![]() |
:tumme_upp: kan knappt vänta
|
Lääckerrrrrrrrrtt.. :drool::drool:
Kan du fixa lite attachment-points åt passagerarna? Skulle vara perfeckt med det och fungerande dörrar. Hursomhellst igen: :drool::drool: |
Citat:
|
091109
8 bifogad(e) fil(er)
Börjar bli klar med själva modellen, skrapat ihop alla delar i en sceneryfil för att kolla i Trainz - ser rätt hyfsat ut ifall jag får säga det själv. (lite småsaker kvar).
|
Snyggt jobbat Ian, riktigt stiligt åkdon.
|
rätt hyfsat? :o
mycket hyfsat :D nä.. får skita i att försöka lära mig blender, utan köra med nått man redan kan.. jag vill också börja skapa :D |
Med risk för att bli tjatig, men f*n vad snyggt.
Man kanske skulle ge sej på ett seriöst försök att bygga Lysekilsbanan, nu när dessa tåg verkar bli verklighet. Anledningen till att jag babblar om Lysekil är att jag tillbringade mycket tid i dom trakterna i min ungdom, och reste ett antal gånger med dessa tåg. Minns att banan började (sett från Lysekil) med en av dom brantaste backarna jag har sett på en svensk järnväg. Nu var det många herrans år sedan jag var på besök där, så den kanske är bortbyggd, men jag minns att det påminnde om att sitta i en bergodalbana nästan, när tåget segade sej upp för den. |
Förbaskat snygg modell! :) :tumupp:
|
091109 sista handen
1 bifogad(e) fil(er)
Justerat taket, flyttat gardiner och mörkat väggfärgen m.m. Nu skall jag ägna mig åt attachmentpunkter, config, panto och script (kommer att ta sin tid).
Tack för alla uppmuntrande tillrop!!! |
Citat:
|
Kaske du också skulle fixa motorljud, hornsound? Motorljud, har jag ett förslag på. Jag fattar inget om hur de gör det, men de inbyggda loken i trs som, BR 143, BR 103 och OBB 1016 har. De har något sorts enginesound som förknippar med farten. Dock vet jag inte hur de funkar. :(
Ps. så snyggt! Du fattar verkligen hur man bygger tåg! De flesta önskningarna går ju i uppfyllelse! :rolleyes: |
Citat:
Jo en sak till, svenolov - du är ju scriptguru här i forumet - jag har två script som jag tänkte sätta samman till ett: Det ena är Br23-script för koppel (och tänkt tillfoga övergångsbryggor) vid koppling, det andra är bn.gs för GS M31 spårvagnarna som kan hantera bakljus, destinationsskyltar, vindrutetorkare( funkar inte!) och innerbelysning m.m. Jag har andra namn på attachmentspoins och meshes men när jag har satt ut hela "skogen" skulla jag vilja att du tittade på scripten för att se om de går att förena till ett. Jag kan ju mejla dig gs-filerna när det blir dax. Vid närmare eftertanke mejlar jag dig orginalscripten och om du har tid och lust finns tid att fundera - det vore till stor hjälp( själv har jag programmerarutbildning i Cobol, Algol och Pascal[ utdöda forntidsspråk] - vad gäller C är jag "void"!). Jag mejlar config och gs-filer så får vi se om du orkar - mina attachmentnamn kommer sen. |
Citat:
Hornsound? Jag kommer inte ihåg hur X7 lät, gör någon? Enginespecen får jag väl leta efter en passande och anpassa så gott det går. |
091109 om aftonen
1 bifogad(e) fil(er)
Börjat plantera ut "attachmentpoints". Detta är bara början - återstår ett femtiotal till innan "skogen" är färdigplanterad - man får dokumentera noggrannt annars tappar man kontrollen! Men jag har skogsfolk i släkten så det skall nog - lite "skogsDNA" finns nog i mina gener?
|
Citat:
http://www.auran.com/TRS2004/downloa...0_interior.zip |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:21. |