Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   I behov av IORE bilder (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17651)

Joel 2007-11-11 13:36

Det här ser väldigt bra ut sealpower! :) Om du vill ha lite konstruktiv kritik så verkar frontrutorna gå för högt upp då de ska sluta innan lutningen börjar.

sealpower 2007-11-11 14:28

1 bifogad(e) fil(er)
Saker kan bli lite konstiga när man, som jag, gör en en model av en model...
Har dock korrigerat det efter din kritik och även då fått andra saker i fronten att passa bättre in i geometrin.

Triangel antalet börjar dock på att bli rätt högt och frågan är om jag ska börja avsluta själva modelen eller jobba vidare och gör den väldigt detaljerad... vad tycker ni?

Julian 2007-11-11 14:35

Jag tycker redan den är detaljerad:cool:

Om du orkar så tycker jag du ska fortsätta att göra den detaljerad:)

Marcus Gustavsson 2007-11-11 14:36

jag tycker att du ska fixa luft slangarna först o den stora rutan frame vid koplett ska nog vara lite mindre så är det bra, jag glömde nästan att säga, göra stegarna med ;)

Fredrik 2007-11-11 15:12

Vad ligger den på?

Kör man med LOD kan man gå rätt högt. Davids tunnelbanevagn låg väl på nämre 30 000 polys i början innan han började optimera den

sealpower 2007-11-11 15:16

approx. 3000 tris

Marcus Gustavsson 2007-11-11 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower
approx. 3000 tris

men då kan du ju köra på ett tag till ;) animera gjärna självaste dörren till hytten med , så att den inte bara målas ditt, sama sak tycker jag ska gälla alla saker som stiker ut från loket det minsta ;)

sealpower 2007-11-11 15:25

1 bifogad(e) fil(er)
Nåväl då kör jag väl på då...

Roat mig med lite annat: (tidig WIP)

Marcus Gustavsson 2007-11-11 15:27

Snyggt!!!! :) :tumupp: detta kommer bli en väldigt fin modell :)

Torsten_ 2007-11-11 15:36

Absolut fantastic. :tumupp:

Greets

Torsten

MartinO 2007-11-11 16:48

Vad är egentligen det du byggt runt koppelfästet på loket? Ser ut som nån ram av något slag som inte finns på förebilden.

Ahh nu ser jag vad det är... avsaknaden av detaljer rörde till det lite för mig :P

sealpower 2007-11-11 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av MartinO
Vad är egentligen det du byggt runt koppelfästet på loket? Ser ut som nån ram av något slag som inte finns på förebilden.

Ahh nu ser jag vad det är... avsaknaden av detaljer rörde till det lite för mig :P

Så som jag tidigare sa har jag ingen som helst koll på vad jag håller på med! :confused:

Jag modelerar någonting som jag aldrig sett med egna ögon.

Front partiet är en väldigt förvirrande del, så jag slängde ihop något som såg någotsånär ut som orginalet. Ska se om jag med hjälp av dina bilder kan få någon ordning på det hela.

Daniel 2007-11-11 17:27

Snyggt! Ett av dom snyggaste loken i TRS jag har skådat! (Även om den inte är klar):)

Bengan 2007-11-11 17:47

Hallå Jakob.

Var tvungen att sticka iväg en sväng på eftermiddagen. Börjar att skicka lite bilder till nu.

Om jag också får sticka in lite konstruktiv kritik. Som jag inte heller vet om det stämmer, då jag själv aldrig har sett loket i verkligheten. Det är ploggen. På Rocomodellen, så sitter ploggarna ihop med boggien och följer boggiens rörelse. Men om det är så i verkligheten, vet jag inte.

Sen har jag inte sett den andra sidan än. Men när jag tittar in genom frontrutan. Så tycker jag, att det ser ut som om sidorutan på andra sidan. Har samma format som högersidan.

Sen är det du som ska ha ett stort TACK. Bara kul att kunna bidra med bilder. Då jag själv är ingen höjdare, på att skapa 3D-modeller.

sealpower 2007-11-11 18:05

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Om jag också får sticka in lite konstruktiv kritik. Som jag inte heller vet om det stämmer, då jag själv aldrig har sett loket i verkligheten. Det är ploggen. På Rocomodellen, så sitter ploggarna ihop med boggien och följer boggiens rörelse. Men om det är så i verkligheten, vet jag inte.

Sen har jag inte sett den andra sidan än. Men när jag tittar in genom frontrutan. Så tycker jag, att det ser ut som om sidorutan på andra sidan. Har samma format som högersidan.

Så vitt jag har förstått sitter plogen monterad på chassit, men jag kan ha fel, det ser bara ut som så på vissa bilder och då stämmer en del grejer inte med Roco modellen. Jag har som tidigre nämnt haft stora problem med frontpartiet.

Anledningen till att den, för tillfället, är identisk på båda sidor är att jag följer vanlig modellerings standard: gör halva modellen, spegla den och justera sedan detaljer på andra sidan. Jag har inte kommit till det slutstadiet då jag sätter ihop halvorna och gör ändringar än.

Mer grejor:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48.