![]() |
Egentligen inte så mycket kvar...
Hejsan!
Nu vill jag bara uppmärksamma er om att det bara är ca 30 % kvar att göra på Malmköpingsbanan. Malmköpings spårvagnstorg, campingen och trakten kring Hosjö återstår, sedan hoppas jag alla ska kunna testa den! :) I princip all readme är på plats. Jag har även en undran till Sigma angående dina ängbyvagnar. Du skrev att de inte ska bli ommålningsbara. Gäller det även destinationsskyltarna? Det var allt för denna gång. Återkommer när det närmar sig release (vilket lär bli om ett par månader, har annat och göra också)! Ha det bra! :) |
Det var verkligen bra byggd! Ta god tid på dig och gör ordentligt och noga så allt fungera perfekt. Kör många tester, som jag brukar. :)
Länge leve MSTS! |
Låter bra! :) .
Jo destinationsskyltarna går att måla om. |
Dagarna går...
Hej!
Hoppas att alla har haft en bra jul och nyår! Det har jag! :) Bygget av Museispårvägen Malmköping går långsamt framåt. Detta eftersom jag dels söker ett nytt arbete (har nyss blivit uppsagd från mitt gamla pga. omorganisationer), dels för att jag är hobbyfilmklippare med ett (ganska stort) antal klipprojekt. Men jag hoppas att jag har rutten helt klar för release innan sommaren (om vi nu får en sådan i år, vill säga :confused: ). Annars får det bli en beta. Sedan undrar jag vem som har gjort den banvallen som jag använder i rutten. Jag vet att Totte har samma vall i sin Trollhätterutt och jag har även sett den lite varstans i olika byggen. Men vem har gjort den? När jag hämtade banvallsobjekten fanns ingen readme med och inget namn. Kan det ha varit en "falsk" kopia jag fick tag på? Ha det bra, allihopa hälsar |
Har för mig att det finns två som gjort banvallar till msts!? Ena var ett mindre paket och den andra byggaren släppte två (har jag för mig?) paket. Prova att söka på Berms på www.train-sim.com
|
Hej!
Ja, det är pvBerms jag har. Jag har bytt textur på dem själv. Jag hittade länken till: http://www.train-sim.com/cgi/kdl/mai...s.zip?Xg4TC004 |
Hej, och tack så mycket! :)
Nu vet jag både vem som gjort vallen och har många fler typer att välja på. Det var just pvBerms. Förstår inte vilket konstigt paket jag lyckades få tag på sist... En annan fråga. Tror inte detta har tagits upp förut. Jag letade mycket efter en väntkur till Östersjöns hållplats och fann en liknande till sist (ett pumphus f.ö). Det var jag tvungen att måla om och det blev bra. Men hur är det? Får man måla om objekt till en rutt för släppning om man berättar det i ruttens readme? Eller måste man be skaparen om tillstånd? Det stod ingenting i objektets readme om att man inte fick måla om. Jag är inte så bra på att skriva engelska... :o |
Citat:
|
Snart en beta...
Hej! :)
Eftersom det är relativt mycket kvar på Malmköpingsrutten (runt 25% kvar) och ni ska slippa vänta släpper jag inom de närmsta veckorna en Beta-version att testa. Förmodligen blir det, efter jag släppt den skarpa versionen, en förlängning till från Hosjö till Röl-Smedsta och Dunker och kanske ännu längre, vi får se. Ha det så bra! |
Härligt att höra att det snart kommer en beta!
Längtar... |
Releaseproblem
Hej!
Jag behöver hjälp! Jag har Museispårvägen Malmköping klar för release men jag kan inte ladda upp rutten. Den är på 126 Mb och maxstorleken för Zip-filer är 1.95 MB... Hur gör jag? :confused: När jag fått hjälp släpper jag rutten så snart som möjligt! :) |
Du hadde kunnat ladda up den på en file hosting sida o länka, tyvär kan jag inte komma på några sådana just nu, ska bli trevligt att köra på banan sen dock :)
|
Citat:
|
Finns det andra spårvagnar att köra? Jag gillar inte intreören för att det är blandat animerat och riktigt...
|
Hallå patsun!
Vad hände/händer med rutten? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:04. |