2 bifogad(e) fil(er)
Testade att "hänga" dit gnistor (som blixtrar) på Mg-loket, småfränt faktiskt (fast jag måste flytta ner dom lite).
|
Citat:
Keep up the good work! |
Citat:
Justerbart i scriptet, resp. configfilen. EDIT: Kan ju tillägga att det gick åt ca 40 screens för att hinna fånga dessa på bild. Fick sitta å toktrycka, och bara hoppas att några kom med på bild (och det gjorde det, synd bara att dom vara lika stor, men men). |
2 bifogad(e) fil(er)
Åssbon's numera framlidne kusin, Essbo'n, i sitt rätta esse, bakom spakarna på malmlok Oa nr4 :D:D.
Men det skulle nog inte skada med en trasa på dom där skitiga rutorna, herr "ess" ;):D. |
1 bifogad(e) fil(er)
En bild till, så att ingen ska behöva tro att "esset" har kört så att tak-elen har rammlat av (sitter bara på ena sidan på loken) ;):D.
|
Fint lok detta, känns rent i färgen på nått sätt, dock tråkig färg men inget som påverkar ändå.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Fina bilder ekan. Två bilder från mig när jag lär mig hur skyltarna fungerar.:D
Bilderna är från TS2010. |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
----------------------- Tack Fredrik1996, fina bilder från dej oxå :). |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ekan, så otroligt snyggt! :)
Själv så har jag enbart lyckats göra en bondgård, timmerterminal (inte klar, men där är elektrifieringen klar åtminstone :)) och en större station (inte heller klar... Elektrifiering - uff!) |
Citat:
|
Citat:
Först av allt måste man använda sej av PEVSoft's program "Attachmentmaker", och med det skapa att.points på loket, för själva gnistan. Sen måste man ha en mesh med själva gnistan. Sedan behövs ett script som styr det hela, när (pantografen/strömavtagaren måste fällas upp, och att det börjar gnistra först när loket sätter sej i rörelse), och hur ofta det ska gnistra (hur långa mellanrum det ska vara mellan gnistorna), annars "lyser" gnistan hela tiden, oavsett om strömavtagaren är upp, eller inte. Sen måste alla dessa uppgifter in i configfilen (meshtable-attac.mesh-effects-att.points, osv, osv). Dessutom ska man (oxå i configen) "ställa in" storleken på gnistan, så att dom blir olika stor i den takt det blixtrar (alltså precis som i verkligheten). Så det är en del pyssel. |
Citat:
Hej och tack för svaret. :ide: |
2 bifogad(e) fil(er)
Lennarts Pa-lok (lätt vädrat ;)), med Korvens teakvagnar i kroken.
Va' var'e man blev, Korvis? Nästan tårögd va? ;):). |
Tågögd är väl rätta ordet!!!!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:51. |