Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   SJ V3 dieselväxellok (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26452)

Marcus Gustavsson 2010-05-18 23:17

Ser fantastiskt bra ut!

Gällande ljudet, Det låter bra, har själv arbetat en del i skolan med Audacity för att göra ljudeffekter till ett spel, om du vill ha hjälp med något så kan du skicka ett mail så kan jag se om jag kan vara av någon nytta!

Fortsätt med detta fantastiska arbete, du blir bara allt bättre, och jag avundas din kunskap!

/Marcus

lan 2010-05-19 00:54

100519 tidigt

3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 210990)
Ser helt enkelt "skit"-bra ut :).

Jag har förvarnat "skitgubbarna" om vad som komma skall, så dom håller redan på att gå igenom färglagret.
Ev. får man väl kolla med herr kungliga fotoleverantör Bengan, om han kanske har en eller annan bildklick att bidra med :).

Jag har satt dit dom sista? detaljerna (polypolisen ryter och skriker men det skiter jag i just nu). Jag har fått några bilder på "skitiga" V3or av bl.a. Bengan som jag bifogar för att få vissa att formera penslarna:

Marcus Gustavsson 2010-05-19 16:37

Hehe kom precis på en sak när jag gled runt i ett ryskt lok ;)

Du borde försöka återskapa gunget från detta loket I hytten på V3:an ;): http://trainzup.com/?p=68

lan 2010-05-19 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 211022)
Hehe kom precis på en sak när jag gled runt i ett ryskt lok ;)

Du borde försöka återskapa gunget från detta loket I hytten på V3:an ;): http://trainzup.com/?p=68

Yeh man! Har tittat på det och animeringen är väldigt enkel men kan utvecklas (t.ex. hoppande kaffepanna och andra skakande pinnaler). V3 vaggade ju fram som en tysk efter oktoberfesten över spåret! Problemet är att vaggningen skall kopplas till lokets hastighet och det görs via ett skript - så jag har bollat över frågan till vår eminente skriptställare Svenolov för bedömning.

Hittade dessutom ett mycket passande dieselljud!

Tack för tipset:

Marcus Gustavsson 2010-05-19 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 211055)
Yeh man! Har tittat på det och animeringen är väldigt enkel men kan utvecklas (t.ex. hoppande kaffepanna och andra skakande pinnaler). V3 vaggade ju fram som en tysk efter oktoberfesten över spåret! Problemet är att vaggningen skall kopplas till lokets hastighet och det görs via ett skript - så jag har bollat över frågan till vår eminente skriptställare Svenolov för bedömning.

Hittade dessutom ett mycket passande dieselljud!

Tack för tipset:

Det var så lite så, alltid kul om man kan komma med en idé som kan vara till nytta.

Om du vill ha ytterligare en Idé och utmaning till loket så har jag en i huvudet, men jag vill inte utmana ödet och verka tjatig ;)

lan 2010-05-19 22:08

3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 211056)
Det var så lite så, alltid kul om man kan komma med en idé som kan vara till nytta.

Om du vill ha ytterligare en Idé och utmaning till loket så har jag en i huvudet, men jag vill inte utmana ödet och verka tjatig ;)

Om du menar rök ur skorstenen, läckage ur tryckventilen och dropp ur dräneringsrören så är det redan ordnat! Men andra idéer mottages tacksamt (tjatighet är min egen specialitet)!

Marcus Gustavsson 2010-05-19 22:09

ujujuj! imponerande! :D jag tänkte nog något i stil med öppningsbara dörrar som kunde kontrolleras via ett script, likt Eldavos Class 08 lok. ;)

lan 2010-05-19 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 211064)
ujujuj! imponerande! :D jag tänkte nog något i stil med öppningsbara dörrar som kunde kontrolleras via ett script, likt Eldavos Class 08 lok. ;)

Jo då, det är nog tänkt så (även fönster) men det bör styras från hytten och påverka även utsidan (alltså skript) - stackars Svenolov!

Marcus Gustavsson 2010-05-19 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 211068)
Jo då, det är nog tänkt så (även fönster) men det bör styras från hytten och påverka även utsidan (alltså skript) - stackars Svenolov!

Ojojoj! får komma på något mer avancerat för dig då, *kugghjulen snurrar* ;)

lan 2010-05-19 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 211070)
Ojojoj! får komma på något mer avancerat för dig då, *kugghjulen snurrar* ;)

Nej, det vet jag med säkerhet - kugghjulen kommer INTE att animeras!

Marcus Gustavsson 2010-05-19 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 211071)
Nej, det vet jag med säkerhet - kugghjulen kommer INTE att animeras!

Hehe en animerad växlare som står på stegen ;) han kan magiskt trolla sig till andra änden när loket byter riktning ;) lite som lokföraren i Amazing mikes V65 lok hehe

lan 2010-05-21 23:45

100521

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 211072)
Hehe en animerad växlare som står på stegen ;) han kan magiskt trolla sig till andra änden när loket byter riktning ;) lite som lokföraren i Amazing mikes V65 lok hehe

Gissa vem som blev uttagen som växlare (inte frivilligt måste jag tillstå)? Se så modig kroppshållning han har intagit, klar att svinga sig ned mellan buffertana och koppla! (Man kanske vågar fråga Svenolov om det går att skripta????).

Marcus Gustavsson 2010-05-21 23:49

Ser man på! ;) detta blir ju bara bättre och bättre! :tumme_upp:

Edit: Vad jag precis insåg är att om man beslutar sig för att ta en test tur ut på linjen kommer ju stackaren att frysa ;)

lan 2010-05-22 00:40

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 211202)
Ser man på! ;) detta blir ju bara bättre och bättre! :tumme_upp:

Edit: Vad jag precis insåg är att om man beslutar sig för att ta en test tur ut på linjen kommer ju stackaren att frysa ;)

Nä, nä, nä, Åssbon "Terminator" Svartägger kommer inta att frysa - han kommer att ha häcken full med att försöka koppla loss t.ex. Bo6or från loket, det håller en garanterat varm eftersom allting sitter som berget (speciellt när det är kallt ute)!

hgkn 2010-05-22 09:52

Lika detaljerat som vanligt. Jag hoppas du får till något trevligt snack av min favorit gubbe Åssbon.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.