![]() |
Hej!
Det var fel namn på mappen i trainsetfoldern,ändrade den till NSB_EL 11 så funkade den. Nästa problem är NSB Hbikks. Vilket namn ska den mappen ha ? Har prövat både NSB Hbikks och NSB_Hbikks. Vid det senare alternativet kommer säkert 10 felmeddelande upp. Första alternativet bara 1. Kollar man i mappen så finns inte NSB med i filerna utan bara hbikks tex hbikksGSsmuss. Har det någon betydelse ? Hälsar Anders |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Det skall vara det senare alternativet: NSB_Hbikks. Jag får inga felmeddelanden och det är den nerladdade utan några ändringar. Kolla återigen så att mappen är rätt och inte dubblerats på något sätt. C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\TRAINSET\NSB_Hbikks /Micke |
Hej!
Mappens namn stämmer och är inte dubblerad.Felmeddelandet är: error train database file trains\trainset\NSB Hbikks\HbikksGS.wag. Sen blir det felmeddelande på varje wag-fil i den mappen. Hälsar Anders |
Wag-filerna ligger väl prydligt i tågmappen? Om dem inte ligger där så borde du ladda ner tåget igen.
Verkar som du saknar dem i mappen!?:) |
Hej!
När jag laddar hem vagnarna så kommer dom i en zip-fil. Öppnar den och lägger den i en mapp jag kallar tåg 1. Wag-filerna lägger sig direkt i den mappen, normalt när man laddar hem något och zippar upp det så finns det en mapp med namnet på filen tex NSB EL16. Jag har döpt om mappen från tåg 1 till NSB_Hbikks och lagt den i trainset-mappen.OBS ej dubbla mappar. Det lustiga är att jag försökte göra en ny consist med NSB EL16 och dessa vagnar och det gick bra,går även att köra densamma. Det är bara att alla felmeddelanden kommer när jag startar Msts eller försöker göra någon aktivitet. Hälsar Anders :confused: |
Hej!
Mystiskt! Prova att ta bort alla consists där du vet att Hbikks förekommer från consists-mappen. Trollhättan-rutten kräver så vitt jag vet inga sådana utan vagntypen förekommer endast i lösa consists, alltså stillastående vagnar på något sidospår i en aktivitet. /Micke |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05. |