![]() |
This looks really good. i love the winter scenes. any deadline when you will be finished? Thank you for such inspirational work :)
|
Citat:
Sier det samme : Megabra:tumupp: |
Ser bra ut. Hur lång är den kompletta sträckan egentligen?!
|
Tack för trevliga komentarer!
Hela sträckan Oslo till Göteborg är c:a 35 mil. Det är minst c:a 13 mil kvar att bygga landskap. :) |
Status...
1 bifogad(e) fil(er)
Det är 14 km har jag byggt senast.
|
Oj då. Fick det till 4 timmar åktid om man tänker en distans på 35 mil och medelfart på 90 km/h.
Förstår dock inte riktigt kartan du visar. Är rödmarkerat den färdiga banan? |
Citat:
|
Hej Totte
blir det noen 200km/t soner Sverige på din rute eller er det 160 km/t vet at det er 200km/t litt utenfor grensen |
Citat:
|
Hehe...va puttigt det där stationshuset var. Fint att Micke321 hjälper till med sånna specialbyggen! Längtar till släpp av denna rutt...
|
Citat:
|
Citat:
Min rutt är spikat på 160km/tim. Från Kornsjö blir 80km/tim i drygt första milen, sen blir 110 mot Ed. Från Ed 160, 140, 160km/tim ända till Öxnered. Sen blir det varierande 100-150km/tim till Gbg. |
Citat:
|
Julhälsning!
|
God jul :):):)
|
God jul og riktig Godt Nyttår
Fra Norge:) |
God Jul og godt Nytt År.:tumupp: :D
|
God (h)jul och Gott nytt (sp)år Totte och resten av forummedlemmarna!
|
1 bifogad(e) fil(er)
God jul och Gott nytt år!
|
Instämmer!
God jul och "grått nytt hår"! :) |
I hope you would have finished this updat before christmas but I'm hoping for next year. ;)
|
God Jul och ett Riktig Godt MSTS Nyttår.:tumupp: :)
|
Jeg ønsker dere alle En Riktig God Jul og Et Godt Nyttår:)
Mvh lukas Norge |
God Fortsättning!
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har kommit till Skälebol i Erikstad. Bakom mig är från Trollhättan, spåret till höger går till Mellerud och spåret till vänster går till Oslo. Regnig höstväder brrr.... Och så önskar jag Gott Nytt År! |
Detsamma detsamma!!!
Mvh Johnny Nilsson |
GOTT NYTT ÅR och ha en god försätter med trollhättan rutt.
|
meget bra ønsker deg gott nytt år
i Norge er GOTT et firma (Gamle Oslo Tre og Tekstil) der jeg jobber:) |
Längesen jag skrev nåt i detta forum men har vaknat till liv igen med tågsim nu när MSTS2 är på gång. RS vet jag inte vad jag tycker om riktigt, men din rutt Totte den är verkligen ett mästerverk. Hoppas du fortsätter att göra den klar som du vill ha den. Tycker också det är synd att några andra proffs på tågsim i detta forum försvunnit med bidrag, det var spännande att se allt som var på gång bl.a med LLJ, lok och vagnar av Mazz, Håkans fina rutter, han verkar ha lagt ner nu? Hoppas det blir en nytändning när MSTS 2 släpps, det behövs nog för det känns inte som RS blir nån hit, men det är bara min bedömning.
GOTT NYTT ÅR alla på forumet! |
Citat:
Så vad du än gör Totte, lägg inte av med byggandet. För du har redan gjort ett av de "sju underverken i MSTS". Och du kommer att göra ett till!! Lycka till med fortsatt byggandet! Vi följer bygget med spända ögon och beundrar på ett enormt arbete du har lagt ner på hela rutten. |
Ja, denna rutt vill man absolut köra när den är klar. Så hoppas det går bra Totte. Ser fram emot det färdiga mästerverket!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack för era fina komentarer! Det värmer mig. Nu håller jag på bygger Brålanda. :) |
Riktigt snyggt! :tumupp:
|
Citat:
Jag håller fortfarande på ännu i Brålanda. :) |
Brålanda färdig...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej! Nu är Brålanda färdig. (Vindkraften skall tas bort sedan)
Två stationer kvar till Öxnered. |
Citat:
|
Citat:
|
Hei dette ser veldig bra ut. Gleder meg.:tumupp: :D
|
Kjempebra Totte , jeg sier som de øvrige , jeg gleder meg:)
Har du noen formening om når den er ferdig? mvh lukas |
Frändefors
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för trevliga komentarer!
Jag visar en bild nu om Frändefors. Nästan färdig. Återstår bygge av bondgårdar mellan Brålanda och Frändefors. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:40. |