Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Saker på G till MSTS... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10750)

knebert 2006-01-19 00:39

En gång i tiden GM och Saab

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Ja som rubriken lyder...Nu har det hänt även i MSTS....Saab och GM har inlett ett samarbete....Men tyvärr kunde de inte enas hur bilen skulle se ut så det blev en OPAB....

MVH Kenneth

Pierre 2006-01-19 19:09

Ah, en Saab 900 är på g... Fint med en svensk bil!

Sigma 2006-01-20 00:55

Alltid trevligt med Svenska saker till MSTS!.

knebert 2006-01-21 01:44

Saab 900

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Ah va f-n...Skall det vara svenskt så ska det...Saab bröt samarbetet med Opel och byggde en -06 av deras klassiska 900....:D

Här är en förhandstitt på denna modell...

MVH Kenneth

PS Här kommer en annan bild som ser lite bättre ut. Det som är kvar att göra är att sätta sulor och fixa aktern....DS

micke321 2006-01-21 19:46

1 bifogad(e) fil(er)
En ny version av MTR112.

Nån som vet hur man ska göra för att få snörök till denna?? Vill gärna ha det samtidigt som borsten snurrar... Den är animerad som torkarblad.

Basse 2006-01-21 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av micke321
En ny version av MTR112.

Nån som vet hur man ska göra för att få snörök till denna?? Vill gärna ha det samtidigt som borsten snurrar... Den är animerad som torkarblad.

Jag är inte så kunnig men borde det inte gå att "byta färg" på den vanliga ångan och sätta den vågrätt under borsten?

knebert 2006-01-23 00:00

I TSM-Verkstaden just nu

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Här kommer en bild av det som är på G....Det skall föreställa piketpolisens Ckevrolet Astro...

Här skall lite blåljus och sådant på denna sen är den färdig för leverans, även Saaben skall ha en sista finputsning....:rolleyes:

MVH Kenneth

Pierre 2006-01-23 01:42

Micke321: Läckert att borsten är animerad!

Basse: Förstår vad du menar, men funkar inte det bara på ånglok?

Knebert: Saab ser bra ut, men är den vit på taket???? Det ser så ut! Kul att du snickrat ihop en ny polisbil också...

knebert 2006-01-23 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Micke321: Läckert att borsten är animerad!

Basse: Förstår vad du menar, men funkar inte det bara på ånglok?

Knebert: Saab ser bra ut, men är den vit på taket???? Det ser så ut! Kul att du snickrat ihop en ny polisbil också...

Hej!

Nej, numera är den inte vit..Det är en bild innan den blev färdigtexturerad...

MVH Kenneth

knebert 2006-01-26 23:22

Chevrolet Astro Civil

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Nu är den civila Cheva Astro klar...

Kommer att fortsätta med den polisiära delen av denna bil innan det bär iväg till nästa projekt, ok nästa projekt är ju påbörjat, det är ju Saaben...

Den kommer att göras i civil, gammal polismålning, nyare polismålning...Dessutom kommer jag att lägga texturerna så att det blir enkelt att göra egna ommålningar av dessa bilar.

Finns det någon som vill ha denna Cheva till sin rutt så kan jag skicka över den, annars kommer den senare ihop med Cheva polis...

MVH Kenneth

PS Eftersom denna Cheva är mitt första bygge som har gått hela vägen så kan det finnas ett och annat fel, men det är sådant som rättas till efterhand som man håller på med TSM. Jag hoppas att ni har överseende med detta. DS

knebert 2006-02-06 02:46

Volvo 745

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Ja bilfabriken är i full gång....Den spottar ut en del bilar med tiden...Nu har turen kommit till en Volvo 745....

Den kommer att levereras både som civil och polis...

Men det är en del kvar att göra på denna så ha tålamod så kommer den snart ut...

MVH Kenneth

knebert 2006-02-14 01:11

Volvo 745 Civil och Polis

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Ja bilfabriken är i full gång....Den spottar ut en del bilar med tiden...Nu har turen kommit till en Volvo 745....

Den kommer att levereras både som civil och polis...

Men det är en del kvar att göra på denna så ha tålamod så kommer den snart ut...
MVH Kenneth

Ja som ni ser så är det även en Polisbil på väg ut ur fabriken...

Hawk 2006-02-15 11:20

2 bifogad(e) fil(er)
:)

Micke321 har ett nytt Ma på G, redan väldigt snyggt

knebert 2006-02-15 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk
:)

Micke321 har ett nytt Ma på G, redan väldigt snyggt

Hej!

Ja jag kan bara hålla med dej...:)

MVH Kenneth

Sparkfot 2006-02-15 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Hej!

Ja jag kan bara hålla med dej...:)

MVH Kenneth

Var det måntro denna som tittade fram bland träden fast i TGOJ målning?:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:59.