Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vad har ni för bil/bilar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22771)

Eric B 2009-03-16 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av HemuleN (Inlägg 177376)
R-fälgarna ligger i källaren och väntar på våren, fönster-toningen skall beställas från http://www.solarplexius.com/ och c70 klarglas med Usa-blink skall köpas såfort jag hittar några (Apdyra hos Volvo och grymt svåra att få tag på begagnade).

Eventuellt skall även en R-front köpas när jag ordnat upp ekonomin lite bättre med jobb osv... :visslar:

Nice, själv ska jag köpa till en orginalvinge till min 207:a samt även jag tona rutorna samt skaffa mig 4 snygga fälgar på tillhörande sommardäck, de dito i plåt som följde med vid köpet ska jag försöka sälja eller ha i reserv ifall de snygga fälgarna blir stulna av någon klåfingrig jävel ;)

Har ju svart/grå inredning i bilen. Stolsklädseln är svart liksom större delen av instrumenteringen. Lagom skönt på sommaren när solen gassar på så tonade rutor minskar iallafall värmeinstrålningen lite grann och ser snyggt ut :)

roberth 2009-03-16 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 177379)
varför denna tråd, bara rena skryttråden:tumner:

Tjena jag se de inte direkt som skryt därför att de ä kul att veta vad andra har för smak när de gälle bilar själv ä man
70 tals frälst medans andra kanske tycke att de ä världens fulaste bilar :)
Men du få ju se den här tråden som va du vill.......... ;)

MVH Roberth Johanson

HemuleN 2009-03-16 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B (Inlägg 177389)
Nice, själv ska jag köpa till en orginalvinge till min 207:a samt även jag tona rutorna samt skaffa mig 4 snygga fälgar på tillhörande sommardäck, de dito i plåt som följde med vid köpet ska jag försöka sälja eller ha i reserv ifall de snygga fälgarna blir stulna av någon klåfingrig jävel ;)

Har ju svart/grå inredning i bilen. Stolsklädseln är svart liksom större delen av instrumenteringen. Lagom skönt på sommaren när solen gassar på så tonade rutor minskar iallafall värmeinstrålningen lite grann och ser snyggt ut :)

Hoppas du var smart nog att köpa tygklädsel... svart skinn är ju en mardröm på sommaren!

Själv sitter man med Beige halvskinn samt beige/brun inredning med grå paneler. Snyggt? Nej, inte alls....

Julian 2009-03-16 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 177387)
Förstår inte varför det alltid blir skryt när man bara vill berätta vad man har för bil, vilka hytter man varit inne i osv osv... :vetej:

Det blir tydligen också skryt när nån ljuger och säger att den har kört Rc-lok från en station till en annan:visslar:

Bombardier Train 2009-03-16 20:47

Vem har skrivit det? Hur vet du det?

Eric B 2009-03-16 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av HemuleN (Inlägg 177399)
Hoppas du var smart nog att köpa tygklädsel... svart skinn är ju en mardröm på sommaren!

Själv sitter man med Beige halvskinn samt beige/brun inredning med grå paneler. Snyggt? Nej, inte alls....

Plyschklädsel såklart. Fast läder hade varit nice :p

Hawk 2009-03-16 21:03

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av roberth (Inlägg 177393)
Tjena jag se de inte direkt som skryt därför att de ä kul att veta vad andra har för smak när de gälle bilar själv ä man
70 tals frälst medans andra kanske tycke att de ä världens fulaste bilar :)
Men du få ju se den här tråden som va du vill.......... ;)

MVH Roberth Johanson

Ja tycker att man borde "tänka till" som kör omkring i bensintörstiga bilar, man måste tänka på växthuseffekten:rolleyes:
Själv så har jag haft en massa bilar, men de va innan klimatfrågan kom på tapeten.....
Min finaste bil ja har ägt va min gamla fina MB 250s-1966 års modell...i nästan mint-skick
Jag körde bara max 50 mil om året med den.
Den är dock i himmelen nu:oskyldig:
tyvärr blev den stulen och skrotades. Gärningsmannen blev dock gripen av polisen

OK
Jag är bara en sur-gubbe, som egentligen aldrig skulle postat i tråden:vetej:

Ja ger mej, förlåt :)

Dennis 2009-03-16 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Julian (Inlägg 177400)
Det blir tydligen också skryt när nån ljuger och säger att den har kört Rc-lok från en station till en annan:visslar:

Kan jag hålla med om. :visslar:
Men nu ska vi inte gå in på något annat..:p

Eric B 2009-03-16 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 177410)
Ja tycker att man borde "tänka till" som kör omkring i bensintörstiga bilar, man måste tänka på växthuseffekten:rolleyes:
Själv så har jag haft en massa bilar, men de va innan klimatfrågan kom på tapeten.....
Min finaste bil ja har ägt va min gamla fina MB 250s-1966 års modell...i nästan mint-skick
Jag körde bara max 50 mil om året med den.
Den är dock i himmelen nu:oskyldig:
tyvärr blev den stulen och skrotades. Gärningsmannen blev dock gripen av polisen

OK
Jag är bara en sur-gubbe, som egentligen aldrig skulle postat i tråden:vetej:

Ja ger mej, förlåt :)

Ja det är ok, jag äger en bränslesnål bil. En liten diesel. Men du, det var en jävla fin Merca du ägde. Synd på dess öde bara :/

Schulz 2009-03-16 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av HemuleN (Inlägg 177399)

Tur man har vitt skinn då! ;)

Måste inhandla ett par feta 17/18 tummare samt sänkningssats. Ett måste på sommarn för en BMW ju! :)

Janne 2009-03-16 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B (Inlägg 177380)
Tycker Ericssonloggan ser väldigt photoshoppad ut och mig veterligen så har inte Ericssons tjänstebilar någon logga på sig ;)

Men det är ett trevligt företag du jobbar för iallafall, om du jobbar hos nämnda företag vill säga :)

Ericssons tjänstebilar har inte dekaler vad jag vet, den la jag till själv - med hjälp av Paint Shop Pro så den är inte i formell mening Photoshoppad. ;) Jag jobbar på Ericsson i Kista som konstruktör och har inte tjänstebil. :)

Stoffe Källström 2009-03-16 23:12

Saab 9-3 Aero SportCombi -06

http://i292.photobucket.com/albums/m...g/IMG_2884.jpg

http://i292.photobucket.com/albums/m...g/IMG_2895.jpg

http://i292.photobucket.com/albums/m...g/IMG_2928.jpg

Fredrik 2009-03-16 23:17

Så ska det se ut Stoffe! :tumme_upp:

Janne 2009-03-16 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 177439)

Håller med. Verkligen fräck och vilket ljus, kan bara gissa hur många extraljus det sitter i fronten. Kan ju tända torrt gräs på 75 meters håll. :applad:

Hawk 2009-03-16 23:28

:(
Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 177439)

Ja, det går inte att undgå att denna SAAB ser mycket trevlig ut, skulle bara hoppas på att SAAB kan fortsätta som bilmärke, helst i Sverige.
Men dom måste nog satsa mer på EL-Bilar:rolleyes:

Men ja ska nog inte skriva mer i den här tråden, för ja hör inte hemma här längre.....ja är bara en sur gubbe, som önskar sin ungdom tillbaka.....:godnatt:

numera får man vara glad om man kan få en "rollator"....!!! hehehehe

Föresten, så fyller jag 60 bast om tre veckor, den 6/4, inget kul
:( att bli gammal

:visslar:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:36.