kupébelysningsbrytaren tror jag inte att problemet ligger hos tåget eller hos ditt TRS.... B: Det finns sällan någon anledningar att INTE uppdatera till senaste servicepack, gäller även resten av din dator. Uppdatering av drivrutiner m.m. klarar du dig inte utan om du inte vill gå tillbaka till en P2 med 16 mb ram, typ. |
c20
jag 1 gb i ram minne och grafik kort
|
Citat:
Hälsar Bengt |
omg
:eek: guys!! its a lost cause now, if he cant figure out how to move in the cab after all you said, just imagine when itll be time to move the train and operate it lol.
|
|
He says he have got the train to move, and that is that hard part ;)
//Bengt |
Citat:
Give it up, he is never going to understand what you write anyway! But feel free to waste your time on a lost cause....... //Lars S |
OK
//Bengt |
Lite mer igen.
www.svoyager.com/tagnummer.jpg Möjligt att välja tåg nummer och vagn typ (A eller B). Tack till svenolov, "i did a lill reverse engineering". Han hjälpte mig med att kunna välja destination nummer från surveyor och med det kunde jag förstår bättre hur det "property window" fungerar så har jag gjort en list med tåg nummer/namn och gav möjlighet att välja vagn typ. mycket mer finns kvar att göra. skripta nånting för att tåget ska välja nummer sin själv (utan att välja samma nummer två gånger), ändra texturer för att nummer/namn ska visa på tåget (samma "method" att jag har provat med dataskärmen igår). skripta nånting för att tåget ska välja vilket typ (A eller B) det är, osv osv osv. Things are shaping up, its gonna be cool! SV |
Riktigt snyggt!! :D
Äntligen kan man ha olika nummer! :) |
ang knappar
jag fått belysning nu i vaganerna allt funger jag undra över en knapp som är på samma sida som nyckel vad den till för jag letar efter nån beskrivning över de olika knappana i hytten men ha ej hitta någon..
|
Just ignore this guy!
He is a nut case not worth wasting time on, he will go on forever with his questions.... //Lars S |
har gjort skript delen som ge tågnummer automatisk till tåg (det också kollar om nummeret är redan användat på ett annat tåg och det också ge "A" eller "B" typ på varje A/B vagn.)
man måste ha en "valid" tåg. A-M-B (inte nånting konstig som A-M-M-B eller A-B). Nu behöver jag att skapa texturer för varje namn och varje nummer. Ska ta mer tid på den del. SV |
När blir den nya hytt dörr på passagerare sidan klar?
http://www.svoyager.com/files/images...nyhyttdorr.jpg |
Citat:
|
Citat:
Det är nog det det beror på när man känner att körspaken tar hårdare. För den ger ju lite elbroms innan du hunnit ner med spaken i botten. Sen tål vagnen inte mer än 2 nödbromsar i 90 km/h på rad. Detta pga den höga friktionen i blocken som orsakar enorm värme. |
Citat:
//Lars S |
Citat:
//Lars S |
om nya dörren. Jag behöver min väns hjälp för att skapa en bra texture på andra gula delen på varje sidan av dörren.
Just nu ser det konstigt ut med bara dörren som har en texture. |
lite film.
dataskärmen visar rätt tåg nummer nu. på denna film visar jag hur tågnummer "uppladdar" till hytten när tåget kopplar till ett annat tåg. www.svoyager.com/tagnummer.mpg (i filmen, tåget är kopplat till nummer 2231 och 2195, sen avkopplar jag tåget och kopplar jag den igen till ett annat tåg. dem har nummer 2051 och 2069 och det visar på dataskärmen så snart att tåget kopplar) Det tog hela natten att göra. Much more complicated than it looks and still i think there are some bugs left but its 4:30 in the morning now. SV |
Lars S: Nödbroms är alltid kul att prova. Har själv aldrig medvetet vart med om nödbroms i sånna farter som 80 km/h, men 50 (retacc) duger gott och väl. :)
David: Riktigt coolt det här med ihop och isärkopplingarna. Kul att se att allt funkar så bra! |
Citat:
Så här i efterhand undrar jag också om jag inte i minnet blandat ihop bromsförloppen vid nödbroms och vid max. driftbroms. //Lars S |
Citat:
Otherwise, yet another great step forward! //Lars S |
Citat:
Och backa vid rangering, that's a no-no! Och i 20 km/h, dessutom..... Och mer än 2 meter...... Your authority as a driver has been revoked! ;-) //Lars S |
Svoyager, kan du göra så att man kan öppna och stänga dörren?
http://www.svoyager.com/files/images...nyhyttdorr.jpg |
Citat:
-- (on a more serious note). Om A-B änden på dataskärmen, det är inte gjort nu men jag ska göra det. Lite mer complicerad än vagnnummer men det är möjligt att göra. Om hyttsdörr. Jag jag kan göra det och jag ska men har några viktigt saker att göra först. |
Citat:
//Lars S |
Hur uppdaterar jag C20?
I skrivande läge så är det någon av de första versionernas C20 som spelet valt att använda men jag har laddat ner den nyaste och lagt in men den vill inte uppdatera, hur ska jag gå tillväga för att lösa problemet?:confused: |
Citat:
Works like a dream!! Sätt på dig hörlurarna och njut av ljudet!! //Lars S |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nu har jag tagit bort alla kuider från 171003xx9 och neråt, men försäkerhetsskull tog jag en backup innan jag radera dem. Edit: Har tagit bort kuiderna, lagt in senaste versionen men inget har hänt, fick en bild på hur det ser ut: |
Jag har suttit och kört ett tag på min testbana för C20 (som är en kraftigt modifierad version av Compudoc's Toronto-bana) och vagnen är bara helt underbar!!! Jag har kört den som trafiktåg och som vagntransport. Allt verkar fungera perfekt!
Ljudet är bara SÅ läckert!! På med hörlurarna (så att inte omgivningen får spader), skruva upp volymen och NJUT!! //Lars S |
jag har problem att komma in på svoyagers hemsida, någon annan som har det ?
|
Funkar perfekt för mig!
|
För mig med!
//Lars S |
destination
Hur gör man egen destination cod med stationer för jag byggen egen tunnelbana med dina saker moch jag använder c20 tåget som du gjord
dett ha jag frågor om egen destination cod egen destination egen utrop och vad lägger man den ljud filen stans jag ha ett problem när jag kör din ban och kommer till sluta station så kliver inte folke av utan dom sitter kva i tåget jag problem med att bygg hi hiop din bana med min bana jag få fram en kart dä jag ska välaj jag vill lägg den nya bana stan men när jag klickar dä jag vill ha den så blir inte boken grön vad är det för fel eller vad gör jag för fel |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:54. |